Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Coupe

madmax (xj220@gazeta.pl), 17 lat temu
Silnik 320 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Piękna praca, dynamika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu : Luzy - stosunkowo proste do wyeliminowania.
5,0
Całokształt
Niby staruszek, ale daje (przynajmniej mi) niesamowitą radość z jazdy. Nie chcę już innego auta niż BMW z 6-cio cylindrowym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co prawda osiągi pozostawiają nieco (naprawdę niewiele) do życzenia jak na tę moc, ale kultura pracy, dźwięk i łatwość wkręcania się na obroty zasługują na najwyższą ocenę. Silnik wysokoobrotowy - żeby naprawdę ostro jechać, trzeba kręcić powyżej 4 tys. obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Troszkę haczy, więc bardzo szybka zmiana biegów utrudniona. Przy spokojnej jeździe bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze się prowadzi, jest niesamowicie zwrotne, uwielbiam jeździć nim po zakrętach. Niestety, jest przy tym trochę sztywne, więc komfort nie jest najlepszy. Ale grzechem byłoby narzekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach super, przednie słupki nie są szerokie więc nie ograniczają widocznosci do przodu. Rewelacyjne reflektory.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, łatwe, miłe i przyjemne w obsłudze. Mały minus - brak regulacji kierownicy, aczkolwiek jest ona tak usytuowana, że chyba każdemu odpowiada.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W upały z nawiewów leci chłodne (ale nie zimne!) powietrze, zimą natomiast szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, jak dla mnie (175 cm) - szyta na miarę. Z tyłu ciasno!
3,0
Wyciszenie
Najważniejsze, że słychać silnik i wydech, przy czym nie jest to uciążliwe. Nie słucham nawet radia, chyba że na światłach, gdy silnika praktycznie nie słychać. Przy większych prędkościach znaczny szum opływającego karoserię powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynym minusem tego auta w tej kategorii jest spore spalanie. Po mieście - 12 litrów bez problemu, przy czym nie jestem wtedy zawalidrogą, ale nie szaleję. Taka dość dynamiczna jazda. Tanie części zamienników, aczkolwiek, gdy ktoś chce naprawić porządnie, czasami się zdziwi (np. przewody zapłonowe - od 200 zł za tandetę do 700 zł za porządne). Dużo części używanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę auto zdecydowanie godne uwagi, mimo podeszłego wieku. Trzeba tylko uważać na miny - dużo egzemplarzy jest wyeksploatowanych przez dzieci nie wiedzące, że auto służy do czegoś innego niż palenie gum.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdy auto jest w odpowiednim stanie, praktycznie nic przy nim nie trzeba robić, oprócz serwisu. Czasami szwankuje jedynie elektryka (zapala się na przykład lampka informująca o braku świateł stopu bądź braku płynu do spryskiwaczy, co jest nieprawdą). Auto dość proste w budowie, więc większość napraw robię sam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiodło, nie miałem poważnej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320 i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Coupe