Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

~BMW fan, 10 lat temu
Silnik 116i 136KM 100kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 116i 136KM 100kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Jakis czas temu zamiescilem opinie (na podstawie test drive z salonu) http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-1/f20-f21/hatchback-3d/silnik-benzynowy-114i-102km-od-2012/ocena-kierowcy-995327424/ ktora teraz chcialbym zrewidowac. Ogolnie samochod jest bardzo przyjemny. Test drive odbylem sachodem 114i z moca 102 koni, obecnie posiadam 116i z moca 136 koni. Silnik benzynowy. 102 konie to bylo stanowczo za malo, ze 136 koncmi ten samochod jezdzi znacznie lepiej ;-) Samochod z pakietem optycznym M, ktory ma inny przedni i tylny zderzak. Felgi 17" z szerokimi oponami, kilka dodatkow optycznych, obnizone zawieszenie, w srodku sportowe fotele, tapicerke z alcantara, troche inne liczniki, czarna podsufitke. Ogolnie samochodem jezdzi sie przyjemnie. W miescie dobrze rusza sie (miekko, nie trzeba nawet spcjalnie dawac gazu), biegi chodza precyzyjnie, przy zmianie biegow nie ma zadnych szarpniec, auto dobrze trzyma sie drogi, ergonomia na dobrym poziomie. Bardzo dobre hamulce. Na autostradzie auto jest stabilne, ciche, fotele sa wygodne i po dlugiej podrozy nie bola plecy, nie jestesmy zmeczeni. Brakuje troche schowkow. W wyposazeniu stnadrowym jest niezbedne minimum, ale dodatki sa bardzo drogie, wiec nalezy przemyslec do dokupic. Auto zwawo przyspiesza w zakresie obrtow 1.5-4.5, wiec do codziennej jazdy jest bardzo przyjemne. Po prekroczeniu 4.5 do 6.5, brakuje troche mocy. Nie jest to scigacz, aczkolwiek jazda moze byc dynamiczna. Jezeli komus zalezy na lepszym przyspieszeniu to raczej mdoel 125i. Brakuje miejsca na tylnej kanapie. Bagaznik 360 l jest okay, zawsze mozna dokupic lodke dachowa. Auto w pakiecie M rozni sie od modelu standardowego, wyglada agresywniej, choc troche rzuca sie w oczy, co nie wszyscy lubia. Jednak pakiet polecam! Radio nie gra najlepiej, nie ma USB. Zamiast CD w standardzie powinno byc wlasnie USB. Auto ma kilka wad, ale jezeli wiemy po co je kupujemy, na pewno bedziemy zadowoleni. Osobicie bym polecal silnik 125i lub 118i, ale w niektorych krajach Europy placi sie rozne podatki od mocy silnika, wiec nie zawsze te opcje sa oplacalne ;-(
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma turbosprezarke, pojemnosc 1.6 i max moc 136 koni w zakresie obrotow 4.5-6.5 tys. A wiec po zmianie biegow np. z 1 z max obrotow, wlacza sie 2 bieg, obroty spadaja, ale nadal mamy pelna moc! W silnikach bez doladowania, moc na nizszcyh obrotach spada dosc proporcjonalnie. Czyli majac max 150 koni, po zmianie biegow mozemy miec 100. Auto przyspiesza do 100km w 8.5s, jest to bardzo dobry wynik. Aczkolwiek wrazenia z samego przyspieszania sa troche gorsze niz stoper. Po przekroczeniu 4.5 obr ma sie wrazenia ze troche brakuje mocy. Silnik w codziennej jezdzie jest cichy, czasem przy zmienie biegow slychac turbosprezarke(?) "pssss...". Turbodziura jest, ale jest mala.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, 6 biegow. Biegi wchodza dokladnie, szybko, dzwignia jest dosc krotka i polozona we wlasciwym miejscu. Nie trzeba do niej siegac daleko. Sprzeglo chodzi z nalezytym oporem, nie jest za miekkie, ani za twarde. Przy zmainie biegow naped zachowuje sie delikatnie - nie ma zadnych szarpniec. Jedynym minusem moze byc wsteczny - wlaczas sie jak 1 bieg, i czasem mozna sie pomylic. Skrzynia jest tez dobrze zestopniowana. Obecnie jest moda na skrzynie automatyczne, ale manualna wg mnie daje lepszy "kontakt" z autem.
5,0
Układ jezdny
Auto zostalo kupione z pakietem M (pakiet optyczny), ma obnizone zawieszenie o 10mm, i chyba lekko usztywnione (ale tego nie jestem pewien). Felgi 17", opony 225 z przodu i 245mm z tylu. Auto trzyma sie drogi bardzo dobrze, szczegolnie widac to przy pokonywaniu szykan. Auto jest tez bardzo stabilne przy wyzszych predkosciach na autostradzie, np. 180kmh. Przy przelaczaniu biegow nie ma zadnych szarpniec, wszystko odbywa sie plynnie. Auto odpala sie w trybie COMFORT, mozna przelaczyc na tryb ECO (bardziej leniwy pedal gazu), SPORT i SPORT + gdzie tylna os ma lekki poslizg. Mozna tez calkowicie wylaczyc kontrole trakcji (OFF). Bardzo dobre hamulce, moze to tez kwestia szerszych opon. Nie probowalem jeszcze slizgac sie tym autem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc jest bardzo dobra do przodu, srednia do tylu poniewaz tylna szyba jest mala. Dobrze jest wziac opcjonalne obalanie tylnych zaglowkow. Auto ma duze lusterka zewnetrzne, wiec tu widocznosc jest dobra, ale jednoczesnie lusterka te zaslaniaja widocznosc na boki - do tego dochodza jeszcze slupki, i zdarza sie ze skrecajac w lewo czasem mozna czegos nie zauwazyc. Z tylu sa czujniki parkowania, ale sa one raczej zbyteczne - sygnal ciagly pojawia sie przy ok 50cm, wiec jezeli musimy podjechac blizej robimy to i tak na "oko".
