Karoseria
: zanim kupiłem to auto nie myślałem że to taka wielka krowa, a niby tylko trójka ;)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na 6 cylindrów przystało kultura pracy jest na najwyższym poziomie, silnik nie umiera gdy dusi się go niskimi obrotami, np. 40km/h na piątce i ok 1000 rpm ;) troche za wysokie obroty momentu maksymalnego, mógłby ciągnąć niżej. od kiedy ją mam zrobiłem ponad 10tys km, w silniku wymieniałem jedynie termostat bo nie dogrzewał jak zaczęły się mrozy. między wymianami oleju 0 dolewek, silnik nie wykazuje żadnego zużycia (zalany półsyntetykiem- przy takich przebiegach i wieku TO JUŻ WSKAZANE!!!). i za dźwięk szóstka- dźwięk nie z blaszanej puchy w d***, tylko spod machy!
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia ok, precyzyjna, ale trochę krótkie przełożenia- jak na tę pojemność i moc.
5,0
Układ jezdny
jak na sportowe w teorii auto zawieszenie jest super, na zakrętach trzyma dobrze i na dziurach nie daje po plecach. kompromisowe ;) oczywiście trzeba bardzo uważać na mokrym, ale tego wymaga tylni napęd.
Komfort
3,0
Widoczność
PRZECIĘTNIE bo: do przodu dobrze, na boki też, ale do tyłu trochę słabiej (to mi nie przeszkadza). WNERWIAJĄ mnie dość małe i nie panoramiczne lusterka, w których widać NIEWIELE i przez które już kilka razy mało brakowało bym się na kogoś wtarabanił.
5,0
Ergonomia
jak to w BMW- centralna konsola była nachylona do kierowcy już w E21, więc ocena oczywista. wszystko tam gdzie powinno być, 0 zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje rade.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie doskonale, bo ja z tyłu nie jeżdżę ;) ale z tyłu miejsca troche mało, szczególnie dla wysokich- jest nisko, powyżej 180cm problem będzie. i mało miejsca na nogi, czyli dziwna konstrukcja tylnego fotela, ale to norma we wszystkich e36 ze nie da się włożyć stóp pod fotele.
3,0
Wyciszenie
mogłoby być lepiej przy wyższych prędkościach, ale trzeba brać poprawkę na wiek auta. dobrze słychać melodię silnika :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
porównując zużycie paliwa z silnikiem M52 2.8, biorąc pod uwagę moc obu jednostek silnik 2.0 na tle większego wypada słabo. ceny części wbrew obiegowej opinii nie są wcale drogie, większość napraw można wykonać samemu. w mieście auto żre i ciężko zejść poniżej 12L, na trasie jak się człowiek postara i patrzy na ekono to zejdzie do siódemki, ale to nie będzie dynamiczna jazda ;)
I TU ROZWIĄZANIE PODSTAWOWEGO DYLEMATU PRZY WYBORZE SILNIKA W E36, CZYLI CO LEPIEJ- 318is CZY 320i?
ODPOWIEDŹ: 2.5 LUB 2.8 ;) bo taka prawda że 2.8 pali mniej niż M50 2.0- i według testów i wg użytkowników. także i ja wybrałem 2.0, ale naprawię ten błąd przez wymianę silnika na 2.8 :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
duperele typu włącznik awaryjnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co brak awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW
[l/100km]