Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Touring

GabrielC, 14 lat temu
Silnik 318 i 113KM 83kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 244 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E30 Touring 318 i 113KM 83kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko !!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja rantów drzwi, progów, wlew paliwa
Silnik : wrażliwa hydraulika silnika, wałek na olej.
4,0
Całokształt
Wygląd auta dla mnie super klasyczna sylwetka z rekinim noskiem bomba! Silnik, układ jezdny, skrzynia, hamulce wszystko zgrane ze sobą w 100% RADOŚĆ Z JAZDY to nie tylko reklamowy slogan! Bogate wyposażenie większości aut zwłaszcza kombi po 92r. min ABS, AIRBAG kierowcy elektryka, klimatyzacja seryjne 15\" alu, sportowe siedzenia, komputer itp. Najlepiej kupić ostatnie wersje maja wszsytko i z silnikiem 2,5L (325i)
Wrażenia
4,0
Silnik
Nowe konstrukcje są elastyczniejsze ale nie jest źle: wtrysk wielopunktowy katalizator i 113KM maksymalny moment obrotowy przy 4200 obr/min co sprawia że trzeba go utrzymywać na wysokich obrotach aby był tzw. kop ale ten silnik kupuje się dla spokojnej rodzinnej jazdy kto che więcej bmw bierze 6 cylindrów i musowo 2,5 litra poj.Kultura pracy w porównaniu z 6 cylindrami jest kiepska ale żaden 4 cylindrowy nie dorówna 6 cylindrom. Silnik jest trwały pod warunkiem stosowania kilku zasad: 1.W naszym klimacie olej 15W40 lub 15W50 tylko to zniesie ta maszyna inaczej zaczyna klekotać coraz głośniej i głośniej aż kończy się to remontem głowicy. Olej najlepiej półsyntetyczny lub syntetyczny a to oznacza że nie kazda firma ma takowy o tej klasie lepkosci w ofercie poza Motulem i Texaco chyba. Wiec jeśli mineralny to wymiana co 7000tys km i będzie dobrze. To nie prawda że mineralny zabija hydraulikę tego silnika. Nie terminowe wymiany oleju i zła lepkość do war.zewn. go zabijają i kiepskie oleje.2.Nie katowanie dopóki nie złapie temp. 3.Sprawne wisco i układ chłodzenia.4.Wymiana paska rozrządu i rolek max po 40 tyś. Jeśli chodzi o lpg to współpracuje z silnikiem bardzo dobrze zwłaszcza system BLOS bez elektr. BRC lub wtrysk sekw.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i pewnie z delikatnym kliknięciem. Dobrze zestrojona skrzynia z silnikiem i mostem co sprawia że auto przyśpiesza dużo lepiej niż większość konkurentów z tamtego okresu z takim silnikiem. np. GOLF III 1.8 nie ma szans pomimo iż moje auto jeździ na lpg. Krótkie przełożenia sprawiają iż auto szybko się zbiera ale i pali ciut więcej średnio 0,5 - do1L
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie standardowe sprawne bez luzów. Trzyma się zakrętów świetnie. Nierówności wybiera dość twardo ale coś za coś. Koszty utrzymania zawieszenia w naszych warunkach niskie ceny części markowych jak gałki sworznie czy tuleje i poduszki o 20 - 100 zł amortyzatory od 120 do 200zł. Oryginalne felgi 15\" i opony 205/55. Hamulce super tarcze seryjne w kombi wentylowane z przodu i zwykłe z tyłu w połączeniu z seryjnym ABS daje poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna do przodu w boki i do tyłu pomimo że to kombi nie ma problemu w mieście. Martwe pola w tym aucie nie istnieją. Teraz już takich aut nie ma!
5,0
Ergonomia
Wszystko idealnie skrojone wygląd wnętrza jak porządny garnitur komfort jak w dresie :) Sportowe siedzenia regulowane w górę dół przód i kat pochylenia a także regulacja siedziska na długość i mamy pozycję jaka nam pasuje. Poza tym mamy w każdej wersji wskaźnik przeglądów serwisowych, wymian oleju. Bardzo często obrotomierz, komputer pokładowy, elektrykę szyb lusterek i podgrzewane lusterka fotele czy spryskiwacze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na trasie i od 70 km/h dmuchawy nie potrzeba. Uchylony szyberdach i mamy cicho i przyjemnie chłodno w środku.W lecie czasem w korku marzy się o klimie ale niektóre wersje mają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer ma przestrzeni ile trzeba z tyłu trochę gorzej gdy kierowca i pasażer chcą wyprostować nogi w czasie jazdy to z tyłu trochę się robi ciasno na wysokości kolan. Miejsca nad głową wystarczająco z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest w miarę ok jeśli uszczelki drzwi trzymają auto jest bez dzwona i szyberdach jest zgrany z reszta dachu. Do 110 jest ok potem trochę już szumi ale jak na te lata ...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie benzyny średnio pół na pół 9l gazu 11l trasa benzyna 8 l przy 130 gaz 10l
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo jak to stare auto i przebieg prawie 250 tyś. Zepsuć się może wszystko ale nie jest źle bo przeważnie to jakieś drobne rzeczy. Atutem sa niskie ceny części i prosta konstrukcja oraz wręcz super dostęp do wszystkiego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki występują gdy auto o czymś daje znać już z 10 tyś km wcześniej a my nadal je katujemy i nie naprawiamy. Potem nie ma się co dziwić że zamiast wymienić jedną tulejkę w zawiasie robimy cały wahacz albo kiepskie wisco wentylatora doprowadza do wypalenia uszczelki pod głowicą z przegrzania silnika.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E30 Touring 318 i 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E30 Touring