Przeniesienie napędu
: Po przesiadce na tylni napęd obawiałem się jazdy w zimie - bezpodstawnie:) Jazda w zimie to czysta zabawa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: odłażąca tapicerka na drzwiach
4,0
Całokształt
Oceniam pozytywnie. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, bezawaryjność itp. Jedynie silnik za mały - przydałby się dwustu konny r4 (wiem, wiem, nie brzmi to tak ślicznie jak r6, ale r4 w e36 prowadzi się lepiej - niestety)
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik m40b16 to tragedia. Nie chodzi mi o awaryjność (80 tys. km zrobiłem bez najmniejszych problemów), ale o relacje spalanie/osiągi. Minimalne spalanie w trasie - 6,7 (liczone \"pod korek\"). Jak chcesz poszaleć na mokrym asfalcie - ile wlejesz. Generalnie po mieście ciężko zrobić 100 km za 50 zł. Do tego dochodzi znikoma elastyczność - to po prostu muł bagienny...
5,0
Skrzynia biegów
Zero problemów, szybkie i precyzyjne zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Przypadek sprawił, że moją Hondę Civic rozbił kolega. Potrzebowałem auta na szybko i trafiło mi się 316i za czapkę drobnych:) Jako zwolennik japończyków nie byłem faktem zachwycony, ale... Po pierwszej przejażdżce zmieniam zdanie o 180*! Auto mimo seryjnego zawieszenia prowadzi się doskonale trzyma się drogi. Podsterowności nie zauważyłem, nadsterowność na życzenie. Zero myszkowania na koleinach, zero \"wyrywania z rąk kierownicy\" - nigdy więcej nie wsiądę do przednionapędówki! W zimie dobre opony załatwiają sprawę - zero problemów mimo że mieszkam na peryferiach.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy moim wzroście doskonała:) Długa maska wymaga co prawda przyzwyczajenia, ale oceniam na 5!
5,0
Ergonomia
Mówią że BMW można porównać do garnituru szytego na miarę - jedyne do czego nie mogłem się przyzwyczaić to włącznik świateł awaryjnych. Reszta jest tam, gdzie powinna być!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica działa doskonale. Szyby nie parują. Klimatyzacji nie miałem - nie wypowiem się.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile kierowca i jego sąsiad czują się wspaniale, o tyle pasażerowie tylnych siedzeń nie mają miejsca - zwłaszcza na stopy. Bagażnik spory, ale bez rewelacji.
4,0
Wyciszenie
W środku cicho, zaczyna się natomiast robić głośniej powyżej 140 km/h - wyjący dyfer to nie nowość w egzemplarzach z takim przebiegiem:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - zdecydowanie za duże.
Koszty napraw i części - taniej niż VW:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli patrzeć na rok - wypada przeciętnie. Jeśli nie zwracasz na to uwagi, to doskonale trafiłeś. Szukaj egzemplarza, który nie jest zlepkiem z trzech aut. Latanie z czujnikiem lakieru to głupota - malowanie elementu (np auto, które miało polakierowany porysowany błotnik, to nie to samo co auto po dzwonie).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem problemów. Raz w trasie pękł mi wąż od chłodnicy (gdyby był sprawdzony w pore...) i mimo że kilkanaście km przejechałem z gotującym się silnikiem (nie zwróciłem uwagi na wskazówkę temperatury:/) to nic się nie stało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów. Mój egzemplarz nie miał śladów korozji, zero problemów z silnikiem i zawieszeniem:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 316 i 100KM 74kW
[l/100km]