Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

mekanik, 9 miesięcy temu
Silnik 1.6 116i 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi się jak gokard. Zawieszenie i przeniesienie napędu jest fenomenalne zwłaszcza w swojej cenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jeśli nie był odpowiednio serwisowany i olej nie zmieniany na czas mogą wystąpić problemy z silnikiem. Na szczęście naprawy nie są drogie, a w ostateczności cały silnik na wymianę również. Nie mniej jednak 1.5 115KM N45 z lpg razem z 118d i 120d M47 uważam że są to najlepsze motory w tym modelu.
5,0
Całokształt
Świetnie prowadzące się auto, dające dużo radości z jazdy, ale jednocześnie przy tym ciasne i mało praktyczne. Przed lifty są dość słabo wykonane w środku, moim zdaniem gorzej niż choćby Golf V. Po lifcie już poprawiono większość słabszych elementów i powiedzmy że czuć ,,premium''.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik najmniej skomplikowany z gamy. Nie posiada systemu valventronic, ani dodatkowych wałków wyrównoważających. Oczywiście nie jest wolny od wad (które pochodzą w większości od zbyt rzadkiej wymiany oleju), ale wszystkie da się tanim kosztem wyeliminować. Rozrząd znajduje się z przodu silnika (koszt części to 300-400 zł), uszczelniacze zaworowe to koszt 50-100 zł + wymiana i w większości to tyle z typowego serwisu w kilkunastoletnim aucie :) Do tego dobrze znosi instalacje LPG (pośredni wtrysk, hydrauliczne popychacze zaworowe i brak wspomnianego valvetronica - mniejszy koszt montażu instalacji). Do jazdy po autostradach należy wybrać koniecznie wersję od 2006r. (z 6 biegową skrzynią), zdecydowanie odciąża to silnik i powoduje sporo mniejsze spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa pewnie i precyzyjnie, czuć kiedy i jaki bieg został wrzucony. Przy większym przebiegu czasami ciężej wrzucić 1 bieg, podobno pomaga wymiana oleju + ewentualny dodatek np. MOS2. Ja nie stosowałem, nie było takiej potrzeby. Przy zakupie auta warto zwrócić uwagę na to jaka wersja skrzyni biegów została zastosowana (od 2006r. montowano 6 biegowe zamiast 5). Zdecydowanie warto dopłacić do nowszego egzemplarza z dodatkowym przełożeniem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest fenomenalny i znakomicie dobrany do tej karoserii, wagi. Daje ogromną przyjemność zjazdy, prowadzi się znacznie lepiej i pewniej od dawnych modeli BMW (np. e46, e39). Wyważone jest niemal idealnie 50:50. Zawieszenie nie jest przesadnie sztywne, da się komfortowo podróżować.
5,0
Karoseria
Karoseria nie ma problemów z korozją, poza tylną belką zawieszenia. Już w niektórych egzemplarzach (po 15-20 latach) wymaga wymiany, ale to nie jest bardzo duży koszt. Na rynku części używanych można kupić w bdb stanie za 400-600 zł + wymiana. Do tego warto tutaj wspomnieć o bezpieczeństwie konstrukcji. Auto jak na swoja klasę czuć że jest ,,mocne'' i bezpieczne. Potwierdza to 5 gwiazdek NCAP.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest przeciętna. Do przodu i w lusterkach widać co trzeba, jednak odwracając głowę do tyłu widać mało co. Auto posiada duże słupki między (małą) szybą w pokrywie bagażnika i drzwiami z tyłu. Zdecydowanie przydają się tylne czujniki parkowania.
2,0
Ergonomia
Auto zdecydowanie nie praktyczne. Kierowcy wsiada się ciężko (zwłaszcza jeśli są na wyposażeniu fotele tylu sport), pasażerowie z tyłu przy wchodzeniu niemal zawsze obijają butami o kanapę/plastiki. Kieszenie w boczkach drzwi symboliczne, na konsoli środkowej również minimalne schowki, cup holder i podłokietnik wymagał dopłaty. Bagażnik rozmiarami nie powala + brak koła zapasowego (z instalacją LPG staje się to uciążliwe). Niestety, ale tylny napęd + silnik przesunięty maksymalnie do tyłu (wyważenie i miejsce na 6 cylindrów) daje o sobie znać we wnętrzu. Jako plus dodam że z fotelami sportowymi przyjemnie jeździ się na długie trasy. Jest zaawansowana regulacja nawet z pompowanymi boczkami i opcjonalnie lędźwiami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato klimatyzacja mocno chłodzi, w zimę mocno grzeje. Czego chcieć więcej :) Na plus zastosowanie dodatkowej pompy wody - jeśli mamy automatyczną klimatyzację można włączyć sobie odzysk energii cieplnej na postoju + dzięki temu szybciej nagrzewa się kabina po odpaleniu. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to nieco głośne nawiewy (szum), ale to drobnostka, zwłaszcza w tej klasie pojazdu.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo mało. Wsiada się ciężko i niewygodnie. Z przodu da się wytrzymać, jeśli ktoś jest drobniejszych rozmiarów i nie lubi wozić powietrza :) Z tyłu niestety tylko na krótkie wycieczki. Miejsca jest bardzo mało, nie bez powodu po liftingu zaczęto produkować równolegle wersję 4 osobową.
4,0
Wyciszenie
Jak na swoją klasę jest ok - bez cudów, ale da się wytrzymać. Niemniej jednak polecam zastosować dodatkowe wygłuszenie nadkoli - po wygłuszeniu całego auta stwierdzam, że to element przepuszczający najwięcej hałasów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod warunkiem zakupu egzemplarza w dobrym stanie technicznym auto jest tanie w eksploatacji. Części niewiele droższe od aut typu Golf, Corolla, A3, Leon itd. Silnik lubi się z LPG, a to już w tym wieku nie jest takie oczywiste (coraz mniej aut z tych lat miało pośredni wtrysk).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli radość z jazdy i prowadzenie jest dla nas na pierwszym miejscu to zdecydowanie najlepszy wybór. Nie ma innego auta w tej cenie z takim prowadzeniem (poza e90, bliźniacza konstrukcja z nieco wyższą masą). Sprawa ma się jednak inaczej gdy cenimy sobie komfort, wygodę i praktyczność. Zdecydowanie lepiej będzie poszukać innego auta w takim przypadku. Warto się przejechać, obejrzeć na żywo to auto i podjąć decyzję czy jest dla nas odpowiednie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 116i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
9,4
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87