Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Touring

Cosmo, 19 lat temu
Silnik 320 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 23 tys. km
BMW Seria 3 E30 Touring 320 i 129KM 95kW 1988-1991 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Naprawde ciekawe auto za niewielkie pieniadze. Nieźle sie prowadzi, jest tez calkiem dobrze wykonane, aczkolwiek nie idealnie. Biorac pod uwage inne modele klasy sredniej z ówczesnego okresu jego ocena jest bardzo dobra. Daje duzo przyjemnosci z jazdy na trasie (mniej w mieście), nie meczą dlugie dystanse. Naprawy i serwisowanie - naprawde nieduze pieniadze sa no to potrzebne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sześć cylindrów w rzedzie.. mówi samo za siebie. Wbrew pozorom nie musi byc na łańcuch, pasek ma tez swoje zalety, przy okazji naprawde niedrogo sie go wymienia. Silnik potrafi "ciagnać" praktycznie na każdym biegu od niecałych 1500 RPM. Do 3500 sprawia wrażenie mułowatego, jakby siemialo 1.6 litra pod maska, ale powyzej tej wartosci pokazuje sie jako dobra dwulitrowka. Osiagi nie sa moze oszałamiajace, ale akceptowalne i zadawalajace. Co do gazu, przejechalem jak dotad na razie 5000 km i zero problemow. /BRC typu Blitz ED, reduktor do 140 kW/ Troche stracil na mocy, ale da sie płynnie jeździć, a na pewno nie ślamazarnie..
3,0
Skrzynia biegów
Co do przeniesienia napedu jest kilka uwag. Po pierwsze przełozenia skrzyni i tylnego mostu to nic innego jak ...padaczka. Z racji iz jest to touring tylny most ma przelozenie 4,25. Stad tez zbieranie sie auta od 1500 obrotow.., ale w zamian wachlowanie drązkiem zapewnione. (jedynka sluzy tylko do ruszania). Przy 100 km/h okolo 3000 RPM na ...piatce!!! czasem szukam szostki :-) Moze to i dla kogos dobre, jak dla mnie optimum to przelozenie 3,91 lub nawet 3,75. Biegi przełącza sie precyzyjnie, aczkolwiek nie tak lekko jak w japonczykach, to samo dot. sprzegla.
4,0
Układ jezdny
Tylny naped, dobre rozłożenie masy przod-tył. Moc silnika, przelozenie i waga zbiornika w kole sprawia ze zadko rzuca tylem... Ot po prostu sie prowadzi, sztywno trzyma nawierzchni. Zero luzow - dzieki czemu nic nie puka i stuka, trzaskow brak... tylko szum opon i wiatru. Co do opon to 205/55/15 sa za niskie.. w koleinach rzuca no i wszystkie nierownosci daja o sobie znac.. na zaimowkach 195/60/15 juz nieco lepiej. Nie wiem czy nie lepsze bylyby standardowe 195/65/14
Komfort
5,0
Widoczność
Praktycznie idealnie... stara szkola. Nowe samochody tego nie posiadaja.
5,0
Ergonomia
..Prawie ideał. Do pełni szcześcia przydałaby sie pelna regulacja kierownicy. Godne polecenia fotele recaro (jeszcze ich nie posiadam). Ciekawostka - dla nieobeznanych z BMW ciezko odszukac klamki wewnetrzne drzwi po zmroku... nienaturalnie blisko oparc foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najwieksza wada - w moim przypadku brak zamknietej recyrkulacji wnetrza, niby nic a jednak, oraz brak filtra przeciwpylkowego. Pozytywy to szybkie i wydajne ogrzewanie wnetrza, naprawde niezly panel sterowania nawiewem i sporo mozliwosci konfiguracji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu na nogi i glowe wystarczajaco w zupelnosci, na szerokosc juz gorzej. Z tylu, no coz... ja pomimo ze to kombi traktuje to auto jak 2+2 . majac 1,9 metra wzrostu i zasiadajc z przodu, niewiele moge upchnać z tyłu, chyba ze nie lubiana teściowa. Ciekawostka jest wysoka pozycja siedzen z tyłu. W zamian za to malo miejsca nad glowa.
4,0
Wyciszenie
Sam typoszereg E30 jest produkowany od okolo 1983 roku i w tych kategoriach trzeba by go oceniac. Obecnie wiele aut jest cichszych w szczegolnosci powyzej 130-140 km/h. Genarlnie nie jest zle, mogloby byc lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2.0 i szesc a nie jak wiekszosc innych aut cztery cylindry, spalanie jest rewelacyjne. Na benzynie (przed zalozeniem LPG) bylo 9-10 litrow trasa 10-12 miasto. Na gazie (trasa miasto pol na pol) zawsze okolo 12-13. Dodam ze auto ma wszystko sprawne i wymieniane na czas. Predkosci srednie przy tym to - miasto od ślamazarnego poroszania sie w korku do 80 km/h a poza od 70 do 150 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Tylnonapedowe, sześciocylindrowe, z niezlymi właściwosciami jezdnymi do tego kombi (pojemnosciowo raczej jako hatchback) za kilka tysiecy... praktycznie brak konkurencji!! Do tego niewilkie koszty serwisownia i naprawde trwale podzespoly mechaniczne. Polecam
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest naprawde dobrze, ale daleko do poziomu mercedesa 123, 126 jak i japonczykow (np uzytkowanego przeze mnie 2-go juz mitsubishi). Pomijajac fakt ze wiekszosc kombi ma oberwane podsufitki i zdarzaja sie pordzewiale tylne klapy w pierwszych rocznikach touringa, to wiekszosc bmw ma szybko niszczace sie tapicerki foteli. Jednakze szczytem bylo zaciecie sie schowka po stronie pasazera gdzie apogeoum to byla chec natychmiastowego pozbycia sie auta. Nie na darmo na allegro jest cala masa uzywanych schowkow do e30
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie brak powaznych usterek. W przypadku 17 letniego samochodu, chyba najwiekszy wplyw na to maja poprzedni wlasciciele.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 320 i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Touring