Silnik
: Pisałem już o nim kilka razy. Jest po prostu fenomenalny. Gdyby jednak palil 2-3 litry mniej ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Szybko padające przednie zawieszenie (amortyzatory+dążki+końcówki drążków)
Układ elektryczny
: Często wystakujące rzekome błędy komputera
5,0
Całokształt
Jestem z tego auta naprawdę zadowolony.
Nie jest tanie w esploatacji ale wsiadając do niego przekraczam pewną barierę która nazywam Adrenalina !
Wrażenia
5,0
Silnik
6 zaworowy silnik robi swoje.
Autko jest niesamowicie szybkie.
Kultura pracy silnika doskonała. Nic nie przebije dźwięku wkręcającego się powyżej 4 tyś./obr.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, chociaż mogłoby być lepiej.
Na szczęście bo tylu latach eksloatacji auta (przez różnych ludzi) skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze. Nie zrzuca biegów, nie zgrzyta nie skrzypi. Tylko gdy silnik jest jeszcze zimny chodzi dość ciężko, ale to normalne .
3,0
Układ jezdny
Tu już jest gorzej. Bolączką e30 jest właśnie słabe,delikatne zawieszenie zawieszenie, a przy tym naprawa jest dość droga, jeśli ktoś oczywiście kupuje np. orginalny amortyzator przód,który kosztuje 1500zł.
Z mojej strony może własnie taka słaba ocenka, bo moje zawieszenie jest już "wystukane" (do wymiany drążki kier,+końcówki oraz amortyzatory).
Myślę jednak jak na polskie warunki drogowe (tzn. stan polskich dróg) , to autko daje rade. Bo nie wiem czy któreś z aut francuskich czy włoskich dało by radę tym 20 latom eksloatacji
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze! Być może jest to zasługą zwartek i prostej konstrukcji samochodu.
Dzięki dobrzej widoczności kierowca w tym samochodzie czuje się bardziej pewny wykonywanym manewrom.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być tzn. "na miejscu"
W środku nie ma żadnych świerszczy, nic nie stuka nie puka.
Ponad to do wszystkiego jest bardzo łatwy dostęp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moim zdaniem doskonale. Auto bardzo szybko się nagrzewa, co sprawia,że mroźne poranki nie są zbyt uciążliwe.
Czasem wystarczy otworzyć wszystkie otwory wentylacyjne bez włączania wiatraka,żeby w aucie zrobiło się ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze,ale z tyłu przydałoby się trochę więcej miejsca na stopy pod fotelem kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, co wg. mnie (patrząć na to,że pod maską mam silnik m20b20) jest
PLUSEM !
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu już jest znacznie gorzej.
Auto pali średnio 12 litrów +/- 3 litry (w zależności od jazdy)
Jak już wcześniej napisałem,ceny orginalnych części powalają przeciętnego zjadacza chleba z nóg. A serwisowanie auta w ASO jest bezsensowne,ponieważ jest to bardzo droga zabawa. Auta tam dość często są źle diagnozowane. Poza tym niektóre ASO nie traktują e30 jak BMW tylko bmw. Ale zdarza się to coraz rzadziej.
Na szczęście na rynku istnieje dość dużo zamienników,które z roku na rok są coraz lepszej jakości. Może w przyszłości rynek polski będzie porównywany tym z Niemiec, czy USA gdzie dostępne jest wszystko
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się drobne usterki, ale jak na 20 lat jest rewelacyjnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy mi nie stanęło na trasie. To chyba wystarczy.
Chociaż zawieszenie,jest do remontu,co można uznać za poważną usterkę,ale tak to już jest na polskich drogach (szczególnie na Śląsku)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320 i 129KM 95kW
[l/100km]