Samochód dzisiaj jak i pewnie w czasach kiedy byl produkowany wciąż wprawia w zdumienie. Niby ekwiwalent golfa czy Civica, no bo hatchback. Nic podobnego. Bmw twardo trzymało sie twardo swojej koncepcji budowania swoich samochodow - ma byc głośno i niepokornie. Fetysze spalania niech kupują lepiej golfy czy octavie tdi, bo w tym aucie nie o to absolutnie chodzi. Tutaj liczy się ten dreszcz na plerach za kazdym razem kiedy przekrecasz kluczyk ruszasz i wciskasz gaz, bo nigdy nie wiesz do czego to auto cie sprowokuje. Jako uzytkownik wielu beemek starszych i nowszych twierdze, ze to kwintesencja bmw ze starszych czasow. Powoli takie auta beda znikać z rynku, dzisiaj inne czasy i inne trendy. Jest to ostatni godny nastepca charakternych e30/e34. Polecam szczerze.
Wrażenia
5,0
Silnik
E36 to auto pewne i niedrogie mechanicznie. Silnik w 323ti to 2.5l vanos. W porownaniu do 328i ktore tez mam, jest bardzo zrywny i błyskawicznie wkrecajacy sie na obroty (krotki skok tloka) co przysparza subiektywnego wrazenia ze jest zrywniejsze od 328. Przepiękny dźwięk, dodatkowo spotęgowany metalicznym przejściem wydechow przez 4tys obr. Super! Silnik posiada tradycyjne poklady elastyczności pozwalajac sie prowadzic nawet od 1000obr/min bez zająknięcia. Ciągnie ochoczo do odcinki 6500obr/min mimo iz moc jest znacznie nizej (5900)
5,0
Skrzynia biegów
Jest świetna, lepsza nawet niz w e46 330i oraz e36 328.
5,0
Układ jezdny
Dalbym nawet ocene celujaca. Ale mistrzem do dzisiaj jest e34 ktore plynie, a w zlozeniu bokiem nie ma sobie równych w stabilności. Niemniej e36 compact jest naprawde dobry, w zakretach dogania e46. Jedynie z racji rozkladu mas nie jest juz tak idealny w poslizgach (rozklad mas), natomiast wchodzi w poslizgi bardzo ochoczo. Polecam szperę od Michała, fun rośnie 2x ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Jak na te lata - super
4,0
Ergonomia
Poza oczywistymi minusami hatchbackow nie mam uwag. Corki są same w stanie otworzyc sobie drzwi siedząc z tylu i wysiąść bez mojej ingerencji. Deska jest ok. Szkoda ze compact nie posiada regulacji kierownicy w kilku kierunkach, bylohy juz idealnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla 2+2, bo takie bylo zalozenie producenta, to jest super. Auto na dłuższe trasy w 2os, średnie 4os, awaryjnie 5os (na tyle jest rejestrowany)
5,0
Wyciszenie
Kapitalne. W miare cichy choc zawsze slychac piekny dzwiek r6. Szukajac wrazen usunalem podcisnienie z drugiego przepustu w wydechu, teraz super burczy az od odpalenia;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo, ale za to kocham BMW bo od zawsze do bólu firma jest szczera - pali tyle ile w instrukcji, nie tak jak w alfach czy fiatach wg jakichs norm. Misto krotkie odcinki 13-14l, trasa minimum 7-8l do autostradowych 10-11. NIE ŻAŁUJĘ ANI JEDNEGO LITRA BENZYNY WYPALONEGO W TYM *****ISTYM AUCIE, BO JEST TEGO WARTE!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 7 czy 10 zlotych kupisz golfa 1.6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auta naprawde tanie w eksploatacji, duzo zamienników. Koszty wynikają głównie z pojemności silnika - oleju wchodzi 7l, plynu ponad 10l. Ale warto, bo silnik pracuje w dobrych warunkach i przez to robią wielotysięczne przebiegi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 323 ti 170KM 125kW
[l/100km]