Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

tiruriru, 15 lat temu
Silnik 2.0 120d 177KM 130kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 177KM 130kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zapierające dech w piersiach osiągi no i napęd na tył ... mniam
5,0
Całokształt
Autko zdecydowanie najlepsze w swojej klasie. Świetny silnik, świetny automat, świetne osiągi i spalanie, zawieszenie no i ten napęd na tył to rozwala konkurentów na łopatki. Jakoś wykonania to BMW, wszystko przemyślane 10 razy. Bezawaryjne no i ładne. Niestety cena trochę to wszystko przygasza, ale zapewniam, że warto! Połączenie mocy z ekonomicznością!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny. Bardzo ładnie pracuje, na zewnątrz troszkę klekocze, ale w środku tylko pomruk. Jak dla mnie zadziwiająco ekonomiczny i niezwykle mocny jak dla takiego małego autka. Zdecydowanie najlepsza rzecz w tym samochodzie!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w automacie. Działa bez zarzutów, na początku trochę wolno się zbiera, ale fajny jest ten system kick-down (opór na końcu pedała, który po przekroczeniu zbija bieg na niższy i zaczyna się szaleństwo ;-) ). Dobry jest też tryb sportowy DS, szczególnie do wyprzedzania albo na miasto. Manuala prawie w ogóle nie używam, bo bez sprzęgła to dla mnie nie manual ;)
5,0
Układ jezdny
Jedyne autko w swojej klasie z napędem na tył i to w połączeniu z tym silnikiem daje wspaniałą frajdę z jazdy. Jeszcze fajniej jest jak się wyłączy kontrolę trakcji. Zawieszenie, idealne i trzyma się ładnie nawierzchni, zakręty świetnie. W ogóle nie czuć prędkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się nisko, ale widać naprawdę wiele. Poza widokiem do tyłu, który jest bardzo ograniczony, ale na szczęście ratują czujniki. Super sprawa z prawym lusterkiem asferycznym, świetnie sprawuje się przy zmianie pasów. No i to chyba jedyny samochód w swojej klasie, w którym ze środka widać przód :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Na kierownicy przyciski do radia i nawigacji i nawet recyrkulacje powietrza sobie ustawiłem na jednym. iDrive w wygodnym miejscu, podłokietnik. Naprawdę wszystko przemyślane. Aha, tylko podłokietnik kładzie się na miejsce na kubki i długi kubek może zostać zgnieciony. I w ogole jest jedno miejsce na kubek, szukałem innych wysuwanych ale nie ma takich.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Świetna klima dwustrefowa, możliwość automatycznej recyrkulacji, fajna funkcja REST, którą podczas postoju na wyłączonym silniku można ogrzewać wnętrze pozostałością ciepłego powietrza z silnika. Bardzo wydajna, para z szyb chodzi od razu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu jeszcze nie jechałem ;). Myślę, że jak dla swej klasy to standard. Z przodu dosyć sporo miejsca, szeroki podłokietnik. Bez żądnych zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
W środku silnika prawie w ogóle nie słychać. Wyciszenie jest fenomenalne. Przy 220 można swobodnie rozmawiać. Radio samo się dopasowuje do prędkości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam mniej niż 30tys więc cena przeglądu jest mi jeszcze (może na szczęście) nieznana. Jeśli chodzi o spalanie to lepiej być nie może. Przypominam, że mam automat. Na trasie przy bardzo szybkiej jeździe (na autostradach ponad 200) 6,6 l/100km , przy spokojnej jeździe to schodzi i do 5,8. W mieście 7,2 max.przy normalnej jeździe. Wyniki rewelacyjne jak na taką moc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystko oceniam na dobrze, bo jakoś jest naprawdę wysoka, osiągi fenomenalne, nieco ponad 7 do setki, a spalanie nieco ponad 6 :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak jakichkolwiek problemów ;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek problemów :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87