Przeniesienie napędu
: Działa doskonale i nie ma z nim problemów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wybijające się tuleje i sworznie, słaba żywotność amortyzatorów.
Karoseria
: Niestety nie ma zabezpieczenia antykorozyjnego - co jakiś czas trzeba porobić zaprawki i pomalować.
Inne
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma już swój przebieg i jest eksploatowany na LPG (zwykła instalacja I generacji) od 135 tyś. kilometrów - takie instalacje nie służą BMW ale i tak silnik pracuje całkiem nieźle, na benzynie nawet dobrze przyspiesza chociaż nie jest to wyścigówka, na gazie już trochę gorzej. Gdyby całe swoje \"życie\" jeździł na benzynie (tak, jak to przewidział producent) pewnie nie wykazywałby żadnych oznak zmęczenia.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze i precyzyjnie, przełączanie biegów manualną skrzynią BMW to sama przyjemność.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, zawieszenie daje dobre wyczucie drogi i dzięki sztywnemu nastawieniu pozwala szybko pokonywać zakręty. Minusem tego jest słaba trwałość na polskich drogach - jazda po dziurach skutkuje awariami zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma problemu z widocznością we wszystkich kierunkach ale należy pamiętać, że nie jest to van tylko nisko osadzone auto z \"wystającym\" bagażnikiem co trzeba mieć na uwadze parkując tyłem.
5,0
Ergonomia
Wnętrze to klasa sama w sobie - wszystko idealnie rozmieszczone, obsługa intuicyjna. Może kierownica mogłaby mieć minimalnie mniejszą średnicę ale kokpit skierowany w stronę kierowcy i idealnie leżący w dłoni lewarek zmiany biegów sprawiają, że we wnętrzu auta czujemy się bardzo dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest źle chociaż ciężko ustawić temperaturę na optymalną - z nawiewów leci albo chłodne powietrze albo bardzo ciepłe. Ostatnio miałem problem z opornikiem dmuchawy - po jego awarii chodził tylko 4 bieg (i to też tylko wtedy, kiedy \"chciał\"), ale po wymianie wszystko jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok - kierowca i pasażer czują się bardzo dobrze . Z tyłu ogólnie też jest wygodnie ale mało jest miejsca na nogi. Tragedii jednak nie ma.
3,0
Wyciszenie
Nie jest źle ale jeżdżąc czasem nowszymi autami dopiero zdaję sobie sprawę, jak głośno jest w moim. Muszę wymienić uszczelki drzwi bo są sparciałe i popękane, być może to jeden z powodów.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie od dziś wiadomo że auta BMW lubią dużo palić.Wszystko zależy jednak od silnika - mój 1.8 pali benzyny w mieście ok 10 - 11 litrów a w trasie ok 8 więc jest to niewiele więcej niż jakiś Golf czy inne mniejsze auto. Gazu zawsze wychodzi więcej. Części nie są już takie drogie jak kiedyś ale nadal ceny niektórych zadziwiają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dziś auta te są bardzo tanie. Dużo jest jednak zajeżdżonych egzemplarzy przez młodych kierowców, do tego model ten stał się obiektem wieś-tunerów. W oryginalnym stanie i zadbany powinien jednak długo posłużyć i sprawić wiele frajdy z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wiekiem (auto ma ponad 20 lat) niestety drobiazgów się trochę zbiera... Ale wszystko jest do opanowania, nie są to jakieś kosztowne sprawy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie pamiętam kiedy ostatnio by się zdarzyła jakaś poważna usterka - silnik i skrzynia są w zasadzie bezawaryjne, jedynie zawieszenia wymaga trochę nakładu co jakiś czas.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW
[l/100km]