Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
szym4,
9 lat temu
Silnik 2.0 116d 115KM 85kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
68 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Tylny napęd robi swoje
4,0
Całokształt
Ogólnie można powiedzieć o tym, że to auto prowadzi się po prostu rewelacyjnie! Mało miejsca jednak jest z tyłu - osobie o wzroście powyżej 180 cm będzie troszkę ciasno. Na minus zasługuje także widok do tyłu - szyba jest mała, ale ratują czujniki parkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy tego diesla jest bardzo dobra. Auto brzmi doskonale, dobrze się zbiera, chociaż nie pogardziłbym wersję o 30 koni większą. Na polskie warunki jest "w sam raz".
5,0
Skrzynia biegów
Jazda 50km/h tym samochodem to dylemat czy jechać trójką czy czwórką. Zazwyczaj jeżdzę na trójce chociaż obroty (1600-1700) przy delikatnym zwiększeniu prędkości zmuszają do wrzucenia czwórki.
Przy 140 km/h delikatnie powyżej 2000 obrotów
Przy 190 km/h jakieś 3800, a dalej jeszcze pociągnie :)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, wspomaganie jak najbardziej ok - kierownicą kręci się lekko.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest dobrze, do tyłu tragedia.
4,0
Ergonomia
Na przednich miejscach siedzi się bardzo dobrze. Pasażer ma zapewnioną regulację wysokości fotela. Z tyłu jednak dla osoby dorosłej robi się troszkę ciasno.
Z tyłu brakuje także nawiewów (są na stopy), jednak w autach typu Golf VI Volkswagen dawał nawiew na końcu podłokietnika. Jako kierowca jednak mam to w pompie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma co narzekać, nagrzewa się dobrze, klima działa. Standard jak w każdym samochodzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu ciasno i trzeba przeboleć (posiadacze seicento narzekać nie będą)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok, jednak w BMW serii 3 2010r jest o wiele lepsze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie nie jest źle. Autko jest w miarę ekonomiczne. Na trasie 500 km przy jeździe 90km/h spalił 4.7l/100km. Przy oszczędnej jeździe nie spali więcej niż 6 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej wybrać bezawaryjne BMW niż awaryjnego Golfa VI.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 68 tyś km za dużo nie trzeba wymieniać.
Wymiany sprowadzają się do filtrów, olejów, klocków itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 116d 115KM 85kW
[l/100km]