Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
Radek,
7 lat temu
Silnik 1.6 116i 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
215 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Prowadzenie tego samochodu to największa jego zaleta, na równi z materiałami i jakością wykonania wnętrza, karoserii i wszystkiego.
5,0
Całokształt
Polecam każdemu, kto zastanawia się nad zakupem tego samochodu. W jakości wykonania samochodu widać, że to klasa premium, w przeciwieństwie do np Volvo C30, którym też jeździłem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik prosty, jak na razie bezobsługowy. Świetnie współpracuje z instalacją gazową. Na miasto (Warszawę) jak najbardziej wystarczający.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, 6-cio biegowa. Zmiana biegów to sama przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Samochód jest przyklejony do drogi. W zakrętach zachowuje się pewnie. Zawieszenie w cale nie jest specjalnie twarde, ale bardzo sztywne/elastyczne. Przy tym E87 w mieście jest bardzo zwinne. Zawieszenie jest trwałe, naprawdę trwałe jak na Polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu, jak w każdym osobowym samochodzie, a na pewno znacznie lepsza niż w sedanach.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką, środkowa konsowla jak to w BMW skierowana jest nieco do kierowcy, co jest bardzo fajne z punktu widzenia kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa i schładza się bardzo szybko. Zarówno klimatyzacja jak i układ ogrzewania działa znacznie szybciej niż np. w moim służbowym Fordzie Focusie (15'), czy Hondzie Civic (10') mojego ojca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach dwójce dorosłych jest jak najbardziej wygodnie. Z tyłu nie ma za dużo miejsca. Oczywiście przewieść 5 znajomych po mieście to nie problem, ale w 5 osób dorosłych w trasę na wakacje bym się nie zabrał.
5,0
Wyciszenie
JAK na klasę kompakt wyciszenie jest bardzo dobre. Znacznie lepsze niż w nowszych samochodach popularnych marek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie koszty utrzymania nie są duże. Ceny filtrów, klocków i innych elementów eksploatacyjnych są akceptowalne. Serwisując samochód u nieautoryzowanego mechanika ceny są wręcz niższe niż w ASO Forda. Wiem, bo serwisuje też służbowego forda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny uważam za doskonałą. Oczywiście, BMW będzie nieco droższe od Golfów czy Focusów, ale prowadzenie i wykonanie warte jest dołożenia tych paru % więcej do kwoty zakupu samochodu. Tym bardziej, że kompakty klasy premium jakim jest Jedynak zazwyczaj są mniej zajechane niż Golfy czy Focusy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem samochodem ponad 50 tys. km i nigdy nic mnie nie zawiodło. Wymieniałem tylko elementy eksploatacyjne tzn. klocki, filtry, wycieraczki i tyle. Jedynka jest po prostu bez awaryjna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co prawda E87 z silnikiem miały jakieś problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, ale BMW przeprowadziło akcje naprawczą, wymieniło wadliwe napinacze i samochody, które zostały poddane tej akcji nie mają tego problemu. Bynajmniej mój nie ma tego problemu :) Śmiga aż miło.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 116i 115KM 85kW
[l/100km]