Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Michał, 8 lat temu
Silnik 118d 143KM 105kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118d 143KM 105kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów i cały układ przeniesienia napędu wraz z układem jezdnym to jest najwyższa klasa w tej kategorii samochodów!
5,0
Całokształt
Polecam to auto Tym, którzy szukają czegoś więcej w samochodzie kompaktowym. Napęd na tył daje niesamowitą radość z jazdy, szczególne doznania można mieć w ciasnych zakrętach gdzie przednionapędówki już nie mogą a Ty dodajesz gazu i zaciskasz zakręt jeszcze bardziej. Brakuje może 4x4 ale cena skoczyłaby jeszcze bardziej a niestety tanio przy zakupie nie jest.
Wrażenia
5,0
Silnik
143 KM to nie jest oszałamiająca ilość, ale biorąc pod uwagę gdzie ten silnik się znajduje (za przednią osią a nie na niej) i w połączeniu z 8 biegowym automatem daje temu auto ponadprzeciętną dynamikę (8,5s do 100km/h) i elastyczność. Do tej pory leję tylko paliwo i zmieniam olej oraz filtry.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegów w automacie, nie wiem jak to zrobili, ale ona wie kiedy chcę tylko przyspieszyć z tego samego biegu a kiedy potrzebuję mocy i redukcji. Dziwna rzecz to to że przy max prędkości (217 km/h) ma mamy tylko 3200rpm, przy prędkościach autostradowych 140 km/h tylko 2000rpm, sprzyja to ekonomii.
5,0
Układ jezdny
Rozkład masy jest 50%:50%, do tego tylny napęd, do pełni szczęścia brakuje tylko 4x4. Niektórzy może się boją RWD ale spokojnie, ESP i inne systemy czuwają, ciężko jest zrobić coś głupiego chyba, że... włączysz tryb sport co ogranicza nieco pracę systemów bezpieczeństwa a jeśli jest Ci mało to, śmiało wyłącz ESP. Jest to możliwe! I tu kolejna niespodzianka, bardzo łatwo jest operować lekkim poślizgiem. Ewidentna zasługa rozkładu masy! Podsumowując, daje niesamowite czucie drogi i ponadprzeciętne wrażenia. Niezależnie, czy jedziesz 100, 150 czy 200 km/h masz poczucie, żę granice są jeszcze daleko. To samo dotyczy się zakrętów. Ograniczeniem na suchym jest Twoja głowa, nie samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko, do tego lusterko wsteczne też jest dość nisko. Sprawia to czasem pod światłami niestety problemy z dojrzeniem odpowiedniego sygnału. Reszta uważam, że jest ok. Są czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Parkuję bez problemu w miejsca gdzie zostawiam z przodu i z tyłu 25 cm. Czujniki z przodu są bardzo ważne z uwagi na długą maskę.
5,0
Ergonomia
Siedząc za kierownicą nie można na nic narzekać, wszytko jest w zasięgu ręki. W końcu jest miejsce w BMW na kubki! Chwała im za to! Jeden mały minus, układ start/stop trzeba wyłączać zawsze manualnie po każdym uruchomieniu silnika, to samo dotyczy wyboru ustawień samochodu (Eco/Normal/Sport) - wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nie jet olbrzymem. Kabina w środku też nie jest ogromna, więc całe wnętrze dość szybko się nagrzewa i schładza. Przy tym rzadko kiedy słychać nawiew, jest bardzo cichy. Jedynie co to szkoda, że nie ma funkcji Dual dla kierowcy i pasażera.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mimo najszczerszych chęci nie mogę dać więcej niż 4*. Kierowca wiadomo, po znalezieniu odpowiedniej pozycji dla siebie ma super ale nie pozostawia zbyt dużo miejsca za sobą. Ja mam 182 cm wzrostu, po zajęciu miejsca za kierownicą zostawiam za sobą miejsce dla pasażera o wzroście ~170 cm. Usiądzie ktoś wyższy, ale wtedy o komfortowym podróżowaniu nie ma mowy. Jeszcze jedna rzecz, siedzi się dość nisko, zarówno z przodu jak i z tyłu. Jeśli masz kłopoty z kręgosłupem lub nie jesteś już w najlepszej życiowej formie to poszukaj lepiej X1. Ogólnie miejsca dla 2 osób idealnie, dla 4 też ok, ale raczej niższego wzrostu. Jedna uwaga, przy zakupie zwróćcie uwagę na możliwość regulacji podparcia lędźwiowego, mi to umknęło i po długich trasach czuję lekki "dyskomfort".
4,0
Wyciszenie
Połączenie silnika i skrzyni biegów rzadko kiedy wymaga wyższych obrotów niż 2000rpm. Powoduje to, że nawet przy wyższych prędkościach jest cicho. Dzięki 8 biegom moment jest zawsze pod ręką a obroty niskie. Gdy silnik jet zimy również nie zauważyłem jakiegoś przeraźliwego klekotu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochodem zrobiłem już ponad 60k km. Średnie spalanie z całego tego okresu to 5,5l. Jeżdżę dużo po zachodnich autostradach (60% tras) z prędkościami ponad 140. Uważam, że to bardzo dobry wynik. Na drogach lokalnych wynik poniżej 5 litrów to żaden problem. Autostrada do 120 km/h 4,5-5l, 140km/h ok 5,2, 160km/h ~ 6,2-6,3. Większe spalanie zauważam pow 170-180 wtedy pow 7,5. Ale szczerze? Czy to dużo!
5,0
Stosunek jakość/cena
Napiszę tak, tanio nie jest. Ale zastanawiałem się nad samochodem większym ale mniej renomowanym i same odczucie wykonania wnętrza to niebo a ziemia. Do tej pory nic nie szwankuje, serwis - zmieniam na szczęście tam tylko olej i części eksploatacyjne ale tanio nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ZERO! Nawet najmniejszej drobnostki! I niech tak zostanie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również nic :)

On - zużycie paliwa dla silnika 118d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118d 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d