Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Cabrio

BANANOWY_CREW, 14 lat temu
Silnik 320 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jazda bez dachu, jeśli ktoś tego nigdy nie próbował, to gorąco polecam!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nieuchylanie szyb podczas otwierania drzwi
4,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc BMW E36 cabrio jest bardzo dobrym samochodem, dającym dużo radości z jazdy, a przy tym nie zbyt awaryjnym! Jeśli miałbym kupić ten model jeszcze raz to bym się nawet nie zastanawiał, jedynie mój wybór padłby na jednostkę napędową o pojemności 2.8 litra! Pomimo, że modele z końca produkcji mają już 11 lat(!), to sylwetka auta jest ponadczasowa i wzbudza duże zainteresowanie na polskich drogach! Moja ocena za całokształt to 4.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie narzekam na tą jednostkę napędową, jednak można się przyczepić do dwóch rzeczy, po pierwsze trochę mała moc, a po drugie spalanie równe/nieco większe co jednostka o pojemności 2.8, a przy tym znaczna różnica mocy i osiągów! Przez te właśnie \"ale\" oceniam tą jednostkę napędową na 4.
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów to nie mam zastrzeżeń! Cały mechanizm działa bardzo płynnie i precyzyjnie, a przełożenie na poszczególnych biegach jest odpowiednie! Przydałby się tylko 6 bieg! :)Ocena nie może być inna jak tylko 5!
5,0
Układ jezdny
Nie mogę za dużo powiedzieć na temat seryjnego zawieszenia w tym modelu, ponieważ mój egzemplarz ma nieco obniżone i usztywnione zawieszenie, które świetnie trzyma w zakrętach i pozwala w pełni panować nad samochodem i wykonywać precyzyjne manewry! Dlatego zawieszenie w moim samochodzie oceniam na 5!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w Samochodzie jest bardzo dobra (zwłaszcza kiedy otworzy się dach :P )chociaż trzeba się przyzwyczaić do tylnej szyby (pleksy)ponieważ jest nieco mniejsza i trochę wyżej usytuowana niż w sedanie czy coupe! Pomimo tego widoczność jest bardzo bobra! Moja ocena to 4.
4,0
Ergonomia
Myślę, że trudno przyczepić się do ergonomii wnętrz samochodów marki BMW, tym samym ten model nie odbiega od normy! Wszystkie przyciski są na swoim miejscu i bardzo dobrze dostępne, plusem jest konsola środkowa delikatnie pochylona w stronę kierowcy, natomiast minusem (moim zdaniem) popielniczka, która znajduje się zbyt blisko podłokietnika i tym samym dostęp do niej jest lekko ograniczony! Ocena 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W samochodach tego typu, czyli cabrio, ogrzewanie i wentylacja są lepsze niż w pozostałych odmianach nadwoziowych! Podgrzewane siedzenia i nadmuch tylnej szyby (pleksy)są bardzo dobrym rozwiązaniem na chłodniejsze dni, tak samo standardowa dmuchawa spełnia swoje zadanie perfekcyjnie! Właściwie to trzeba obalić mit, iż w kabrioletach zimą jest wewnątrz zimniej niż w standardowym nadwoziu! Moja ocena to oczywiście 5!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Byłem pozytywnie zaskoczony przestrzenią jaką oferuje ten samochód! Tak jak byłem pewny, że na przednich fotelach, tak kierowca jak i pasażer nie będą narzekać na komfort podróży i miejsce np. na nogi, tak tylna kanapa zaskoczyła mnie kompletnie! Spodziewałem się, iż pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie będą mieli raczej nie zbyt dużo miejsca na nogi, i ogólnie tylna kanapa będzie trochę zbyt mała jak na dorosłego człowieka! Natomiast okazało się, iż podróż na tylnym siedzeniu też jest bardzo komfortowa! Nawet ja, przy wzroście 190cm mieszczę się z tyłu bez problemu! Ogólnie jest to 4 osobowy samochód i podróż na każdym z foteli, a także na tylnej, profilowanej kanapie jest bardzo wygodna! Ponieważ moim zdaniem na ocenę 5 zasługują tylko limuzyny, dlatego moja ocena w tym przypadku to 4.
5,0
Wyciszenie
I tu trzeba obalić kolejny mit dotyczący kabrioletów, ponieważ w kabriolecie wcale nie jest w środku głośniej, niż w innych samochodach (pod warunkiem, że ma się zamknięty dach :P ) Samochód jest naprawdę dobrze wytłumiony i nie można mieć w tym temacie żadnych zastrzeżeń! Ocena 5.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o ekonomiczność to ten model raczej oscyluje na średnim poziomie! W moim przypadku średnie spalanie w mieście to ok 10-11 litrów przy spokojnej i ok 15-18, a nawet do 20 litrów przy bardzo agresywnej jeździe (kiedy silnik pracuje praktycznie non stop na załączonym vanosie!)! Jednak tak agresywna jazda zdarza mi się niezwykle rzadko! Ceny poszczególnych części też są różne, ponieważ niektóre części pasują od wersji sedan lub coupe, a niektóre były zastosowane tylko i wyłącznie w tym modelu! Przykładowe ceny: - amortyzatory (przód) 500zł szt. - sprzęgło kompletne z dociskiem 1200zł Moja ocena to 3.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem ten model jest ciekawą propozycją dla nietuzinkowych osób z lekkim zacięciem sportowym, szukających cabrio oferującego przyjemną i komfortową jazdę, a przy tym chcących wydać na taki samochód rozsądną sumę pieniędzy! Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie tego samochody? Na pewno na stan dachu, ponieważ wymiana takowego oscyluje w granicach minimum 1500zł! Trzeba też dokładnie przyjrzeć się silnikowi i układowi jezdnemu, ponieważ takie samochody bywają często delikatnie mówiąc źle eksploatowane i \"zakatowywane\"! Jednak jeśli ktoś kupi dobrze utrzymany egzemplarz to długo będzie się cieszył bezproblemową i dającą dużo przyjemności jazdą! Ocena oczywiście 5!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z małych usterek jakie do tej pory zaobserwowałem mogę np. wymienić problemy z elektrycznymi szybami (bolączka serii 3 w wersji cabrio i coupe), a mianowicie nie opuszczanie szyby w momencie otworzenia drzwi (jednak ja sobie już poradziłem z tą dolegliwością :) ), trzeba też uważać na tylną szybę, ponieważ otwarcie dachu przy zbyt niskiej temperaturze może skutkować popękaniem pleksy, jednak temperatura musi być bliska zeru! :P Szczególną uwagę trzeba też zwrócić na \"szmaciany\" dach, powinno sie go co najmniej 2x w roku impregnować! Ogólnie ten model należy raczej do mniej awaryjnych, ocena 4.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Marka BMW jest marką, która nie należy do bardzo awaryjnych i ja, jak na razie, nie zaobserwowałem jakiś większych usterek w moim samochodzie! Jeśli się dba o samochód i wymienia się wszystko we właściwym czasie to nie powinno być z nim większych problemów! Do tej pory działał bez problemowo (odpukać :P ) i mam nadzieję, że tak pozostanie! Moja ocena to 5.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Cabrio