Silnik
: ładnie pracuje, dynamiczny i dość oszczędny.
4,0
Całokształt
Dobry samochód za dobrą cenę. Zawsze myślałem, że e36 to badziew, ale nie taki wilk straszny. Potrzebowałem auta do pracy i szkoły, miał być nie za duży, w miarę ekonomiczny, ładny i najchętniej z tylnym napędem. Kupiłem 316 coupe i nie żałuję. Silnik 1.6 trochę nie pasuje do tego pięknego nadwozia, ale kto powiedział że coupe koniecznie musi mieć 200 kucy pod maską?
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1.6 radzi sobie świetnie, tym bardziej biorąc pod uwagę masę auta. Jeśli pracuje na dobrym oleju (ja leję tylko motul) i benzynie 98, chodzi jak zegareczek. Bez problemu przyspiesza na każdym biegu, huraganu pod maską oczywiście nie ma, ale to przecież 102KM.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów jeśli chodzi o przełożenia, praca też. Jedynie dwójka nieco haczy, ale przy spokojnej jeździe w niczym to nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
BMW i wszystko jasne :) Moje e36 ma normalne zawieszenie, bez pseudosportowych udziwnień i muszę przyznać, że jego możliwości pozwalają na więcej niż silnik jest w stanie zaoferować. Do tego napęd na tył i można pokochać zakręty, a czasem i dziury bo szybki slalom pomiędzy dołami też można zaliczyć do przyjemności. Trzeba tylko dbać o wszystkie metalowo-gumowe pierdzielniki.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez żadnych zastrzeżeń, do tyłu nieco gorzej, ale po jakimś czasie każdy wyczuwa swój samochód więc raczej bez problemów. Na lusterka też nie narzekam.
5,0
Ergonomia
Bez problemów. Wszystko na swoim miejscu. Nie ma co się rozpisywać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma do czego się przyczepić. Parowanie szyb to żaden problem, nadmuch na szybę czołową obejmuje też szyby boczne z przodu więc para znika po paru chwilach z całego samochodu. Zimą grzeje bez większych problemów, co prawda przy ostatnich mrozach (-20) trochę długo się dogrzewała, ale może to tylko złudzenie, bo inni kierowcy w tym czasie jeździli w rękawiczkach, ja nie musiałem :). Klimy nie mam, ale też jest zaj***ście, bo jest szyberdach, do tego bardzo cichy, do 120km/h nie slychac go wcale, potem można zagłuszyć go radiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer rozsiadają się jak chcą. Z tyłu jechałem raz, z ciekawości i muszę przyznać, że przy moim wzroście (184cm) brakuje miejsca nad głową, ale przecież to coupe... Poza tym i tak nikogo tam nie wożę.
3,0
Wyciszenie
Uszczelki szyb bocznych szumią i to już od 100km/h, ale ciężko wytykać to 17-letniemu autu. Trzeba wymienić i tyle. Powinno być zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę pojemność, moc, masę i mój styl jazdy, nie mogę narzekać. Warto wspomnieć, że wiele zależy od ogumienia. Przy tym motorze kapcie szersze niż 205 to debilizm. Samochód przestaje jechać, a zaczyna tylko żłopać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ładne, dynamiczne, świetnie jeżdżące i w miarę ekonomiczne auto za parę tysięcy. Warto, ale nie należy oszczędzać przy zakupie. Bo później się to znacznie odbije na domowym budżecie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od momentu zakupu zawiódł centralny zamek, ma problemy z drzwiami pasażera. Poza tym padła poduszka pod silnikiem i czasem bendiks zaświruje, ale to może trafić się każdej bryce w tym wieku. Czasem coś w środku odpadnie, czasem się poluzuje, ale winić za to należałoby poprzednich właścicieli, a nie inżynierów BMW.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic, odpukać. Kupiłem egzemplarz z rozdupconym zawieszeniem, ale nie zaliczam tego do usterek, byłem tego świadom i liczyłem się z wymianą całego zawiasu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 316 i 102KM 75kW
[l/100km]