Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
jaKubson,
8 lat temu
Silnik 2.0 118d 122KM 90kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
230 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawe auto. Nie jest to auto rodzinne chyba że 2 +1 .Daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeżeli ktoś szuka auta aby wiozło go z punktu a do punktu b i nie wie nawet , która oś jest napędzana w jego samochodzie to polecam VW Golfa , wszystkim innym wspomniane BMW. Doskonały układ kierowniczy - bardzo precyzyjny . Sztywne zawieszenie - seryjne - nie jest ono najbardziej komfortowe na nasze drogi ale auto świetnie trzyma się drogi ( w ciągu 6 lat eksploatacji wymieniłem amortyzatory - przód i jakieś tuleje z tyłu).
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 122 ps wydaje się trochę słaby natomiast właściwie bezawaryjny . serwis co ok 12 tys , oleje , filtry , odma raz na jakiś czas , świece jak już wszystkie padły i tyle . Spalanie zaskakuje , w mieście przy dynamicznej jeździe spali 8 , natomiast na trasie przy normalnej jeździe można na baku ( 45 litrów) zrobić 1000 km - potwierdzone empirycznie :)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra 6 biegowa skrzynia manualna - nie jeździłem automatem ale słyszałem pozytywne opinie - na pewno ciekawa opcja szczególnie do miasta. Przy 200 tk odezwało się koło 2 masowe - ale kompletna wymiana ze sprzęgłem to koszt ok 2 tys. porównywalnie do grupy VW albo Forda
5,0
Układ jezdny
Jak już wspominałem - auto prowadzi się doskonale , bardzo precyzyjnie . Podczas prowadzenia czuje się integralność z autem. Jak na niewielkiego hatchback a auto bardzo dobrze wyważone . Zimą lubi zarzucić ale TC szybko wspomaga kierowcę . Dla bardziej doświadczonych można wyłączyć ją całkowicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przyzwoita , nie ma się nad czym rozpisywać.
5,0
Ergonomia
Auto stworzone dla kierowcy . Wszystkie wskaźniki zwrócone ku kierowcy. Obsługa intuicyjna . Wszystko w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem wersję z automatyczną klimatyzacją i to jest absolutne minimum w samochodzie tej klasy , wersja ze schładzaczem jest nie efektywna - nie wspomnę o estetyce wnętrza. Auto miało funkcję REST , która pozwalała w zimie na ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika. Sama klima i ogrzewanie bardzo efektywne - auto nagrzewało się i schładzało bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu szału nie ma. Dla 2 osób idealne do miasta jak i w dłuższą podróż - mój rekord to 1500 km w jeden dzień głównie autostrady. Nie jest to auto typowo rodzinne - bagażnik jest przeciętny , miejsce na tylnej kanapie dla 2 osób ale ze względu na bagażnik raczej 4 osobowa rodzina na wakacje się nim nie wybierze .
3,0
Wyciszenie
To chyba największy minus tego samochodu - może to tylko dotyczy mojego egzemplarzu ale jeździłem też innymi i było podobnie. Dosyć twarde zawieszenie + często występujące opony typu run flat powodują ,że zawieszenie dostaje na naszych dziurawych drogach , pracują plastiki w środku i po jakimś czasie słychać skrzypienie , trzaski itp... da się z tym żyć natomiast BMW to trochę nie przystoi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie większe niż Golfa , Focusa , nie wspominając o autach francuskich. Bardzo dużo zamienników dobrej jakości w dobrej cenie . Ważne aby mieć dobrego mechanika - najlepiej specjalizującego się w BMW , który w porę wychwyci bolączki auta zanim przerodzą się w coś poważnego. Najpoważniejsza naprawa jaką miałem w ciągu 6 lat eksploatacji i 100 tkm to wymiana 2- masy wraz z kompletem sprzęgła oraz wymiana koła pasowego wraz z tłumikiem drgań , reszta to zwykła eksploatacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto droższe od swoich konkurentów ale w 100 % warte swojej ceny .Ważne aby trafić egzemplarz bez poważnej historii wypadkowej i nie zamęczony przez poprzednich właścicieli a posłuży jeszcze długie lata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek : mata zajętości fotela pasażera ( chyba większość modeli BMW na to cierpi) ,czasami któryś z czujników ABS trzeba wymienić i tyle więcej przygód nie miałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2-masa i koło pasowe przy wale korbowym , słyszałem również o wtryskiwaczach i sprężarkach ale silnik 122 był najmniej wysilony i nigdy nie miałem z nim problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 122KM 90kW
[l/100km]