Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Touring

Użytkownik E30, 3 lata temu
Silnik 316 i 100KM 74kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 3 E30 Touring 316 i 100KM 74kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Używam jako daily, gdzie sprawdza się super. Kolekcjonersko mam też 320i z 1984 roku, oraz 325i w mtechnicu 1 z 1986 roku, ale nimi szkoda na co dzień jeździć, więc za 3500 + 3500 wkładu w naprawy (sam robię, koszt części, najpoważniejszy - wałek rozrządu) kupiłem sobie właśnie 316i. Touring sprawdza się w codziennej eksploatacji przyjemnie, mimo, że pomysł kombi w BMW został zaczerpnięty z samoróbki wykonanej w jakimś garażu w Niemczech. Myślałem o swapie bo silnik bardzo kulał ale wyprowadziłem go do stanu bdb+.
Wrażenia
5,0
Silnik
Skrzynia korbowa jest czysta, jasnożółta, żadnych przypaleń ze starego oleju, ciśnienie sprężania od 13.9 do 14.2 atm. Od 0 do 100 rozpędza się (lekko pod górę, u mnie płaskich dróg nie ma ;P) w 12.7sek, prędkość jaką udało się osiągnąć to 190 na blacie i 181GPS, aczkolwiek nie byłą to maksymalna - jeszcze się rozpędzał, miejsca brakło ;)
5,0
Skrzynia biegów
Najbardziej przyjemne w użyciu skrzynie są moim zdaniem właśnie w e30 :D
5,0
Układ jezdny
Lekki 4 cylindrowy silnik skutkuje bardzo przyjemnym prowadzeniem, zawieszenie mam pod 6 cylindrówkę bo miałem swapa robić, ale teraz to z małym balastem z przodu jedzie przez zakręty bardzo fajnie. Touringi mają seryjne wspomaganie, do normalnej jazdy jest fajne, ale wolę jeździć jednak autami bez wspomagania, dla mnie to nie problem, a żadna kobieta nie ma prawa moimi BMW kierować :D
5,0
Karoseria
Dużo lepiej zabezpieczona antykorozyjnie niż wcześniejsze E30 jakie mam, jak na razie wszystko ok, małe dziury przy tylnym narożniku załatałem żywicą i przynitowaną blachą pozyskaną z dachu innej (zezłomowanej nie przeze mnie) E30 ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Żadna kamera nie jest potrzebna. ŻADNA!!!! Koniec maski widać, do tyłu widoczność też idealna.
5,0
Ergonomia
Na nic patrzeć nie muszę, wszystko wiem gdzie jest i jest zawsze pod ręką, nie trzeba się wyginać aby obsługiwać przełączniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje mocno, w lecie nie chłodzi, bo klimy nie ma, ale wiatr z nawiewu na "4" głowę urywa :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest wg. mnie samochód dla 2 osób z możliwością podrzucenia kawałek drogi jeszcze 3, ale w roli 2 osobówki spisuje się super, z tyłu miejsca brak, aczkolwiek mi to w ogóle nie przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w octavii 2 z dieslem, ale 4 gwiazdki, bo w sedanach e30 jest ciszej (wyraźnie).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 12/100 w mieście to dla mnie mało i tak, 6 cylindrowe e30 palą ok 14-15/100, w trasie pali ok. 7.5l, aczkolwiek powyżej 140km/h 6 cylindrowe wersje palą mniej ponieważ się mniej "męczą". Niemałe spalanie rekompensowane jest przez kompletną BEZAWARYJNOŚĆ.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość sama w sobie, cena już tylko będzie rosnąć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadna nie umożliwiła jazdy, wszystko wynikało ze zwykłego zużycia, wszystko wymieniam sam, raz musiałem użyć innego auta, bo się lekko wysprzęglik zbuntował, ale po nalaniu więcej płynu hamulcowego i podpompowaniu pedałem zaczął działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Zmieniałem wałek rozrządu z dźwigienkami itp. bo był po prostu zużyty przez niedostateczne smarowanie spowodowane przerwaniem jednej z uszczelek smoka olejowego, ale nigdy w trasie mnie nie zawiodło to auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 316 i 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Touring