Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
jayzet@gmail.com,
14 lat temu
Silnik 2.0 118d 122KM 90kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
94 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: to że z pozoru damskie autko może być dobrym miejskim \"ścigantem\" i mimo notorycznego ciśnięcia dzień w dzień absolutnie NIC nie nawaliło.
5,0
Całokształt
No comments.
Wszystko powyżej.
Marzę o 123d i chipie do 245KM, wtedy ciężko będzie uwierzyć, że dieslem można wyprzedzić wszystkie GTi...
Wrażenia
4,0
Silnik
Moje komentarze będą wyczerpujące.
Przyłożę się bo... uwielbiam to autko ;)
Silniki diesla w BMW są bezkonkurencyjne w testach.
Najmniej palą, najlepiej przyspieszają, nie psują się. To aż dziwne a ja wcale jestem aż takim zaślepionym miłośnikiem marki by wychwalać pod niebiosa... ale w 1-series wszystko to znajduje potwierdzenie.
Benzynowce też kozackie. Np. silnik z 135i tworzy z tego autka najszybszego kompakta lat 2007-2009. Szkoda, że nikt tego nie zauważa, za to jak wychodzi ospoilerowany jak Cepelia Focus RS, to wszyscy aż piszczą z zachwytu i Hubert z Milionerów go kupuje...
A taka \"jedynka\" zjada go na światłach bo ma 5 do setki a nie 6, hahaha!!!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia... heh, to nigdy nie był \"konik\" marki z Monachium. Zawsze coś \"haczyło\" czy to w e46 czy e34... od kiedy pamiętam wyczyny moich kumpli ;)
Ale co z tego, że np. czasami 1-szy bieg nie chce wejść. laski twierdzą że ciężko chodzi. Ale to chyba lepsze niż mielenie jak w maśle mające miejsce czy to w Vectrze czy japończykach. Tam mam wrażenie, że nie ma po co wciskać sprzęgła bo bieg i tak wejdzie... a zaraz usłyszę \"ćpunk\" i już nigdzie nie pojadę. Chyba że na lawecie do ASO Toyota ;)
5,0
Układ jezdny
Po co tu się rozpisywać.
W KAŻDYM teście mówią, że 1-series nie ma w klasie konkurencji.
Mam co prawda taką koleżaneczkę \"pizdeczkę\" która nie jeździ swoją 116i w zimę bo jej tył zarzucało w zakrętach, hahaha!!!
(na szczęście w Avensisie taty już nie ma taaaaakich problemów)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kompaktach, do tyłu widać średnio.
Ale po to są czujniki parkowania ;)
Do przodu, gdy fotel obniżony jest to też nie jest jak w Vel Satisie.
Ale przecież to BMW, jak chcesz dobrzej widoczności to usiądź koło kierowcy Autosana ;)
5,0
Ergonomia
To BMW królowało zawsze.
Wszystko pod ręką.
Pozycja kierowcy 101%
Pokrętła się nie psują.
Z \"ręczny\" można swobodnie pociągnąć ;)
Nic dodać nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czy to takie ważne?
Przecież w aucie klasy Premium musi to działać tip-top.
I tu tak działa. W obecne -20C mrozu nagrzewa się w 3 minuty.
Szyberdach poprawia cyrkulację.
Zauważcie że w wielu markach w ogóle nie możliwośći zamówienia go.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód kozak.
Tył? Czepiają się, że mało miejsca... a ktoś tam 2 teściowe naraz wozi???
Na dwie szczupłe lalunie miejsca jest dość.
5,0
Wyciszenie
Perfect.
W lepszych wersjach benzynowych w środku jak w klasie S, tak cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmniejsze spalanie w klasie.
Jak cisnę diesla na maxa, rozpędzam się po mieście do 160 km./h ze świateł i stoję w korkach... nie przekroczyło 9 litrów/100 k. zimą !!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak kogoś nie stać, to niech kupi Octavię.
A tak poważnie... 2 letnie z wyprzedaży w BMW są w cenie słabych Aurisów.
A na Allegro za 62 000 można znaleźć z 5 (!!!) nowych 116i, tych wygranych w loterii Orange.
To przecież taniej niż Ki-janka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
CD nie bangla :(
Ale mam aux-in i m3 zawsze słuchałem ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zwariowaliście?
ktoś widział 1-series na lawecie?
(chyba ew. po wypadku na katowickiej)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 122KM 90kW
[l/100km]