Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017
Greg,
5 lat temu
Silnik M140i 340KM 250kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: uszczelki szyb potrafią czasem skrzypieć.
4,0
Całokształt
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD.
Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l.
W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej.
Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń.
Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć.
Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport.
Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r.
Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują.
Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :)
Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Potrafią dochodzić lekkie trzaski od uszczelek szyb na drogach mocno dziurawych w chłodne dni mimo smarowania specjalnym preparatem.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A i B ogranicza czasem widoczność, trzeba manewry przeprowadzać ostrożnie.
5,0
Ergonomia
Idrive działą bajecznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i bardzo szybko chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogło by być ciut więcej miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
przydała by się szyba akustyczna z prozdu o lepszej izolacji (za dopłatą) nie jest źle w podstawie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO - tanio nie jest ale można trafić ciekawe promocje np. serwis olejowy, filtry, usługa, z myciem za 400 zl brutto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika M140i 340KM 250kW
[l/100km]