Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
pete32@op.pl,
16 lat temu
Silnik 2.0 118d 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: super hamulce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wskaźniki (kasowanie) ... opis j/w
5,0
Całokształt
oceniam to auto na 5- (minus za ilośc miejsca, widocznosc i mułowatosc przy ok. 1500obr)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moja druga odsłona ocen. Silnik dobry, ale tylko pow 2000 obr na serio jeżdzi nieźle i fajnie przyspiesza, na autostradzie 130 do 180 bardzo szybko, auto lubi obroty, cichy, fajny, przyjemny pomruk ... poniżej 2000 tylko przeciętnie (silnik: 4+)
5,0
Skrzynia biegów
dla mnie idealna, 6-ka wchodzi bardzo fajnie, redukcja idealnie, fajna twarda skrzynia, czuc przyjemne opory przełączania (skrz.b: 5)
5,0
Układ jezdny
perfekcja, trzyma się drogi jak czołg, systemy bezpieczeństwa robią swoje (ukł.jezdny: 6)
Komfort
3,0
Widoczność
oj tutaj już jest nie tak dobrze, widocznośc do tyłu raczej słaba, ciezko wyjechac tyłem, gdyż słupki tylne przeszkadzają, z przodu OK, ale nisko położone siedzenie kierowcy powoduje, iż nocą bardzo, bardzo oślepiają inne auta ... niestety cienizna (wid: 3-)
4,0
Ergonomia
wszystko ok oprócz przełączników okien, które nie są pod ręką (trzeba się gimastykowac i cofac rękę) - jest to upierdliwe (erg: 4+)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
no comments, latem super, zimą całkiem szybko się nagrzewa , ALE ... po wymianie filtra kabinowego na nowy czuc spaliny z zewnątrz - nie wiem dlaczego, często muszę włączac obieg wewn (went/ogrz: 4)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy - nieźle, jak się już zasiądzie przy kierownicy - OK (jednak za nisko, ciezko wychodzic z auta), dla pasażerów z tyłu - masakra, nie ma gdzie nóg trzymac, dorosłym nie polecam na dłużej tam siedziec (przestrzeń: 4-)
5,0
Wyciszenie
moim zdaniem auto jest bardzo ciche (wyciszenie: 5)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tanie w eksploatacji, przeglądy robią mi w warsztacie, ale nie BMW (wymiana oleju, filtra oleju, spr płynów ham, chłodz, akum - zapłaciłem ... UWAGA!!! 10zł) , olej kupuję CASTROL 5W40 diesel 5l (110zł), filtr 22zł ; ostatnio kasowałem wszystkie błędy - 185zł (w BMW P-ń chcieli 435zł) ... tyle kosztuje utrzymanie auta, jeśli ma się poukładane w głowie, dla \"bogatych inaczej\" proponuję dilera BMW, koszt ok.1500 - 2000zł (ekon: 5)
4,0
Stosunek jakość/cena
jakośc dobra / cena nowego bardzo duża, ja kupiłem używany 2-letni (miał 8500km)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kasowanie błędów: DTC (3 wskaźniki) oraz pasy bezp (2 wskaźniki) - 185zł w warsztacie (w BMW pisałem jakie to koszty + dojazd), poza tym niezawodny !!! (niezaw: 4+)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak (niezaw: 5)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 122KM 90kW
[l/100km]