Przeniesienie napędu
: Napęd na tył bez systemów wspomagania zmienia to auto w bardzo dobrze prowadzący się samochód. Nie wiem czy jest w tej cenie inne auto, które tak się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wybrałem mało pordzewiały egzemplarz, ale i tak po roku było już z nim niezbyt dobrze, więc zdecydowałem się na remont blacharski, a i tak sporo drobnych ognisk zostało.
5,0
Całokształt
Jestem zakochany w tym modelu, mając na uwadze wygląd i aspekt mechaniczny. Kilkukrotnie zastanawiałem się nad zmianą na inne auto, ale absolutnie nie wiem co mogłoby dawać mi większą przyjemność z jazdy. Chyba stare Porsche.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 na łańcuchu rozrządu bardzo ładnie pracuje. Mocy jak na 102 km ma bardzo dużo. W mieście spokojnie można startować jako pierwszy ze świateł i przeciskać się między autami. W trasie bez problemu można nim wyprzedać ale na 3 biegu (powyżej 4k obrotów). Przy pełnym obładowaniu samochodu zaczyna brakować mocy i wtedy trzeba trzymać wysokie obroty, żeby dynamicznie jechać.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze pracuje i ma przyjemne opory, które dają kierowcy poczuć, że prowadzi prawdziwą maszynę.
5,0
Układ jezdny
Genialny, samochód prowadzi się bardzo precyzyjnie i bez problemu można nim wykonywać gwałtowne manewry (nawet na całorocznych oponach z wysokim profilem). W moim egzemplarzu czuć już luz na kierownicy. Napęd na tył, bez żadnych systemów wspomagania jest perfekcyjny.
3,0
Karoseria
Jedna z niewielu wad tego auta. Rdzewieją nadkola, progi, blacha pod maską. Po praktycznie pełnej naprawie blacharskiej już widzę kolejne naloty rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła, do przodu i na boki bardzo dobra. Trzeba tylko uważać na długi bagażnik, bo po przesiadce z krótkiego auta zdarzyło mi się kilka razy dotknąć inne auto.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Jestem wielkim fanem umiejscowienia przycisków od szyb na tunelu środkowym. Wszystko jest intuicyjne i nie chciałbym zamienić tego układu na żaden inny. Fotele (sportsitze) są niezwykłe i można na nich zrobić jednorazowo 1000km bez większego zmęczenia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica płata figle i po włączeniu nawiewu na szybę zawsze działa na pełnej mocy, a przy ustawieniu na kierowcę zupełnie nie daje ciepłego powietrza. W tym modelu nie ma filtra kabinowego, przez co po włączeniu nawiewu do środka wpadają nam liście i inne zanieczyszczenia. W moim samochodzie nie ma klimatyzacji, dlatego opinią z tej sprawię się nie podzielę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealny samochód dla 2-metrowego kierowcy. Fotel można ustawić w każdy możliwy sposób i strasznie brakuje mi tego w innych autach. Za fotelem kierowcy przy moim ustawieniu, nie ma szans, żeby ktoś usiadł (auto robi się 3-osobowe)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest złe, ale po przekroczeniu 120 km/h robi się trochę głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali ok. 10 litrów w mieście i 7 litrów w trasie. Części są dostępne i raczej tanie. Jeśli chce się mieć auto w pięknym stanie trzeba przeznaczyć zazwyczaj kilka tysięcy na remont blacharski.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swój egzemplarz kupiłem za 3600,- i uważam, że to był najlepszy zakup mojego życia. Wątpię, żeby w tej kwocie można było kupić pojazd, który jest sprawny i tak dobrze się prowadzi. W 2021 roku za taki egzemplarz trzeba wydać od 5000 do 7000 zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 27 lat, więc pojawia się sporo drobnych usterek. Dałem 3 gwiazdki za odpadające boczki i wieczne problemy z klamkami, które padają, albo się zacinają. Mechanicznie nie jest źle, pojawiają się wycieki z pokrywy zaworów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto zawsze odpala i nie boję się nim pojechać w żadną trasę. Myślę, że za 10 lat, gdy moje e36 będzie miało już 37 lat, będzie mniej awaryjne od 10-letnich aut, które wyjeżdżają teraz z salonów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 316 i 102KM 75kW
[l/100km]