Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
Michał,
7 lat temu
Silnik 2.0 118d 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
185 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie: doskonałe prowadzenie głównie w szybko pokonywanych zakrętach.
Silnik: bardzo cicha praca, dosyć dynamiczny i oszczędny jak na masę własną.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Zapobieganie usterkom rozrządu
Silnik
: Koło pasowe z tłumikiem drgań
5,0
Całokształt
Generalnie auto po 6 latach eksploatacji i przebiegu ponad 180 tysięcy km oceniam bardzo dobrze. Stan podwozia, materiałów wykończeniowych wnętrza nie wykazują jakiegokolwiek zużycia.
Wersja z wszystkimi pakietami M Performance wygląda bardzo dynamicznie. W wyposażeniu obniżone zawieszenie, ładne szprychowe felgi, sportowe fotele z świetnymi siedziskami, czarna podsufitka itp. Lakier metalik w doskonałej kondycji, brak oznak jakiejkolwiek korozji w podwoziu. Rura wydechowa od wewnętrznej strony praktycznie czysta. Elementy wyposażenia, komfortu nie wykazują zużycia. Przy odpowiednio zadbanym egzemplarzu daje poczucie zadowolenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o mocy 143 km jest wystarczająco dynamiczny (mimo masy 1400 kg). Dobrze przyspiesza od najniższych obrotów (brak efektu turbo dziury), trudno go zgasić startując nawet z niskich obrotów. Silnik N47d20c - poprawiona wersja w której rzadziej słychać o zerwanych łańcuchach rozrządu. Mimo braku słyszalnego szurania postanowiłem wymienić kpl rozrząd. Po rozebraniu okazało się, że oryginalny przy wskazanym przebiegu nie wykazywał jakiegokolwiek zużycia. Druga bolączka silnika - koło pasowe z tłumikiem drgań. Po 180 tyś km widoczna była rysa na części gumowej także również wymieniłem aby mieć pewność co do motoru. Poza wymienionymi newralgicznymi elementami zarówno wtryski, turbo, egr itp. są w bardzo dobrej kondycji. Silnik jest doskonale wyciszony w porównaniu do innych producentów. Pracuje bez różnicy czy jest zimny czy rozgrzany i lubi wkręcanie na wyższe obroty dlatego należy się pilnować aby nabrał wpierw odpowiedniej temp. oleju a niestety wskaźnika nie uświadczymy.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna wersja jest całkiem precyzyjna, krótkie skoki lewarka (niższego M pakietowego). Jedynie specyficzny sposób włączania biegu wstecznego wymaga użycia trochę siły. Jedyny mały minus za drgania lewarka podczas pracy silnika na tzw. luzie.
5,0
Układ jezdny
Jak to w bmw :) świetny balans masą pomiędzy osiami. Nisko zawieszony środek ciężkości oraz świetnie zestrojone zawieszenie pozwalają cieszyć się każdym zakrętem. Układ kierowniczy (mimo, że elektryczny) jest bardzo precyzyjny, najmniejszy ruch kierownicą przenosi się na koła. Zawieszenie jest dosyć twarde. Wrażenie potęgują planowane do stosowania twarde opony Run Flat ze wzmocnioną/grubszą ścianką boczną umożliwiającą poruszanie się po przebiciu. Zaleta - niesamowite prowadzenie po zakrętach :) Jak dotąd w podwoziu i układzie kierowniczym brak jakichkolwiek napraw.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to dość mały samochód a przeszklenie jest wystarczające.
W porównaniu do wersji przed liftowej, gdzie boczne lusterka były mikroskopijne, tutaj jest już bardzo poprawnie.
4,0
Ergonomia
Wszystkie urządzenia komfortu jak i sterowanie są na miejscu i intuicyjnie obsługiwane. Jednak brak miejsca nawet na małą butelkę wody jest trochę nie na miejscu a dokładany uchwyt do tunelu jest w mojej ocenie nie na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń. W trakcie zimy ciepłe powietrze leci praktycznie chwilę po odpaleniu silnika. Klimatyzacja w trybie auto chłodzi bez najmniejszego problemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe jest dość przeciętnie. Z przodu każdy znajdzie dla siebie dogodną pozycję. Z tyłu raczej dla dzieci jeżeli rodzice są wyrośnięci. Dla rodziny 2+1 jest w sam raz. Bagażnik, mimo tylnego napędu, mieści się w średniej klasowej. Brak koła zapasowego.
5,0
Wyciszenie
Tutaj należy pogratulować w szczególności wyciszenia komory silnika. Praktycznie go nie słychać. Przy wyższych prędkościach autostradowych również bardzo dobrze. Brak odgłosów z elementów przeniesienia napędu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części przeciętne. Chcąc utrzymać auto w doskonałym stanie technicznym należy liczyć się z kosztami. Przeciętnie myślę, że z 50% drożej niż porównaniu do golfa. Opony ze względu na czasami nietypowe rozmiary i technologię RF również trochę droższe.
Profilaktyczna wymiana rozrządu dosyć kosztowna ze względu na usytuowanie od strony skrzyni biegów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto droższe od klasowych rywali. Aczkolwiek odznacza się świetnymi materiałami z klasy premium po których nie widać zużycia. Jakość prowadzenia bezkonkurencyjna w klasie. Jedyny kompakt z tylnym napędem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak jakichkolwiek usterek poza częściami eksploatacyjnymi. Wymieniony rozrząd i koło pasowe jak dotąd nie wymagały ingerencji i były w formie zapobiegania a nie leczenia. Indywidualna sprawa każdego użytkownika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak jakichkolwiek ponadplanowych napraw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 143KM 105kW
[l/100km]