Świetne auto , przede wszystkim niepowtarzalne : 6 cylindrów + tylny napęd - w kolejnej generacji serii 1 już tego nie będzie. Jak na swoje możliwości auto jest zaskakująco komfortowe w codziennym użytkowaniu - zawieszenie daje żyć, spalanie zaskakująco niskie i przyzwoity bagażnik. Oczywiście o całej tej praktyczności zapominamy gdy tylko trochę głębiej wciśniemy gaz , bo wtedy m135 pokazuje rogatą duszę
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest znakomity pod każdym względem - ciągnie jak tur i mało pali. Trudno ocenić jego dźwięk bo nie wiedzieć czemu BMW postanowiło uraczyć użytkownika dźwiękiem z głośników - why? Siara maksymalna i jeden z większych minusów tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8biegowy. Kto jeździł ten wie że nie ma lepszej skrzyni. Nie ma się tu co rozpisywać.
5,0
Układ jezdny
Znakomity - daje wyczycie co dzieje się z autem ale nie pozbawia resztek komfortu w codziennym użytkowaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Auto do codziennej jazdy.
3,0
Ergonomia
Trudnosci w zapięciu pasów na tylnej kanapie jeśli dziecko jest w foteliku - klamra jest za głęboko wciśnięta w kanapę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w serii 1 - ok ale szału nie ma - ktoś kto kupuje serię 1 niech nie oczekuje przestrzeni z sharana. Wysokie osoby też się mieszczą, po prostu na tylnej kanapie zostanie mniej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Bez uwag poza virtual sound.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 320km to auto jest niewiarygodnie ekonomiczne. Miasto normalna jazda to 10 - 10,5L , trasa prędkości autostradowe to między 8 a 9 L. Jeśli jedziesz ok.90km/h to poniżej 8L.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na to co oferuje to za ok. 200 tyś zł dało się skonfigurować przyzwoity egzemplarz. Porównując do 4cylindrowej 2.0L konkurencji za ok. 150-170 tyś lub jak w przypadku audi s3 też za ok.200kpln to ceny wydają się rozsadne. Nie zapominajmy że 320 km to dopiero tak naprawdę początek możliwości tego silnika - w prosty sposób można uzyskać znacznie więcej - 4cylindrówki już dawno wyzioną ducha przy takich mocach. Jeśli masz w planach tuning to szukaj wersji z xDrive. Wersja rwd i tak nie radzi sobie z seryjną mocą co jest na swój sposób urokliwe ale oczywiście nie efektywne. Zdecydowanie za mały zbiornik paliwa przez co zasięg jest mały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag , bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika M135i 320KM 235kW
[l/100km]