Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Max81, 15 lat temu
Silnik 2.0 120d 163KM 120kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Silnik cichy i elastyczny, skrzynia automatyczna trochę zamula, tryb sport skrzyni poprawia osiągi.Auto łatwe w prowadzeniu i przewidywalne w zachowaniu. Widoczność bardzo dobra do przodu, średnia na boki, mierna do tyłu. Bardzo dobra ładowność auta, przestrzeń nad głową bd. Przestrzeń z tyłu średnia. Spalanie w stosunku do masy i dynamiki auta na wzorowym poziomie. Bardzo dobre hamulce(rozgrzane i zimne)Auto polecam dla 3 lub 4 osobowej rodziny z małymi dziećmi lub jako drugie auto w domu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, wysoka kultura pracy(bardzo szybko cichnie, nie dymi). Chętnie wkręca się na obroty. Start od 0 do 100, może nie wgniata w fotel, ale ma dobrą siłę ciągu. Wyprzedzanie to bajka, baaaardzo elastyczny (80-160 w kilka sekund)bez zadyszki. Moment obrotowy bardzo wysoki.Pedał gazu reaguje na każde niemal muśnięcie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automat 6 biegowy. Niestety widać różnicę w spalaniu i przyspieszeniu. Automat jest \"inteligentny\" i szybko redukuje ale przy starcie czy wyprzedzaniu ma \"zawiechę\" na ułamek sekundy jednak kop jakiego daje niweluje spalony start.W trybie \"sport\" daje kopa bez chwili zawachania.
4,0
Układ jezdny
Dopiero co kupiłem zimówki bo autem jeżdżę od niespełna miesiąca. Na letnich (ROF)w ciepły dzień(słonecznie temp -2 +5) jazda nawet po zakrętach to dziecinada, wystarczy mała kontra by uślizg(wina raczej opon letnich)nie miał miejsca. Przy ruszaniu z miejsca na lodzie lub luźnym śniegu wyraźnie mieli kołami, komp. pokazuje że jest ślisko a opony letnie nie pomagają. Na zimowych oponach -bajka. Koła nie buksują z ruszaniem niema problemu, luźny śnieg, no cóż, to auto z napędem na tył jak luźno to mieli. Nawet do 100 na zimówkach- auto jak przyklejone.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety widoczność w tym aucie nie jest wyśmienita. Cofanie, baaardzo mała tylna szyba, jeszcze jak dochodzą pasażerowie tylnej kanapy to cofanie tylko na lusterka. Lusterka jak dla mnie troszkę za małe (ale widoczność w lusterkach o dziwo dobra). Nie przeszkadzają przednie słupki, raczej w tę stronę widoczność dobra. Jak odsunę fotel kierowcy a mam 187cm wzrostu, więc środkowy słupek mam na wysokości barku i bynajmniej nie pomaga on w zmianie pasa na lewy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dobrze oznaczone, więc obsługa intuicyjna. System idrive choć nie po Polsku można załapać w jedno popołudnie. Do kierunkowskazów trzeba się przyzwyczaić(bardzo czułe). Przyciski i pokrętła dosyć duże więc nawet kobiety z długimi paznokciami sobie poradzą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja rewelacyjna, siła dmuchawy ogromna. Nawet na najmniejszym stopniu nadmuchu całe wnętrze dobrze wentylowane. Nagrzewnica ogrzewa wnętrze bardzo szybko i równomiernie. Ogrzewanie przedniej, tylnej szyby i lusterek - lux.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer jak odsuną sobie fotele to mają ok. Z tyłu trzeba podciągać nogi. Jeżeli z przodu siadł by koleś mojego wzrostu(187)a ja za nim to dłużej jak przez 50km nie polecam(może trochę przesadzam ale to przecież BMW a nie maluch). Zaskakuje przestrzeń nad głowami, nawet wysocy się mieszczą spokojnie. Tylna kanapa teoretycznie dla 3 osób ale raczej 3 dorosłych mężczyzn będzie siedziało na ścisk. Dostęp przez przednie drzwi w zasadzie to śmieszny bo jak się ich nie otworzy na oścież to niema dostępu, wchodząc trzeba się odchylić do tyłu pod kątem 45 stopni i od razu siąść.Nie okłamujmy się to auto klasy kompakt i ma być małe jak ktoś chce przestrzeni dla 5 osób kupuje BMW 3 lub 5. Schoweczek z przodu zmieści mapę latarkę i rękawiczki. przydają się dodatkowe schowki.Bagażnik duży ale wysoki próg załadunku.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie, doskonałe!! Silnik prawie nie słyszalny( bardziej przy odpalaniu i wyprzedzaniu ale to normalne)Dobra akustyka wnętrza i przy dobrze ustawionych głośnikach (fabrycznych)muza nawet z radia to miód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chwilowe zużycie to pokazuje czasem i 40l na 100(zimny silnik, ruszanie pod górę). Po mieście zasięg ok 570 km w zimie w lecie niestety jeszcze nie wiem, i tym samym spalanie maks 8,7/100km (przypominam że automat)Na trasie spalanie maks 6/100 zasięg ok 800km. Przeglądy nie są tanie ale nie trzeba robić ich w ASO, jak ma się zaufany warsztat to i taniej jest i z autem jest wszystko ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie wnętrza jak i spasowanie elementów na poziomie wzorowym, plastiki wysokiej jakości. Dużo rzeczy w standardzie. Niestety opcja bardzo droga.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120d 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87