Zamieniłem 6-letniego Accenta z przebiegiem 68000km na 9-letnie 318ti... z przebiegiem 80000km (udokumentowanym) - trochę się obawiałem - 3 lata różnicy to nie mało a auto zmienia się raczej na nowsze. Obawy były nieuzasadnione. Nieporównywalna jakość.
Accent był niezawodny i się nim jechało. BMW CHCE SIĘ JECHAĆ! Radość z jazdy nie jest pustym sloganem.
Wrażenia
4,0
Silnik
318ti Compact - 140 koników czuć powyżej 4000 obr/min. Po zredukowaniu biegu wyprzedzanie jest bezproblemowe i bezpieczne-czysta przyjemność. Na wolnych obrotach chodzi równo i zimny i ciepły-bez różnicy.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepszy element samochodu. Superprezycyjna, krótkie skoki, krótka dźwigienka. Układ (z wstecznym na lewo od jedynki) znacznie wygodniejszy niż tradycyjny.
5,0
Układ jezdny
Kierownica nie chodzi jak "szmata" - pozwala lepiej poczuć samochód. Idealny do manewrów-dzięki tylnemu napędowi przenie koła skręcają się pod kątem niemalże 90 stopni-bardzo skrętny. No i na koniec najważniejsze... JAZDA W ZAKRĘTACH - jak po sznurku-ideał! Byleby tylko przy bardzo śliskiej nawierzchni za dużo gazu nie dodać przy wychodzeniu, bo wyrzuci tył... :-)
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu - jak to w tzw. lifbacku... lepiej być czujnym i używać lusterek :-)
do przodu - bardzo dobra - słupki niezaszerokie, wysokość fotela z dużym zakresem regulowacji - każdy znajdzie odpowiednią pozycję
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką - dzięki wysokiemu tunelowi środkowemu i najlepszemu na świecie pomysłowi na deskę rozdzielczą - zagięcie centralnego kokpitu w stronę kierowcy. Nie wiem jak mogli z tego zrezygnować w najnowszej serii 3.
Żadnych zbędnych pokręteł, przycisków.
Jedyny minusik, choć malutki, to brak naprawdę dużego zamykanego schowka. W zamian jest ich dość sporo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy przemyślane - nie ma problemu z parowaniem bocznych szyb. Co do ogrzewania nie mam za wiele do powiedzenia, bo posiadam samochodzik krótko, a zimy jak nie było tak nie ma... :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie kupuje sie samochodu 3-drzwiowego z myślą o pasażerach z tyłu - nie oszukujmy się:-) Ja tam nie siedziałem, więc nie wiem, ale docierały do mnie stamtąd pewne utyskiwania na nie za dużą ilość miejsca na nogi :-)
Z przodu kierowca i pasażer siedzą wygodnie bez względu na wzrost. Do tego twarde, wygodne, dobrze trzymające fotele. Rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Tu nie ma czym się zachwycać. Jest w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ja nie oceniam, bo jeszcze nie wiem (może lepiej nie wiedzieć?! ;-) ) Poprzedni właściciel nienarzekał,a niekolorował niczego na temat tego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem przedwczoraj za 18.000zł. Autko powinno bez problemów przez najbliższe 5 lat przejechać ok 100.000km przy regularnym wymienianiu materiałów eksploatacyjnych.
Za te 5lat sprzedam je za ok.10000zł. Strata na wartości niewielka, a przebieg 200.000km osiąga każde normalnie eksploatowane BMW (nie przez wieśniaków-maniaków, którzy montują sobie kominy od siekierek zamiast wydechu i spojlery żeby mieć co urywać na naszych gładkich jak stół nawierzchniach). Polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ja nie oceniam, bo jeszcze nie wiem. Poprzedni właściciel nienarzekał,a niekolorował niczego na temat tego samochodu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ja nie oceniam, bo jeszcze nie wiem. Poprzedni właściciel nienarzekał,a niekolorował niczego na temat tego samochodu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318 ti 140KM 103kW
[l/100km]