Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Coupe

przemek24plus@onet.eu, 16 lat temu
Silnik 318 is 140KM 103kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E36 Coupe 318 is 140KM 103kW 1992-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pojemny bagażnik, oraz rozkładane oparcia tylnej kanapy...naprawdę można tem upchać wielki stos rzeczy... W długie trasy jak znalazł...wszystko pod ręką...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto wygodne, ciche...i w miare ekonomiczne (jak na 140 koników i 1335 kilo masy)... Prowadzenie świetne. Niezawodność duża...naprawdę auto godne polecenia. Muszę dodać, że jest to chyba najsłabszy silnik jaki powinien być montowany w tym aucie...140 koni, to jest niezbedne minium do sprawnego poruszania sie... Wersje 1.8, 115 KM i 1.6, 105 KM są już nieco za słabe a zużywają tyle samo paliwa...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest wystarczająco elastyczny (trzeba pamiętać, że to "tylko" 1,8 z końcówki lat 80-tych... Powyżej 3 tys. obrotów jest naprawde dobrze się zwija. W trasie nie trzeba redukować biegu przy wyprzedzaniu...na piątce na dobrą sprawę można już jechać od 50 km/h ale dopiero od okolo 80-90 km/h auto sprawnie przyspiesza... Acz kolwiek nie będe ukrywał, że następna będzie z wersja z silnikiem 2.8... Jednak 6 garów to nie to co 4... Między innymi, to jest to coś, czym BMW mnie do siebie przekonało
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie mam zastrzeżeń, ale na zimnej skrzyni ciężko wskakuje jedynka...pozatym nic dodać nic ująć...
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale się prowadzi. Nie ma co ukrywać, że im lepsze opony tym lepiej. Ja obecnie mam Continental Conti Sport 3 i muszę przyznać, że auto zachowuje się rewelacyjnie. Znakomicie dobrana siła wspomagania kiierownicy idealnie pasuje do charakteru auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność świetna. Do tyłu to już trzeba się przyzwyczaić. Wysoko uniesiona bryła bagażnika...oraz fabryczny spoiler "Hella" ograniczają nieco widoczność. Zawsze gdy mam wrażenie, że już brak z tyły miejsca, to okazuje się, że jeszcze zostało dobre pół metra...
4,0
Ergonomia
Pod tym względem ten model mnie nie zaskoczył niczym nowym... Schowek jest stosunkowo za mały...choć znalazła się tam firmowa latarka z gniazdem do ładowania... Poprzednio "ujeżdżałem" E30 i przyznam szczerze, że E36 pod tym względem nie jest lepsze od E30...a szkoda. Nie jest źle ale mogło by być lepiej...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam auto z szyberdachem, więc nie jest to tak dokuczliwe...ale gdy trzeba auto przewietrzyć bez otwierania okien i szyberdachu, to już jest dużo gorzej. Z ogrzewaniem również średnio. Przy temperaturach około -5 stopni potrzeba około 5-7 minut by w aucie się miło nagrzało...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie brakuje... Ja mam 180 cm wzrostu, waże niespełna 100 kilo...miejsca jak dla mnie w zupełności. I nad głową i na nogi... Pasażerowie też nigdy nie nażekali, pomimo iż fotele odsunięte dość znacznie do tyłu. I chyba najważniejsze. Bagażnik jest przeogromny jak na tą klasę auta. Udało mi się do niego wcisnąć więcej "balastu" niź do E30 Touring, którym jeździłem poprzednio. To mnie chyba najbardziej zaskoczyło...
5,0
Wyciszenie
Około połowa dróg, po których jeżdże to autostrady i muszę przyznać, że auto jest wystarczająco ciche. Nawet przy 200 km/h można normalnie rozmawiać i w aucie panuje spokój. Silnik słychać cichutko...opon wcale, najdonośniejszy jest szum opływającego powietrza, ale nie jest denerwujący... Poniżej 160 km/h jest już cichutko...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu różnie... Zimą auto spalało mi średnio około 10 litrów na sto kilometrów...nie ważne, czy jeździłbym oszczędnie czy agresywnie...zawsze około dyszki... Latem niespodzianka, ponieważ spalanie utrzymuje sie na poziomie około 8 litrów na 100 km. Co uważam, za wynik całkiem niezły... W trasie przy równej jeździe (około 110 - 120 km/h) spala w granicach 7 litrów na 100 km. Muszę jednak przyznać, że mieszkam w UK i dużo czasu jeżdżę po Europie...bo w polsce, w trasie nie udało mi się zejść poniżej 8 litrów na setkę...a w mieście około 11 litrów na 100 km to standart.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakupiłem wersję przystosowaną do ruchu lewostronnego...i dałem za nią 1.750 funtów, rok temu było to około 8.000 złotych... miała wtedy przebieg 166.400 kilometrów...i pełną historię serwisową z serwisu BMW. Wiec egzemplaż raczej zadbany...w polsce za te pieniądze to tylko zajechane szroty zciągnięte z Niemiec mozna wyrwać... Więc jestem jak najbardziej zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od jakiegoś czasu jeżdże z przepaloną żarówką podświetlenia zegarów. Objawia się to w sposób taki iż na prędkościomierzu słabiej widać przedział od 20 - 60 km/h... Pojawiły się dwa drobne ogniska korozji na tylnych nadkolach (wkońcu auto ma 13 lat)...póki co to nie ma powodów do paniki...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdze tym autem od roku i jedyną usterką jaka mi się przydażyła (którą zresztą przeoczyłem przy kupnie) to pęknięcie kolektora wydechowego... Za zespawanie zapłaciłem 980 złotych... Poza tym nic sie z autem nie dzieje. Dodać musze, że regularnie wymieniam płyny eksploatacyjne i nie oszczędzam na tym...opłaca się mimo wszystko, bo auto mnie jeszcze nie zawiodło...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 318 is 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Coupe