Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Sedan

pawelpiasta@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 318 i 113KM 83kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 231 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 113KM 83kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
3,23
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wycieraczki, które same zwalniają kiedy się zatrzymamy;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przedwcześnie zużywający się i hałasujący rozrząd.
Zawieszenie
Układ elektryczny : Sterowanie szybami, panel klimatyzacji, centralny zamek, sterowanie nawiewem itp.
3,0
Całokształt
Gdyby moim poprzednim autem był Fiat 125p to pewnie byłbym zachwycony, ale ja przesiadłem się z Volvo 360 a wcześniej Audi 80. Oba te samochody stawiam ponad BMW E36. Auto nie nadaje się na dłuższe podróże, jest mało komfortowe i w zasadzie dla dwóch dorosłych osób. A z silnikiem 1,8i może wprawić w kompleksy kiedy wyprzedzi nas Lanos 1.6 ;) (oczywiście bez urazy dla Lanosa). Na plus zaliczyć należy sztywną i trwałą karoserię, pomimo 16 lat nie ma śladów korozji. Generalnie jest to średniej wielkości auto nadające się do jazdy miejskiej i nie zdradzające wieku swoim wyglądem, na auto rodzinne w żadnym wypadku się nie nadaje, raczej dla młodych ludzi na dojazdy do szkoły.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety posiadam silnik 1,8i M40. Myślę, że inżynierowie z BMW chętnie by zapomnieli, że go produkowali - zdecydowanie najgorsza jednostka tej firmy. Bardzo kiepski przebieg krzywej mocy i momentu, ciągnie dopiero powyżej 4,5tys. obr/min więc typowa kosiarka. Po drugie nietrwały rozrząd, po 200tys. km prawie każdy M40 ma klepanie pod pokrywą zaworów, aby się tego pozbyć należy wymienić popychacze hydrauliczne, dźwigienki zaworowe i często wałek-razem jakieś 2tys zł. Po trzecie pasek rozrządu wymaga wymiany co 40tys km! Na plus dobra kultura pracy zarówno na benzynie jak i na LPG. Dla porównania silnik z mojego 20 letniego Volvo był silniejszy, bardziej elastyczny, a palił tyle samo.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o zmianę biegów to skrzynia Getrag jest wzorem, pracuje świetnie, ale... biegi są bardzo krótkie a jest ich tylko 5 i dlatego jadąc 100km/h mamy na 5 biegu już ok 3tys obr/min. Przy 130km/h - 4tys obr/min. Przez krótkie przełożenia i słaby silnik podczas wyprzedzania często trzeba redukować o 2 biegi w dół.
4,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie w lecie, można nie hamować przed zakrętami:) lecz komfortu brak. Czuć najdrobniejszą dziurkę w asfalcie (bardzo twarde zawieszenie) nawet na standardowych oponach. W zimie kiepsko, tylnonapędowe Volvo jeździło po śniegu dużo lepiej. Jeśli ktoś lubi szybką i dynamiczną jazdę, to będzie zadowolony, jeśli natomiast preferuje komfort to nie do przyjęcia. Niemiłym zaskoczeniem jest duża czułość na koleiny, lepiej zawsze mieć obie ręce na kierownicy. Na pochwałę zasługuje dobrze dobrana siła wspomagania, które podczas jazdy nie przeszkadza kierowcy i zawsze czujemy co się dzieje z autem. ABS działa sprawnie.
Komfort
3,0
Widoczność
W porównaniu do Volvo czy Audi 80 znacznie gorzej-nisko schodząca linia dachu z przodu powoduje, że osoby mające 180cm wzrostu przed każdymi światłami muszą się wychylać albo zatrzymać się 20m przed nimi, środkowe lusterko mocno ogranicza pole widzenia, a boczne mają duże martwe strefy. Do tyłu też nie najlepiej ze względu na dość wysoki bagażnik.
3,0
Ergonomia
Nie mogę znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą(kierownica bez regulacji), siedzisko jest zbyt krótkie i uda wiszą w powietrzu. Siedzenia bardzo niskie, nie każdy to lubi. Trzymanie boczne może być. Fotele na dłuższą trasę męczące. Regulacja świateł w miejscu praktyczne niedostępnym podczas bezpiecznej jazdy (pod kierownicą). Kontrolki od klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby i blokady dopływu świeżego powietrza niewidoczne w słoneczny dzień. Beznadziejne rozmieszczenie głośników z przodu - bez przeróbek nie ma szansy na dobry dźwięk, chyba konstruktorom tego modelu słoń nadepnął na ucho;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację wymagającą napełnienia czynnikiem R12 który został wycofany i zakazany, a przeróbka na R134a jest dość kosztowna, więc jakby klimy nie było. W lecie bardzo gorąco, w zimie dość wolno się nagrzewa, szyby w deszcz trochę parują, w Volvo o niebo lepiej(a też bez klimy).
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera w normie, ale z tyłu to jakiś żart. Auto o rozstawie osi 2700mm pomieści na tylnym fotelu tylko dziecko, kompletnie nie ma miejsca na nogi, chyba, że z przodu siedzi bardzo niska osoba - porażka.
3,0
Wyciszenie
Przy większych wersjach silnikowych jest lepiej, bo jest inne przełożenie główne i są mniejsze obroty przy tej samej prędkości. Ale i tak powyżej 120 km/h mocno słychać opływające powietrze i toczenie opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie silnik M40 jest za słaby do tego auta, pali sporo, a osiągi dość przeciętne. Jadąc w trasie z prędkością 130 km/h lub większą spali więcej niż w jeździe miejskiej, prędkość ekonomiczna to 80-90km/h na 5 biegu. Naprawy w autoryzowanych serwisach kosmicznie drogie. Spalanie podane jest dla LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest solidne i trwałe więc za umiarkowaną kwotę można bezpiecznie (ale niezbyt komfortowo:)) przejeździć kilka lat. Jednak jeśli miałbym drugi raz kupić BMW to brałbym pod uwagę tylko serię 5 i wyżej, ze względu na większą przestrzeń wewnątrz i dużo wyższy komfort. Ze starszych roczników ceny serii 3 i 5 są zbliżone.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się wszystko co elektryczne czyli: klimatyzacja, regulacja prędkości wentylatora, regulacja świateł, centralny zamek, elektryczne szyby itp. Wadą tego modelu jest psujący się mechanizm opuszczania przednich szyb w drzwiach. Szybko zużywają się elementy zawieszenia, szczególnie tylnego które posiada po 3 wahacze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka się nie zdarzyła, ale te drobne są wystarczająco dokuczliwe:)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Sedan