Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
tomrasz@wp.pl,
16 lat temu
Silnik 2.0 118d 122KM 90kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
88 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Daje prawdziwą frajdę z jazdy, nietuzinkowy wygląd, systemy DSC, DTC, jedyne auto w klasie z tylnym napędem. Polecam spróbować.
5,0
Całokształt
Jak dla mnie auto b. fajne, wyróżniające się w swojej klasie dające spore zadowolenie z jazdy. Polecem komuś kto szuka auta niedużego z charakterem. Mam wersję z bluetoth`em i wejściem aux do radia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturę pracy oceniam na 4+ albo i 5, w środku jest naprawdę cicho jak na diesla i do tego w tak małym aucie, co do mocy to cóż nie jest to demon szybkości ale 280Nm jakoś daje radę, poza tym extra pewne prowadzenie auta i trzymanie się drogi, nie czuc prędkości do 180km/h cięgnie bez problemów później do 200km/h jest już lekkie piłowanie.
4,0
Skrzynia biegów
Jakoś dziwnie odbieram tą skrzynię, np. nie mogę płynie przejść z 5 na 4 trzeba minimalnie odbić dzwignie w lewo, może to z podowu 6 biegu, z 5 na 6 i podobnie wchodzą idealnie.
5,0
Układ jezdny
Daję taką ocenę, gdyż auto jeździ jak gokart obawiałem się troche że bedzie to zawieszenie zbyt sztywne i rzeczywiście na tych polskich dziurskach i koleinach nie jest za wesoło, przy równym asfalcie jest jednak bajka, pierwszy zakręt i zaczynasz uśmiechać się sam do siebie.
Komfort
5,0
Widoczność
Pierwsze wrażenie jest specyficzne, dość nietypowe lusterko wsteczne, niska pozycja za kierwonicą (mam fotel na maxa w dół) po krótkiej chwili można się przyzwyczaić i wszystko gra.
5,0
Ergonomia
Wzorowa, nie ma fajerwerków ale jest specyficzny klimacik, który poczuje każdy kto wsiądzie po raz pierwszy do 1-nki, wszytko pod ręką, jakość wykonania w moim przekonaniu dużo lepsza od pozostałych aut tej klasy. Sądzilem, że lepiej się będę czuł w Audi A3 Sportback, teraz bym się już nie zamienił.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa a dodatkowo jest ogrzewanie postojowe, zero parowania, niesamowicie szybko się nagrzewa po starcie w porównaniu np. do Fosusa, gdzie trzeba było przejechać dobre 5 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
He,he no tu jest problem o ile z przodu kierowca i pasarzer mają "salon" to z tyłu zmieszczą się w zasadzie chyba tylko dzieciaki i to w wieku szkoły podstawowej, przy odsuniętych i obniżonych na maxa fotelach przednich z tyłu usiądzie dorosła osoba o gabarytach przeciętnego chińczyka albo japończyka. auto praktycznie dla dwóch osób.
4,0
Wyciszenie
Ponad przeciętne, takie jest moje wrażenie, a w zasadzie im szybciej tym ciszej, przy 180km/h tak jak przy 120, jestem zadowolony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest na prawdę oszczędny, 6 bieg robi swoje, czytałem że jest oszczędny i rzeczywiście tak jest.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na nowy mnie nie stać, po zakupie uzywanego jestem zadowolony co do stosunku jakoości do ceny. Auto oczywiście w zakresie serwisu o połowę co najmniej droższe niż posiadany przeze mnie focus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, robiłem jedynie przegląd i wymieniałem klocki z czujnikami z tyłu, serwis drogi przynajmniej w mojej ocenie. (ocena na razie nie jest obiektywna)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem jeszcze jak będzie w tym temacie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 122KM 90kW
[l/100km]