Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
Mikołaj,
ponad rok temu
Silnik 1.6 116i 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
210 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód do poruszania się po mieście i pokonywania niedługich tras. Prowadzi się niesamowicie, w zakrętach trzyma się drogi jak wryty. Układ kierowniczy komunikuje jasno kierowcy co dzieje się z samochodem i grzecznie słucha się ruchów kierownicy. Silnik jest wystarczający na tę budę, ale nic poza tym - udało mi się osiągnąć czas 9.7s do 100km/h wg. GPS. Przy wyprzedzaniu trzeba jednak zredukować i mieć kawałek na rozpęd. Moc jest oddawana liniowo, do żwawej jazdy należy wysoko wkręcać obroty, więc swoje jest w stanie wypić - na kołach 16" pali mi około 8/9l, na 17" i szerokich oponach jest to nawet 11/12l (!!!) więc ekonomia nie jest najmocniejszą stroną pojazdu. Polecam szukać wersji sześciobiegowej. Przy prędkościach autostradowych samochód jest dość pewny, ale hałas wiatru zaczyna być mocno zauważalny powyżej 100km/h. Wnętrze jest schludne, niestety podstawowe fotele nie są zbyt komfortowe, przy trasach ponad dwugodzinnych zaczynają boleć plecy. Wykonanie i spasowanie elementów wnętrza jest ok, natomiast materiały nie są pierwszej klasy - czuć, że to najtańsza seria BMW tego okresu. Wysoki kierowca spokojnie się mieści, natomiast pasażerowie z tyłu mogą narzekać. Bagażnik nie jest ogromny, ale kształt pozwala na komfortowy załadunek. Samochód pięknie wygląda i wyróżnia się na tle innych pojazdów tej klasy właściwościami jezdnymi. Wcale nie jest tak awaryjny jak mogłoby się wydawać - roczne użytkowanie obyło się bez kosztownych usterek, zwyczajnie należy dbać. Jest to zdecydowanie bardzo ciekawa propozycja w budżecie ~15.000zl, która odwdzięczy się przyjemnością z jazdy i wyjątkowością stylistyczną swojej w klasie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Adekwatna moc, natomiast kiepska ekonomia. Na tle gamy silnikowej modelu nie wyrożnia się pod żadnym względem. Głównym atutem jest niski koszt zakupu samochodu z tą jednostką.
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok biegów i specyficzny "wklik" przy wbijaniu ich. Zestrojenie wersji sześciobiegowej jest optymalne, tocząc się w trasie trzyma około 2.5k RPM co pozwala nieco zbić spalanie nieekonomicznej jednostki.
5,0
Układ jezdny
Mały, zwinny, niesamowicie stabilny i responsywny samochód. Można wjechać w zakręt na pełnym gazie bez obawy o utratę trakcji. Żwawa jazda po niewielkim mieście w tym samochodzie to czysta przyjemność.
5,0
Karoseria
Zgrabna linia i klasyczna stylistyka BMW sprawiają, że wysiadając z samochodu nie sposób się za nim nie obejrzeć. Ponadto, w internecie dostępne jest multum elementów stylistycznych. Na ładnym kole samochód prezentuje się naprawdę współcześnie i dynamicznie.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki są dość grube, a tylna szyba wąska. Na szczęście boczne lusterka są na tyle duże, że uzupełniają braki w polu widzenia.
3,0
Ergonomia
Kokpit jest subtelnie wyprofilowany do kierowcy, natomiast w podstawowej wersji wyposażenia boli brak podłokietnika, uchwytu na napój oraz liche fotele. Szukający komfort powinni szukać modeli wyposażonych w fotele sportsitze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mała buda pojazdu sprawnie chłodzi się i ogrzewa. Latem problemem jest straszne nagrzewanie się wnętrza w pojazdach o czarnym lakierze i tapicerce, więc w upały zasiadanie za kierownicą jest bolesne, należy dać moment klimatyzacji na obniżenie temperatury wewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to pojazd, który nadaje się do podróży pięciosobowych, czy też czteroosobowych z dużym bagażem. Dużo zalezy od pozycji przedniego fotela kierowcy, ponieważ miejsca na nogi z tyłu jest niewiele. Wersja trzydrzwiowa już w ogóle wykończyłaby tylnych pasażerów. Dla osób podróżujących w pojedynkę lub we dwoje nie ma większych powodow do narzekania.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, aczkolwiek przy prędkościach autostradowych zdecydowanie należy podgłośnić radio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW nie jest najtańszą marką w utrzymaniu, natomiast ten konkretny pojazd nie jest szczególnie awaryjny. Sytuację ratuje dość bogaty rynek części używanych i zamennikow. Najbardziej kosztowne do wymiany mogą okazać się elementy karoserii, szczególnie w przypadku samochodów w pakiecie stylistycznym M.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o samochód tej klasy w tym budżecie, który dawałby podobną ilość frajdy z prowadzenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku korzystania wymieniona została jedynie pompa wspomagania, która już przy zakupie była na wykończeniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów przez rok eksploatacji pojazdu (20 tyś kilometrow).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 116i 115KM 85kW
[l/100km]