Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
Marcin,
8 lat temu
Silnik 1.6 116i 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg:
135 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Jest bardzo szybki pomimo 122KM. (to jest wersja 2.0 185nm dlatego jedzie lepiej niż 1,6 160nm)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wrtyskiwacze
4,0
Całokształt
Jest ok, jak ktoś potrzebuje auta szybkiego, (szczególnie polecam na autostrady) i przewozi mało bagażu. Różnice pomiędzy tym BMW a zwykłymi autami widać przy prędkości powyżej 170km/h. Inne auta tańczą od paska do paska a ten im szybciej jedziesz tym większa frajda! Tylko że w Polsce ta zaleta auta nie jest wykorzystywana i dlatego dla kogoś kto jeździ tym autem 130/140 nie będzie różnicy pomiędzy np. astrą, aurisem, golfem, np. moja mama nie widzi różnicy pomiędzy tym autem a chevroletem aveo... co najgorsze, naprawdę jazda po mieście jest podobna, bmw tylko trochę szybsze...
Wrażenia
4,0
Silnik
Ok, tylko te wtryskiwacze... Generalnie w tym aucie nic się nie psuje poza wtryskami które są słabej jakości, potrafią się zaciąć. (Tak naprawdę to one się po prostu zużywają w expres tempie a nie psują). Silnik gdy zimny klekocze jak diesel gdy jest mało oleju dlatego trzeba pilnować oleju by był zawsze na max! wtedy mniej klekocze. mam wersję 2.0 która ma 185nm a nie 1.6 160nm a to jest duuuża róznica. Generalnie silnik ten jest konstrukcją citroen/peugeot! co mnie boli. Ale mercedes też już teraz je ma...
4,0
Skrzynia biegów
Czasem na parkingu, lub na światłach przy redukcji z dwójki na jedynkę się zacina, żona narzeka że wsteczny trzeba tak mocno włączać, szkoda że nie zrobili tak jak mają inneauta jakiejś zapadki a tak trzeba siłowo.
5,0
Układ jezdny
Jest rewelacja. Precyzyjna kierownica, pomimo tylnego napędu nic się nie dzieje w zimę. Twarde zawieszenie, czuć strasznie na wertepach każdą nawet najmniejszą dziurę ale auto idzie jak po szynach
Komfort
3,0
Widoczność
Jak dla mnie super. Z tyłu są czujniki parkowania więc nie ma znaczenia mała szyba.
4,0
Ergonomia
źle umiejscowione włączniki szyb, trzeba rękę wykręcać by otworzyć szybę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest super jak w większości nowszych aut ale gdy ustawię na szybę plus na nogi to na nogi wieje dużo a na szybę mało a jak się przekręci bardziej na szybę to na nogi prawie nie wieje. Bardzo ciężko ustawić tak pośrednio... ale to przez ręczną klimę (nie mam klimatronika)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasnota ale zależy co kto lubi. Wadą jest brak koła zapasowego. Cieżko się wysiada z tyłu (wsiada też źle)
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny są takie same jak dla innych nowszych aut np. astry 4 lub passata b7 też takie są
4,0
Stosunek jakość/cena
Z uwagi że auto jest małe łatwo trafić na zadbany egzemplarz o małym przebiegu, a wtedy nic się nie psuje i nie jest zużyte, mogę robić przebiegi po 50 tys rocznie bez obaw że auto stanie na drodze. Tak jak pisałem kiedyś za 100 tysięcy bym nie kupił auta które ma ręczną klimę i nie ma ksenonów ani nawet koła dojazdowego. Ale używane za połowę to ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakiś drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak ma się coś zepsuć to na 99% wtryskiwacze które wytrzymują niecałe 80 tys kilometrów. Znam nawet przypadki że po 40 tys od nowości auta stawały bo się zawieszały a wszystko przez bezpośredni wtrysk który powoduje nagary. Wtryskiwacze te są takiej samej budowy jak wtryskiwacze diesla ale nie można ich regenerować, używki też nie polecam, a nowy 1000zł/sztuka
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 116i 122KM 90kW
[l/100km]