Zawieszenie
: Określenie, że prowadzi się jak \"po szynach\" pasuje do mojej wersji idealnie (M-pakiet)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Skorodowanie obudowy tłumika.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniki lubiący wkręcać się na wyższe obroty. Powyżej 2,5 tys obrotów ciągnie już bardzo dobrze (osiąga wtedy najwyższy moment obrotowy) i chętnie przyśpiesza aż do końcowych obrotów (przy wyższych prędkościach jest już nie co gorzej jednak udało mi się bez problemu osiągnąć książkowe 190 km/h) Pracuje cicho jednak przy niskich obrotach nie brzmi jak na prawie 2 litry.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo przyjemna w moim odczuciu. Biegi wchodzą łatwo a przełożenia są trochę długie ale dobrze współgrają z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Moja wersja jest wyposażona w M-pakiet stylistyczny i układu jezdnego, więc mogę go opisywać tylko w samych superlatywach. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośredni, auto nie wychyla się na zakrętach i prowadzi się bardzo pewnie co zachęca do szybszej jazdy. Zawieszenie zestrojone jest twardo ale zarazem dobrze wybiera nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie przy cofaniu odczuwałem z początku lekki dyskomfort, bo nie miałem orientacji gdzie auto się kończy. Jednak po paru miesiącach można już nabrać wyczucia.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Do wyglądu deski rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić, miłym akcentem jest zorientowanie jej w stronę kierowcy. Z czasem docenia się jej \"oldschool\'owy\" wygląd. Plastiki są miłe w dotyku i czuć ich wyższą jakość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto kompaktowe więc wygodnie podróżują tylko osoby na przednich fotelach. Chociaż nie słyszałem zbyt dużo narzekania pasażerów siedzących z tyłu. Fotele tylnej kanapy są głęboko osadzone co pozwala zwiększyć przestrzeń nad głową i na kolana.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W stosunku do pojemności i przyjemności z jazdy jaką daje prowadzenie zużycie paliwa jest naprawdę na niskim poziomie. Części oryginalne nie są tanie ale można znaleźć dużo zamienników w niższych cenach. W moim przypadku po 20 tys. serwis ogranicza się do minimum (wymiana oleju, świec, płynu hamulcowego) i nie przewidywane są żadne poważniejsze naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odtwarzacz CD nie chce czasami wysunąć do końca płyty (oryginalny BMW)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 316 i 105KM 77kW
[l/100km]