Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Sedan

Mati, 14 lat temu
Silnik 325 tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E36 Sedan 325 tds 143KM 105kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elestyczność i kultura pracy a przy tym bardzo przyzwoite spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja progów
Układ elektryczny : Nie działające ogrzewanie tylnej szyby. W E30 miałem to samo.
5,0
Całokształt
Samochód ma oczywiście kilka wad wynikających bądź to z takich a nie innych rozwiązań technicznych lub z racji upływu czasu. Ciężko również trafić na zadbany egzemplarz który nie miał poważnego wypadku. Mi akurat trafił się takowy i mogę powiedzieć, że jest to bardzo przyjemny i solidny samochód. Dość komfortowy, nieźle wyposażony, posiadający świetne własności jezdne i takie same hamulce. Do tego dochodzi niezbyt wygórowana cena zakupu i w miarę przestępne ceny części z których \"dostaniem\" nie ma problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest elastyczny, w miarę oszczędny i zapewnia przyzwoite osiągi a i \"podkręcenie go\" nie stanowi problemu. Maksymalny moment obrotowy co prawda mógł by być dostępny od niższych obrotów ale źle nie jest. Uważać trzeba na bardzo często występujące na naszym rodzimym rynku samochody z \"zakatowanym\" silnikiem bo naprawy do najtańszych nie należą.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i dobrze zestopniowana tylko dlaczego aby dostać się do rozrusznika trzeba ją odkręcać?
4,0
Układ jezdny
Dam 4 punkty. Samochód prowadzi się bardzo pewnie, kierowca ma świetne wyczucie drogi i wie na ile może sobie pozwolić. Ten jeden punkcik odejmuję za delikatne \"pływanie\" na boki samochodu na koleinach (przy zawieszeniu standardowym - M-Technik i wersja na Europę Wschodnią tego problemu nie mają).
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki wszystko widać świetnie. Gorzej jest z widocznością do tyłu - nie jest źle ale niekiedy przy parkowaniu trzeba liczyć na swoje \"wyczucie\" długości auta.
4,0
Ergonomia
Kokpit skierowany jest w stronę kierowcy a wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki przez co używa się ich intuicyjnie. Materiały i ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Trochę mało schowków wewnątrz a i uchwyt na napoje by się przydał. Niezbyt fortunne jest umiejscowienie zegarka (na wyświetlaczu komputera a ten jest w dole konsoli środkowej) no i kierownica... Nie mogę zrozumieć czy nie można jej było umiejscowić centralnie przed fotelem kierowcy tylko przesuwać kilka centymetrów w prawo?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawny klimatronik bez większych problemów radzi sobie z wysoką temperaturą. Zimą nie można też narzekać na ogrzewanie - działa sprawnie a co najważniejsze dość szybko. Denerwować mogą usterki panelu sterowania klimatronikiem który lubi się od czasu do czasu \"powariować\". Na szczęście naprawa jest dość tania a jeśli ktoś umie posługiwać się lutownicą to może to sobie samemu za śmieszne pieniądze w domu zrobić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele zapewniają duży komfort i wygodę podróżowania. Ilość miejsca wystarczająca. Minusem może być niewielka ilość miejsca z tyłu (pasażerowie o wzroście powyżej 180 cm mogą mieć za mało miejsca na kolana i nad głową).
5,0
Wyciszenie
Jeśli w samochodzie nie ma problemów z uszczelkami bądź źle spasowanymi elementami nadwozia po ewentualnych naprawach to w środku panuje cisza i spokój \"zakłócane\" jedynie dźwiękiem silnika (ale nie takim \"przeszkadzającym\" tylko takim który świadczy, że silnik jest i działa :))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do dzisiejszych diesli to samochód pali trochę więcej ale myślę, że przy pojemności 2.5l i mocy 175KM (po chipie) to spalanie na poziomie 8 - 9l / 100km po mieście nie jest chyba wygórowanym wynikiem. Na trasie przy \"równej\" jeździe spokojnie można zejść sporo poniżej 7l / 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbany egzemplarz wart jest swojej ceny. Ja za mój samochód zapłaciłem cenę z \"górnej półki\" przedziału cenowego za ten model ale teraz wiem za co dałem te pieniądze i nie żałuję ani złotówki. Warunkiem jest tylko zakupienie egzemplarza z udokumentowaną przeszłością a nie \"trupa\" z nowym lakierem i ładnymi felgami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający się czasem klimatronik, tylne żarówki lubią się przepalać częściej niż w innych samochodach, kilka razy zdarzyło się zacięcie centralnego zamka no i nie wiem czemu napinacz pasa kierowcy sam z siebie odpalił w garażu? W każdym razie nic co mocno uprzykrza życie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie (odpukać) nie musiałem nić poważnego \"robić\" w silniku czy zawieszeniu. Normalne przeglądy i części zamienne renomowanych producentów starczają i mam nadzieję, że tak zostanie. Z poważniejszych usterek wymienić mogę tylko korozję obu progów (już zreperowane ale mój portfel troszkę \"schudł\") i przepalenie się ścieżek ogrzewania i anteny w tylnej szybie (anteny w zasadzie \"nie było\" i musiałem instalować normalną a ogrzewanie działa tylko na kilku ścieżkach).

On - zużycie paliwa dla silnika 325 tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Sedan