Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Touring

the100per@tlen.pl, 14 lat temu
Silnik 324 td 115KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E30 Touring 324 td 115KM 85kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pisałem o tym wyże-niezawodność,prostota budowy i ekonomia
5,0
Całokształt
Bardzo dobzre oceniam auto,nie sprawia mi problemów-napewno to kwestia zadbanego egzemplarza oraz troski jaką darze to auto oraz wiedza z zakresu mechaniki pojazdowej ale polecić je mogę każdemu zarówno jako samochód na długie trasy jak i do ciężkiej pracy czy jazdy w mieście. Kupując samochód nie kupujcie najtańszego egzemplarza, są to zazwyczaj samochody an wykończeniu,z droższych ofert można zawsze coś \"urwać\" i będziemy zadowoleni bardziej niz w wypadku zakupu taniej \"skarbonki\" w której wszystko już jest do roboty. Ceny zadbanych egzemplaży na rok 2010 to ok 6tys zł. napewno warto!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest to stara i sprawdzona konstrukcja powstała z silnika eta(2,8). Nie ma tu fajerwerków tylko klasyczny twardy silnik diesla z turbiną.2 zawory an cylinder,niezbyt mocne turbo(wersja bez turbo 86KM z turbo 115KM, nadmienię iż to konstrukcja 6 cylindrowa w układzie rzędowym)i klasyczna rotacyjna pompa wtryskowa z wtryskiem pośrednim. Prostota i bezawaryjność a dotego niskie spalanie jeśli będziemy przestrzegać harakterystyki pracy silnika który największą efktywność posiada w zakresie 1800-2800rpm. Ten silnik to wół do pracy,zachowuje się zawsze tak samo bez względu czy auto ejst załadowane czy puste-osiągi się nie zmieniają a nawet ze względu na docisk tylnej osi napędowej przy załadunku sprawuje się jeszcze lepiej. Spalanie zawsze jest stałe w granicach 7 l/100km bez względu czy to miasto czy trasa,czy jedziemy 80 czy 190km/h zawsze wychodzi ok7litrów
3,0
Skrzynia biegów
Mogła by być lepsza,mimo synchronizacji po 86r wszystkich biegów łącznie ze wstecznym uważam iż do diesla o takim momencie obrotowym 1 z 2 względem siebie są słabo zsynchronizowane,rzadko się zdarza by zmieniając z 1 na 2 auto nie wyrwało gwałtownie do przodu z wyczuwalnym szarpnięciem. Nie wpływa to dobrze na tłumiki wału przeniesienia napędu które są gumowe,ale nie jest to na tyle inwazyjne by z dnia na dzień coś się stało.
5,0
Układ jezdny
Auto ze swoim sztywnym zawieszeniem jest aż nazbyt komfortowe,znakomicie trzyma się na zakrętach przy dużych prędkościach. W przypadku wersji kombi właściwosci jezdne jeżżąc samemu będa przeciętne,natomiast jadąc w 4 osoby odczuć można prawdziwy komfort
Komfort
3,0
Widoczność
Miałem samochody które oferowały lepszą widoczność,ale tu nie mogę narzekać,poza słabym rozwiązaniem cyrkulacji powietrza która niestety mało daje przy parujących szybach na niskich stopniach nawiewu(szyby odparowują przy najwyższych stopniach prędkości nawiewu co już jest denerwujące ze względu an dźwięk). Polecam wyczyścić szybę od środka płynem odtłuszczającym,wytrzeć do sucha i spryskać specjalnym jonizatorem.
5,0
Ergonomia
Ponadczasowy wygląd zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wspomniałem wyżej,parująca szyba przód,ogrzewanie świetne,mimo iż to diesel szybko osiąga prawidłową temperaturę pracy a ogrzewanie naprawdę mocno grzeje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napewno jest to auto skierowane do 4 osób, bynajmniej ze względu na podział kanapy,i dla 4 osób jest wygodnie,duzo miejsca i komfortowo,5 osób już się męczy
5,0
Wyciszenie
Co tu dużo pisać,w środku naprawdę jest cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak pisałem wyżej. Spalanie na stałym poziomie 7 l/100km bez względu an załadunek auta i prędkości. Ceny napraw i pprzeglądów wysokie ponieważ każdy mechanik widząc BMW musi wg stereotypu zedrzeć z nas pieniądze,ogólnie ten model nie wymaga napraw jeśli pzrestrzega się zasad kożystania z diesla,silnik jest na tyle prosty iż każdy może sam go naprawić,nie dajcie się wkręcić w drogie wymiany rozrządów-ten samochód ma 1 wałek rozrządu i jedną rolkę napinającą,można anwet samemu to wymienić,dostęp jest ok,ale jeśli chcecie u mechanika to zrobić wówczas koszt nie powinien być wyższy niz 150-200zł za wymianę,części ok 120-170zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej. Za ok 6 tys zł nie trafimy drugiego tak dobrego samochodu z motorem diesla
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Całość jest niezawodna jako konstrukcja,ale jak wiadomo w starych autach zawsze coś się psuje,posiadając to auto nie możemy bać się otwierać maski i trochę dotykać silnika bo zdażają się tam drobne niedociagniecia(nie chce użyć słowa awarie czy usterki bo nie są to rzeczy które powstrzymają nas od jazdy).Polecam samemu robić takowe drobiazgi gdyż są to naprawdę drobne roboty zajmujace max15min i kosztujące 1-10zł za częśc.mowa tu o wymianie przelewów wtrysków które ze staroiści same pękają,czujnika temperatury czy swiec żarowych do których jest dobry dostęp
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie posiadałem,prócz wymiany kpl sprzęgła które uniemożliwiło dalszą jazdę,wynika to z \"olania\" tego tematu przez poprzednich użytkowników.Nadmienię iż te elementy zużywają się w każdym samochodzie a wszyscy z uporem maniaka ich nie wymieniają-sprzegło posiada żywotność 200 000km i trzeba je zmieniać bo wówczas mogą nas spotkać awarie w stylu wyrwanie okładziny która sie zblokuje i już nie zmienimy biegu czy chociażby utrata mocy,wytłuczenie łożysk wału krobowego lub skrzyni,o diszczeniu poduszek silnika,skrzyni, dyferencjalu już nie wspomnę oraz tłumików ału napedowego.

On - zużycie paliwa dla silnika 324 td 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Touring