Samochód wykonany jest z dużym pietyzmem z zastosowaniem materiałów najwyższej jakości. Chociaż jest to model najniższy w hierarchii firmy można znaleźć tu materiały i rozwiązania zastosowane w serii 3 i 5. Nie jest to z pewnością samochód wykonany budżetowo, przynajmniej wersji M na którą się zdecydowałem. Samochód jest sztywny (mimo, iż zrezygnowałem z zawieszenia sportowego M), prowadzi się trochę jak gokart i jest wręcz jak przyklejony do jezdni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 140 KM jest w zupełności wystarczająca do sprawnego poruszania się zarówno w trasie jak i po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna to chyba najsłabszy element tego samochodu. Na jeździe próbnej jeździłem automatem i sprawował się bez zarzutu (skrzynia automatyczna to wydatek dodatkowych 9 tys. zł). Osobiście z zamiłowania do skrzyni manualnej zdecydowałem się właśnie na tą opcje. No cóż, w samym BMW z pewnością byli zaskoczeni, bowiem skrzynie manualne to najprawdopodobniej skromny procent sprzedawanych pojazdów. Skrzynia nie jest nazbyt precyzyjna, chodzi dość opornie, a biegi wskazują dość głośno. Manual w VW Golfie VII i Skodzie Octavii III z których korzystałem uprzednio z pewnością jest bardziej precyzyjny. Przy ponownym wyborze zdecydowałbym się jednak na skrzynie automatyczną.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe prowadzenie.
5,0
Karoseria
Warto wybrać wersje w pakiecie M, która dodaje samochodowi sportowego, groźnego charakteru.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Jedyny denerwujący aspekt to przyciski do regulacji temperatury, gdzie zmiana o kilka stopni naraz wymaga czasu i naciskania wiele razy na dany przycisk, pokrętła są szybsze w obsłudze. Za to te w BMW imitujące chrom wyglądają bardzo elegancko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa, polecam dobrać ogrzewaną kierownicę, która znacznie umila podróżowanie w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Deska rozdzielcza jest zaprojektowana dla kierowcy, cały panel środkowy jest skręcony w jego stronę. Na miejscu pasażera z przodu ma się wrażenie odrobiny ciasnoty i lekko klaustrofobicznego wrażenia, które generuje sposób wyprofilowania deski rozdzielczej na wysokości pasażera, przynajmniej w przypadku rosłego mężczyzny. Może osoba filigranowa nie odniesie takiego wrażenia.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pali niestety znacznie więcej niż podawane spalanie przez producenta. Przy ekonomicznej jeździe w trasie wynosi ono ok. 6,5-6,8l. W mieście ponad 9l. Średnio samochód pali ok. 7,5l. W zimie to spalanie rośnie o kolejne pół litra przy korzystaniu z ogrzewania, podgrzewanych foteli i kierownicy, które zwiększają wyraźnie zużycie. Jednakże liczyłem się z tym, że dane odnoście spalania każdego producenta odbiegają od rzeczywistości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wart swojej ceny. Dokonując skonfigurowania pojazdu przed zakupem porównałem samochód z VW Golfem VIII, cena okazała się 4 tys. niższa, jednakże VW nie posiadał w swoim wyposażeniu wszystkiego co BMW. Biorąc pod uwagę prestiż marki i jakość wykonania to żadna różnica w cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotąd nie wystąpiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotąd nie wystąpiły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 118i 140KM 103kW
[l/100km]