Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Coupe

Paweł-Kalisz, 17 lat temu
Silnik 318 i 102KM 75kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E30 Coupe 318 i 102KM 75kW 1984-1988 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód warty polecenia. Wygodny, duży chociaż mało ekonomiczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny mimo instalacji gazowej. Po wymianie rozrządu, regulacji zaworów i gaźnika pracuje równo i "kulturalnie". Predkość max. 170km/h napewno wiecej nie jechalem. Przyspieszenie -nie mierzyłem ale dobre. Lubi wysokie obroty. Elastyczność - dobra.
4,0
Skrzynia biegów
Mimo wielu lat na karku pracuje idealnie. Biegi wchodzą łatwo. Długie przełożenia. Denerwuje trochę duże wychylenie przy włączaniu "piątki". Pojawiły się drobne wycieki ale to chyba tylko uszczelka.
4,0
Układ jezdny
Jazda po polskich drogach od 1990r dała się we znaki. Amortyzatory są już znacznie wybite co czuć przy pokonywaniu dziur ale na zakrętach nadal trzyma się pewnie drogi, nie przechyla, nie buja itp. Komfort jazdy jak na samochód tej klasy przystało. Samochód najlepiej czuje się na dalekich trasach gdzie po prostu "łyka" kilometry.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała w każdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Denerwuje trochę różnica temperatur nawiewu na szybą i do kabiny (spowodowane jest to dwukanałowym nawiewem czy jakoś tak..). Przez to trudno jest ustawić temperaturę: raz jest za gorąco raz za zimno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca (mam 187cm), z tyłu mało miejsca na nogi. Ktoś zmieściłby się też w bagażniku bo jest bardzo duży :)
4,0
Wyciszenie
Jak już pisałem komfort jazdy jak na limuzynę przystało. Nawet przy dużych prędkościach jest cicho i przytulnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest dość duże: latem od 9l LPG na trasie do 12 w mieście. Zimą o litr więcej. Instalacja powoduje że pali dużo więcej benzyny niż powinien (związane jest to z nakładka na gaźnik dostarczającą gaz ale ograniczającą dostęp powietrza przez co zużywane jest więcej benzyny) dlatego nie jeżdżę na benzynie (najwyżej odpalam w zimie). Ceny części dość wysokie- no ale to BMW. Za to prosta konstrukcja samochodu pozwala większość napraw przeprowadzić samemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma denerwujących trzeszczących czy psujących się drobiazgów.. jak się coś psuje to na całego i poważnie ;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety poprzedni właściciel mojego samochodu nie dbał o niego więc teraz wychodzą wszelkie niedociągnięcia i ciągle muszę coś poprawiać: rozrząd, łożysko wiskotyczne, reduktor gazu,bębny hamulcowe, most, belka tylna nośna, regulacja zaworów, regulacja gaźnika, linka hamulca ręcznego, poza tym oczywiście filtry, oleje itp. Myślę że w zadbanych modelach takich problemów nie będzie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 318 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Coupe