To moje pierwsze BMW. Na razie jestem bardzo zadowolony, zobaczymy co będzie dalej. Trzeba wydac sporo na początku. Wszystkie te oleje, paski rozrządu itp itd. Nie ma śladów rdzy. Jeśli auto nie było bite nie ma prawa rdzewieć! Nawet w tak podeszłym wieku ( ocynk ). Doskonała jakość wykonania. Widać, że to wóz z wyższej pólki. Oczywiście nie można się spodziewać cudów po tak starym aucie. Uważam jednak, że lepiej kupić kilkunastoletnie BMW niż kilkuletniego Fiata albo Forda za te same pieniądze. Różnice klas widać od razu. Wystarczy wsiąść i zrobić pare kilometrów
Wrażenia
4,0
Silnik
Większość fanów marki twierdzi że ten silnik ( M40 z rozrządem na pasku )to niewypał. Ja uważam że nie jest taki zły. Oczywiście lepiej mieć łańcuch niż pasek w rozrządzie, ale przecież 80% samochodów na świecie ma paski i jakoś ludzie nie narzekają. Faktem jest,że znalezienie tej jednostki w dobrym stanie jest bardzo trudne. Ja chyba miałem szczęście bo po wymianie popychaczy silnik chodzi bardzo ładnie. nie jest to rakieta ale i tak osiągi są zadowalające.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest rewelacyjna. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. nie ma żadnych luzów na drążku. Jedyne do czego można się przyczepić to bieg wsteczny. Do jego włączenia potrzeba naprawdę sporo siły. Mi to nie przeszkadza ale kobiety moga mieć z tym problem
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - po prostu BMW. Auto zaprojektowane od początku tak by doskonale trzymać się drogi. Pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Nie wiem ile elementów zawieszenia zostało wymienione w moim autku ( ma 17 lat !! ), ale nic nie stuka i nie puka. Niestety zawieszenie jest dość skomplikowane, szczególnie z tyłu. Więc ewentualne naprawy będą drogie. Na naszych \"wspaniałych\" drogach to może być wada
Komfort
3,0
Widoczność
Trudno mi się tu wypowiadać. Poprzednio jeździłem hatchbackiem a to jest sedan. Trzeba się przyzwyczaić. Nie widać gdzie kończy się tył, za to widać gdzie kończy się przód ;-)
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorcowa, przynajmniej dla mnie. Wszystko jest tam gdzie trzeba. Kokpit zaprojektowany tak by kierowca miał wszystko pod ręką. W końcu to on jest w tym aucie najważniejszy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, szczególnie jak ma się otwierany dach. Wnetrze nagrzewa się bardzo szybko. Regulacja temp działa precyzyjnie. W moim poprzednim aucie ( Golf II ) było albo zimno albo gorąco. Tutaj naprawdę można regulować temperaturę pomimo tego, że nie ma klimy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednic fotelach jest dużo miejsca, choć w przypadku kierowcy bez rewelacji. Brakuje trochę regulacji kierownicy ( mój egz. takowej nie posiada ). Z tyłu niestety bardzo słabiutko. Dobrze, że ja tam nie siedzę. Nie ma miejsca na nogi, nie da się wsunąć stóp pod przednie fotele z powodu ich specyficznej konstrukcji. Jak na wóz tej wielkości to naprawdę jest słabo z tyłu. Pomimo tego,że auto jest rejestrowane jako 5- osobowe z tyłu zmieszczą sie tylko dwie osoby. Tunel wału napędowego jest ogromny!! Poza tym kanapa jest wyraźnie zaprojektowana dla dwóch osób.
4,0
Wyciszenie
Po przesiadce ze starego diesla miałem wrażenie, że jest zbyt cicho. Jednak obecnie uważam, że jest poprostu dobrze. Przy większych prędkościach słychać spory szum, nawet przy zamkniętych oknach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ten do ekomicznych zdecydowanie nie należy. 10-11 litrów w mieście to norma. Przy tej mocy silnika to trochę za dużo. Z drugiej strony nie spodziewajmy się cudów po silniku, który trafił do produkcji w 1987 roku. Jeśli ktoś twierdzi, że można w mieście zejść do 9 litrów- nie wierzcie mu!! Ceny napraw w ASO to jakiś żart chyba. Np. za wymiane kompletnego rozrządu ( wałek, dźwigienki itp )liczą sobie 4000 PLN! Jeśli będziemy omijać autoryzowane serwisy to koszty napraw nie będą wyższe niż aut innych marek. Poza tym zawsze można naprawiać samemu. Części nie są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ostatnio E36 bardzo staniały. Dotyczy to niestety tylko egzemplarzy z początku produkcji i to z małymy silnikami. Mimo wszystko uważam, że warto. Pod warunkiem, że będziemy długo szukać odpowiedniego egzemplarza i nie damy się skusić na żadne super okazje. Można wdepnąć w niezłą minę. Trzeba naprawdę uważać i być czujnym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 17-letnim aucie wszystko działa. Nic dodać, nic ująć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba dbać o ten silnik. Wymiany elementów rozrządu w tak wiekowych autach to norma. Jeśli trzeba wymieniać wszystko razem z wałkiem to koszty są bardzo duże. Tak więc trzeba się poważnie zastanowić zanim się \"wejdzie\" w BMW z silnikiem M40. Z drugiej strony jeśli wszystko doprowadzi się do ładu to auto posluży jeszcze wiele lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW
[l/100km]