Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

Mick, 14 lat temu
Silnik 2.0 118d 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie, rewelacyjna dynamika i dźwięk jakby to nie był diesel!
5,0
Całokształt
Jeździ się świetnie, ludziom się podoba (szczególnie dziewczynom :) Na autostradzie każdy zjeżdża z lewego pasa gdy widzi ksenony BMW :) Przyjemność z użytkowania i podróżowania bardzo wysoka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny! Zastanawiałem się, czy nie będzie trochę za słaby i marzyła mi się wersja 120d (177KM), ale była duża droższa. Na szczęście moje obawy zostały szybko rozwiane. Auto jest bardzo dynamiczne i super oszczędne (średnio 5,5l w trasie). Do tego silnik brzmi jakby nie był dieslem. Bardzo miły dla ucha (jak na ropniaka)
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów - z tego jestem bardzo zadowolony. Przy 130km/h na 6ym biegu można swobodnie rozmawiać, czy słuchać muzyki. Przy 180km/h (niemieckie autostrady :)) nadal można rozmawiać, trochę podniesionym głosem, a auto pali niewiele ponad 7,5l :)
5,0
Układ jezdny
Bajka! Co tu dużo mówić, napęd na tył, świetny układ kierowniczy! Trzyma się drogi jak przyklejone. Przy wyższych prędkościach na ciasnych zakrętach miłe uczucie nadsterowności (jak w gokarcie). Jedynie gdy ślisko trzeba trochę uważać, bo tył potrafi uciec, trochę inaczej niż w przednionapędówkach
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zastrzeżeń. Duży plus, że widać przód długiej maski, co nie zawsze jest takie oczywiste np. 307 lub honda civic. Do tyłu nieco gorzej, bo mała tylna szyba, ale są czujniki parkowania, więc ok :)Do tego fotochromatyczne, asferyczne, podgrzewane lusterka i mała szyba przestaje przeszkadzać :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, deska skierowana w kierunku kierowcy. Przyciski na kierownicy tu gdzie powinny się znaleźć. Duże i bardzo wygodne pokrętła do Climatronika. Nie ma się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy radzi sobie świetnie. Szyby odparowuje w ekspresowym tempie, podgrzewa bardzo szybko. W dodatku ogrzewanie foteli bardzo wydajne! Po chwili fotele są wręcz gorące :) Bajer - ogrzewanie po wyłączeniu silnika, korzystające z ciepła silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie. Fotele można ustawiać w takim zakresie, że każdy znajdzie dla siebie idealną pozycję. Porównam tu z moim poprzednim samochodem - Peugeotem, gdzie nigdy nie znalazłem idealnego położenia, zawsze albo za daleko od pedałów, albo za blisko kierownicy. Tu ideał. Mało miejsca z tyłu, do tego z tyłu trudno się wsiada - małe wyprofilowane drzwi. Nie polecam rodzinom z dziećmi :)
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy w środku, co już wcześniej pisałem. Nawet przy 180km/h można rozmawiać nieco podniesionym głosem. A przy 130km/h tylko szumy. Może szkoda że silnika bardziej nie słychać, ale to diesel, więc dźwięk nie jest aż tak ładny jak pewnie jest w 130i :D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zachwycony ekonomicznością! Nie spodziewałem się że będzie aż tak dobrze. Spalanie: normalnie czyli miasto + trochę poza 6,5l. Poza miastem nawet 5,2l trasa Poznań - Karpacz, 5,3l Poznań - Praga. Sądzę, że może być jeszcze mniej, bo wolno nie jeżdżę, a poza tym w górach spalanie na pewno większe. Przeglądy - trochę drogie, ale ok. Napraw - brak :D (w porównaniu do 307, to aż niesamowite, że samochody potrafią się nie psuć!)
5,0
Stosunek jakość/cena
No może jako nowy trochę drogi, ale można kupić z programu Premium Selection - auta tańsze o ok. 30%, przejechane do 20.000km i nie starsze niż 2 lata - polecam! Chyba każdy salon BMW ma coś takiego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Totalnie niezawodny! Rewelacja! Aż mi się nie chce pisać ile rzeczy się psuło i zużywało w 307 :) BMW - Będziesz miał wydatki? zupełnie się nie zgadzam! Bo ich nie mam! jest dużo tańszy w utrzymaniu niż Peugeot!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wcześniej - nic się nie działo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87