Ocena kierowcy - BMW Seria 2 F22-F23-F45-F46 Gran Tourer
bazz1,
5 lat temu
Silnik 218d 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
3,86
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wybrałem samochód " pod siebie" czyli nowy , "bo nie będzie sie psuł, oszczędny nowy diesel b47 - bo na pewno poprawili błędy N47" itd. Silnik bardzo oszczędny, ma kopnięcie wystarczające jak na rodzinny samochód( miałem juz 300konne X5) - to moje 4 BMW. Diesel ma w porównaniu z benzyną znacznie większy zasieg - (trywialne) co w podróży z dziećmi jest bardzo ważne. Mając wspomnianie X5 tylko patrzyłem na wyprzedzające mnie diesle na autostradzie bo chcąc zwiększyć urlopowy zasięg jechałem na autostradach europejskich 120;). Z tyłu miejsca dużo , bagażnik w konfiguracji 5 osobowej ponadprzeciętnie wielki:). Kupując wszystko co jest na platwormie 2 At GT czy X1 polecam dokupienie za jedyne 700 zestaw " startowy" by podpiąć hak - bez tego musicie potem dokupić hak orginalny z osprzętem - (sic)- jeśli macie gwarancję, Pod maską silnika wszystko upchane maksymalnie - ale plus - nie wejdzie Wam kuna na bank:) - sprawdzone:). Wymiana filtra powietrza ułatwiona - trudniej delikatnie mówiąc było w M47. Poprawiono odprowadzenia wody spod szyby - przynajmniej je widać czy zatkane. Dobrze wyciszony samochód ale w nowym x3 jest wiele lepiej.Kupiłem stoliki - bardzo fajne tylko nie wiem po co je kupiłem:) - nie bardzo można z otwartymi jeździć bo wydaje się że to niebezpieczne a na postoju nikt w samochodzie nie siedzi na tyle długo by go rozkładać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik klekocze mniej niz M47, ma dobrego kopa, bardzo mało pali, mam jeszcze bez ad blue:)
5,0
Skrzynia biegów
Pewna ręczna skrzynia z dość krótkim skokiem - ale patrząc na genialne AT BMW - nastepnym razem automat.
4,0
Układ jezdny
Zakręty swietnie pokonuje może nie tak jak 3er ale lepiej jak SUV, Zrywanie trakcji przy ruszaniu przednich kół - mozna pokusić się o 4x4
4,0
Karoseria
To tak naprawdę duże pojemne auto rodzinne - wystarczy wsiąść z tyłu i zapakowac sie na urlop by się przekonać. Przekombinowana podłoga bagażnika składa sie w 3 częściach i jak ją składam to zwykle sama się rozkłada:)
Komfort
3,0
Widoczność
Jak w Vanie - klasyka czyli przednie słupki zasłaniają wszystko;)bardzo dobre czujniki parkowania kamery nigdy nie kupowałem,
4,0
Ergonomia
Tak jak piszą w testach: jeśli ustawię kierownicę tak jak chcę, to nie widać części wskazań komputera na desce.
Bardzo fajne otwieranie całości bezdotykowe - bardzo często się z tego korzysta - w moim pożałowali na tylne klamki czujników. Fotele tylne przesuwane z regulacją oparć - super. nie widac czy start/stop jest wyłączony i ogrzewanie kierownicy - zasłania ja wspomniana kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wewnętrznym IQ wszystko OK. szybko jak na diesla ogrzewa się zimą. Koniecznie ogrzewana kierownica - tanie w zakupie a duży plus to mieć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napisałem w " karoserii"
4,0
Wyciszenie
Jak go kupiłem to wydawał mi się bardzo cichy w porównaniu do ..X5 2007. ale potem kupiłem nowe z szybami dźwiękoszczelnymi X3 no i...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najtrudnieszy element oceny ale wnioski w " nezawodności" . BARDZO oszczędny diesel. Glównie teraz męczony miastem: Trasa realne 4,2- 4,4. Miasto prawie cały czas 6,8 to chyba max ,srednia w zależności przewagi miasta i trasy ale pewnie koło 5,5 i. ...już
2,0
Stosunek jakość/cena
Niewiele dałem gwiazdek ale inaczej: jakość montażu bardzo fajna jakość plastików , materiałów bardzo dobra - wyraźny skok jakościowy. ALE: mam skóry dakota - bardzo miękka delikatna skóra - w/g mnie - mam beż- mocno brudząca się i wycierająca na boczkach sportowych foteli. Mam nowe X3 - skóra tam jest chropowata i twarda w porównaniu z dakota ale juz widać ze raczej nie przejmie brudu tak łatwo no ale fotele normalne nie sportowe - coś za coś?...hmm
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdzies w 3 roku uzytkowania na krótkich " garbach" słychac w zimie łomot spod silnika - wygląda na poduszkę silnika - ale dziś spotkałem faceta z tym samym i powiedział że serwis zmienia mu poduszke 2 raz...nie wiem z jakim skutkiem - ponoć poprzednio zadziałało na kilka miesięcy - może poleciała nastepna;)W zimie nie zawsze działa " kopnięcie w tyłek":)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomijam akcje - palimy sie! - b47 - sprawdzili i ponoć się nie spali...pomijam że coś od czasu do czasu terkocze - być może pacek osprzętu a być może nic a byc może mam zbyt wrażliwe ucho...około 70 tys przebiegu wspaniały żółty znaczek silnika. przyjeżdżam na serwis. - Auto po gwarancji z 1,5 roku - dgn zaskakująco szybka - jakiś moduł bodajże ciśnienia oleju - olej lał sie wspaniale po elektryce mocząc osprzęt - do wymiany turbo egr kable itd - 25 tyś + wymiana - BMW pokryło w ramach gestu handlowego WSZYSTKIE koszty - naprawa trwała ...2-3 dni. No i teraz powiedźcie mi jak ocenić kupiłbym czy nie? Zkaładam że pewnie nie we wszystkich firmach po gwarancji tak do sprawy podejdą, Raczej byłbym naiwny sądząc że moduły osprzęty turbiny EGR itp cudowne dzisiejsze wynalazki produkuja każdy z firm samochdowych z osobna. Zakładam że mnóstwo rzeczy produkuje TA SAMA FIRMA dla róznych marek. Wnioski można wyciągać samemu - prawie wszędzie cos pieprznie najprowdopodobniej tylko jak nasze marki do tego podejdą po gwarancji. Nowe X3 kupiłem 4 lata gwarancji na cały leasing. Ale mam tez przecież znajomych którzy jeżdża i nic im sie z BMW większego lub mniejszego nie dzieje - więc nie wszystkie się spalą bądź zepsują;)Wystawiając komentarz " nie" komentuje silnik - ze wzgledu na to co się stało - nie na samochód jako taki - bo jest naprawde dobrym karoseryjnie wyborem - nie chcę miec tylko SUvy w garażu:) zreszta ja bym b47 nie kupił ale pewnie milion użytkowników jeżdżących i nie palących sie powiedziało by że "tak"
On
- zużycie paliwa dla silnika 218d 150KM 110kW
[l/100km]