Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

BMW E87 118d N47D20A, ponad rok temu
Silnik 2.0 118d 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik żwawy, elastyczny, mało pali. Trzeba pilnować rozrządu, dbać o DPF (wiele osób wycina). Warto oddać auto w ręce kogoś kto specjalizuje się w BMW. Wymiana filtra paliwa z komputerową procedurą odpowietrzania układu (coś trzeba aktywować przez komputer) - na to też należy uważać, żeby nie robił tego byle kto tylko osoba znająca się na rzeczy. Olej wymieniać maksymalnie co 10 tysięcy km na dobrej jakości. Te silniki są na to dość czułe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzeszcząca deska rozdzielcza. Nic więcej uciążliwego.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo przyjemny. Dałbym 5 gwiazdek gdyby nie skrzypiąca na nierównościach deska rozdzielcza. Ilość miejsca z przodu wystarczająca. Z tyłu już dość ciasno. Koszty eksploatacji nie są makabryczne, ale super tanio też nie jest. Cała reszta super. Silnik dynamiczny, mało pali. Biegi ciasno wchodzą. Same przełożenia są dość długie. Ciekawa rzecz to pakiet EfficientDynamics - roletki w nerkach, system "odzyskiwania energii". Trzeba tylko odłączyć start-stopa na stałę. Samochód ładnie się prowadzi (czuć tylnonapędową charakterystykę). Daje dużo frajdy z jazdy - jak to BMW. Układ kierowniczy super. Na zakrętach wystarczą lekkie ruchy nadgarstków. Generalnie polecam - głównie ze względu na właściwości jezdne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzeba dbać o rozrząd. Najlepiej wymienić profilaktycznie co 120-150 tys. km. nawet jeśli nie hałasuje. Wymieniać regularnie filtr paliwa z komputerową adaptacją w serwisie. Zadbać należy też jak to w innych dieslach - o DPF, układ żarowy czy turbo (nie gasić od razu po dynamicznej jeździe). Nie oszczędzać na częściach. Wymiana oleju max. co 10 tysięcy km.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z lekkim oporem. Nie da się ich pomylić w żaden sposób. Mają dość długie przełożenia. Jedyna uwaga - na wolnych obrotach i biegu jałowych lewarek drga/wibruje - typowa przypadłość BMW z silnikiem N47.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy punkt samochodu. Brak uwag.
4,0
Karoseria
Samochody nie gniją specjalnie. Sam design - kwestia gustu. Moim zdaniem przód wygląda wciąż dość dobrze. Tył - przeciętnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, ale nic więcej. Tylna szyba dość mała. Słupki C potrafią coś zasłonić. Trzeba uważać przy manewrowaniu. Na szczęście większość "jedynek" ma czujniki. Do przodu i na boki - jest dobrze. Lusterka są dosyć małe. Widoczność nie jest wadą, ale to też nie mocny punkt.
4,0
Ergonomia
Trzeba się trochę nagimnastykować żeby wsiąść. Ale jak już zajmiemy miejsce to jest dobrze. W mojej konfiguracji fotele sportowe super trzymają na zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie - wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy bez zarzutu pod warunkiem że nie ma się dwóch metrów lub więcej. Dla pasażerów z tyłu - ponownie - szału nie ma.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, ale bez szału. Jak jest wiatr to słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są dość wysokie, ale nie ma znowu takiej tragedii. Akceptowalne jak na markę premium. Zależy też gdzie serwisujemy samochód. Np. wymiana rozrządu w silniku N47 to koszt około 4000-4500 zł. Robi się to raz i potem powinien być spokój lekko licząc na 120 tysięcy km. Trzeba mieć na uwadze pewne rzeczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za około 22-26 tysięcy złotych można kupić całkiem ładny egzemplarz po liftingu. To uczciwe pieniądze jak na tak przyjemne auto. Tańsze egzemplarze lepiej sobie darować - nie ma reguły lecz często są po przejściach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi deska rozdzielcza, co jest bardzo irytujące kiedy tylko mamy wyłączone radio. Wybrane egzemplarze na to cierpią nie wiedzieć dlaczego. Częstą drobną usterką jest klapka wlewu paliwa. Jest niestabilna na zakrętach - jej mocowanie się luzuje i nie dociska klapki do nadwozia. Można to niewielkim kosztem usunąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każdy egzemplarz będzie miał inaczej. Największą wada to poprzedni właściciele. Jak się kupi zadbany to można jeździć dość bezproblemowo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87