To auto jest po prostu dzikie :) w trybie sport ciężko normalnie ruszyć. Zestrojenie podwozia i silnika nastawione na dynamiczna jazdę. Przyspieszenie super, nastawy auta potęgują wrażenia z jazdy. Genialny układ kierowniczy bardzo bezpośredni. Świetny dźwięk z wydechu. Auto dosyć twarde ale nadaje się na auto na codzień. Co istotne nie czuć wykastrowania silnika i skrzyni normami emisji spalin. Z minusów czuć ze to platforma przednionapędową - ale konkurencja ma tak samo. Auto to jest zbudowane żeby dawać przyjemność prowadzenia z dynamiki silnika, zestrojenia zawieszenie, dźwięku z wydechu ale nie z komfortowego zawieszenia. W mieście trzeba bardzo się pilnować z prędkościomierzem - nie czuć ze to już jest za szybko :) Podsumowując świetna zabawka na miasto czy weekend ale nie szukajmy komfortu - nie ta klasa auta
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, ciągnie od dołu, spalanie bardzo zależne od aktualnego stylu jazdy. Auto ciagle gotowe i napięte do „skoku” (z wyjątkiem trybu eco pro). Silnik nie jest tłumiony programowo pod normy emisji - czujemy ze jedziemy ponad 300 konnym autem
5,0
Skrzynia biegów
Jeździłem tylko automatami BMW - działa tak jak się oczekuje od automatu - zmienia biegi dokładnie kiedy tego oczekujemy. Skrzynie są opisywane jako jedne z najlepszych automatów - działa super ale nie ma porównania do innych
4,0
Układ jezdny
Mam adaptacyjne zawieszenie. Na sport bardzo twarde, w mieście na dziurach daje mało komfortu. W trybie comfort twarde ale już na dłuższa metę jest ok. Nie ma możliwości ustawienia dosyć komfortowego/miękkiego. W zakrętach super. Niestety na kierownicy czuć przednionapędowość tej platformy. Jest to inny xdrive niż w wyższych modelach tu jest dołączany tył. Momentu dołaczania nie czuć, auto nie traci trakcji przy ruszaniu. Moje subiektywne wrażenie to auto ma za dużo mocy na przedniej osi a za molo przenosi na tył - to wyróżnia 1ke od większych braci.
5,0
Karoseria
Jest ok
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, nie mam zastrzeżeń, do parkowania kamera cofania, przód i boki jest ok
5,0
Ergonomia
BMW zawsze było chwalone za ergonomię - nic się nie zmieniło
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, z tylu nie wiem
4,0
Wyciszenie
Dużo lepsze niż można by się spodziewać po takim aucie. W trybie eco pro - wyciszony jak zwykle auto, w innych trybach głośniejszy wydech i silnik. Podsumowując zależne od trybu jazdy może być cicho lub głośno jak chcemy. Wyciszenie zawieszenia, opony, podwozie jak w kompakcie premium
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pakiet serwisowy, przedłużona gwarancja wiec tylko paliwo, płyn do spryskiwaczy, wycieraczki ...
Pełna przewidywalność kosztów
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii cenowej osiągi super, mało jest aut w tej kategorii cenowej z przyspieszeniem 4,8s do 100km/h
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 M135i 306KM 225kW
[l/100km]