Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d Facelifting 2015
Skk,
8 lat temu
Silnik 118i 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
ciekawe, nietuzinkowe auto kompaktowe, o sportowym zacięciu, nienagannym prowadzeniu, ale ze względu na układ napędu i zagospodarowanie przestrzeni wymagające przyzwyczajenia
Wrażenia
5,0
Silnik
turbodoładowany silnik 1.5, nie daje oznak braku jednego cylindra, pracuje harmonijnie, cicho, bez wibracji, potrafi dać przyjemność z przyśpieszenia, jest elastyczny, choć oczywiście trudno tu mówić o sportowych osiągach
4,0
Skrzynia biegów
praca skrzyni biegów bez zarzutu, precyzyjna, nic nie haczy, to moje pierwsze bmw, włączanie wstecznego wymaga przyzwyczajenia i użycia odrobiny siły, (skok w lewo) mnie to rozwiązanie nie przekonuje i osobiście mi przeszkadza
5,0
Układ jezdny
jest bardzo dobrze, auto świetnie trzyma się drogi, stabilność zachowania w zakrętach doskonała a jednocześnie dobrze tłumi nierówności , jest ciche.
Komfort
3,0
Widoczność
siedzi się nisko, z wszystkimi tego konsekwencjami dla ogólnej widoczności, do przodu jest nieźle,do tyłu słabo z obowiązkowymi czujnikami parkowania
4,0
Ergonomia
i-drive robi swoje, wzór do naśladowania, obsługa bezproblemowa, kierowca wtapia się w urządzenia pokładowe, spora wada to brak usb na panelu środkowym, jest schowane w podłokietniku, to efekt nie najnowszej konstrukcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag, klimatyzacja automatyczna bardzo wydajna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogólnie nie jest źle, ale tylko w pierwszym rzędzie, z tyłu miejsca dla osób do 175 cm, bagażni przeciętny, niska pozycja siedziska wymaga przyzwyczajenie, nie każdemu będzie odpowiadać
5,0
Wyciszenie
nawet przy prędkościach 160-180 można rozmawiać z ciszonym głosem, wytłumienie silnika i zawieszenia bardzo dobre
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bezpłatny pakiet przeglądów na 5 lat, przedłużona gwarancja w cenie, zużycie paliwa jak to w turbo benzynie zależy od stylu jazdy, przy standardowym traktowaniu pedału przyśpieszenia można zmieścić sie w 7,6 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
duży opust przy zakupie, pakiety wyposażenia i praktycznie BMW może być w cenie dobrze wyposażonego kompaktu innych marek
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezwadnośc mechaniczna-elekrtyczna bez zarzutu, niemniej to nowe auto, pojawiły sie skrzypienia dobiegające z okolic przednich drzwi, więc do doskonałości brakuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 118i 136KM 100kW
[l/100km]