4,0
Ergonomia
Ogolnie ergonomia stoi na doskonalym poziomie. Fotele sportowe zapewniaja bardzo dokladna regulacje, oprocz standardowych opcji jest "kolyska", wysuwany element siedziska, "pompowane boczki oparcia". Regulacja wysokosci jest zle rozwiazana (pneumatycznie). Siedzi sie nisko, ale nie super nisko. Nad glowa mam ok. 13cm miejsca, siedze najnizej, mam 180cm. Kierownica z pakietem M jest dosc mala, z szerokiem wiencem, wykonana z dobrej miekkiej skory. W standardzie ma sterowanie radiem, limiter predkosci. Na minus - regulacjiakierwonicy - musi byc najblizej licznikow. Lewarek biegow polozony idealnie, pedaly chodza z nalezytym oporem. Wszystkie przelaczniki sa dobrze umieszczone. Calosc przestrzeni dla kierowcy wydaje sie dosc mala, ale jestesmy jakby otuleni cala kabina, jest naprawde fajnie. Przydaloby sie wiecej schowkow, schowek dla pasazera nie jest zbyt duzy, nie jest zamykany na kluczyk. Schowki w drzwiach przednich sa dosc duze. Sa 2 boxy na napoje przed skrzynia biegow. Ale brakuje malych schowkow na okulary itd. I jest podlokietnik ruchomy z wejsciem AUX-IN. Niestety nie ma USB.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manulana klimatyzacje, ktora pracuje wydajnie. Ma 7 predkosci, od 5 do 7 robi sie troche zbyt glosna, ale jest wydajna. Ogrzewania nie sprawdzalem jeszcze. Klimatyzacja automatyczna wymaga duzej doplaty.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wokol kierowcy nie ma zbyt duzo - jednak kierowca czuje sie dobrze, wszystko znajduje sie pod reka. Jest sporo przestrzeni nad glowa gdy siedzi sie nisko. Pasazer ma rowniez duzo miejsca. Na tylna nakape wchodzi sie wygodnie bo drzwi sa duze, otwieraja sie dosc szeroko, i same drzwi maja dobry ksztalt tylenj malej szybki. Niestety ilosc miejsca dla pasazerow z tylu jest mala. Auto - mimo ze 5-cio osobowe - uniemozliwia podroz w 5 osob. Na srodkowym miejscu kanapa jest bardzo twarda, ale przede wszystkim brakuje miejsca na nogi. Pozostali pasazerowie z tylu beda mieli dosc malo miejsca na nogi - chyba ze ktos ma 170cm to bedzie ok, przy 180 ilosc miejsca na nogi to ok 2cm, wiec jest dosc ciasno, i na dluzsza droge bedzie po prostu niewygodnie. To dobre auto dla pary, lub rodziny z 1-2 dzieci jeszcze niezbyt duzych. Bagaznik jest dosc spory, 360l, dosc pakowny. Zamaist kola zapasowego jest duzy akumulator i troche wolnej przestrzeni. Jezeli komus malo miejsca, zawsze mozna dokupic lodke dachowa. Dla 2 osob przestrzen = 5 pkt. Dla rodziny 3 pkt. Gdyby bylo kilka cm wiecej na nogi na tylnej kanapie dalbym 4.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho! Balem sie szerokich opon z pakietu M, 245mm z tylu. W miescie auto jest ciche, ponadto silnik sam wylacza sie na swiatlach. Silnik ma duzy moment 220Nm juz od bardzo niskich obrotow, dobrze ciagnie, wiec biegi mozna przelaczac na niskich obrotach, wiec jest cicho. Przy wyzszych predkosciach 120-140 nadal jest cicho, slychac raczej szum powietrza. Przy 120kmh silnik na 6 biegu pracuje przy 2500 obr z tego co pamietam. Troche za glosna moze jest nawiew na szybe przy duzych obrotach wiatraczka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wg BMW srednie spalanie to 5.4, przy stalej predkosci autostradowej 120 bylo 5.8, natomiast srednie spalanie na trasie 3.5 tys km wynioslo 6.7, z tego wiekszosc po autostradzie 120-140kmh, chwilami szybciej, troche w gorach, troche po miescie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety BMW nie jest tanie. Jakosc wykonania dobra, aczkolwiek nie idealna. Plastiki sa miekkie, ale dobra konkurencja ma podobne. Alcantata na fotelach przyjemna, ale inne marki moga oferowac podobne: welur itd. Bardzo drogie sa wszystkie dodatki, wiec wg mnie nie warto ich brac, poniewaz cena auta szybuje astronomicznie. Do standardu wzialbym zawsze sportowe fotele, kierownice M, obalane tylen zaglowki, alufelgi. Jezeli ktos chce doposazyc auto: elektryczne fotele, skora, automatyczna klimatyzacja, nawigacja, skrzynia automatyczna, xenony; wtedy cena rosnie astronomicznie! Skandalem jest, ze w standardzie nie ma USB!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie ma zadnych awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, mam nadzieje, ze tak pozostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 116i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 116i 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d