Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87
Darek,
11 lat temu
Silnik 1.6 116i 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
58 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Cichy, przyjemnie twardy dający pełną kontrolę i przyjemność z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: awaria napinacza łańcuszka rozrządu przy 46tys.km
3,0
Całokształt
Mamy bezcenny znaczek BMW, wykończenie wnętrza wysokiej jakości materiałami, wspaniałe zawieszenie i napęd na tylną oś. W zamian mamy mało miejsca na tylnej kanapie, mały bagażnik, brak koła zapasowego (po prostu nie zmieściło się nawet dojazdówka - przez co zmuszeni jesteśmy kupować specjalne opony o wzmocnionym rancie zdolne do jazdy nawet po przebiciu oczywiście droższe od standardowych). Nie jest to auto dla praktycznych a z silnikiem 1,6 nie ma spektakularnych osiągów i wrażeń z jazdy, więc gdybym miał jeszcze raz je kupić może lepszym wyborem byłyby modele 118 (diesel) lub 120i (2,0 benzyna).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik benzynowy 1,6 jest najmniejszym w ofercie i nie daje ekstremalnych wrażeń z jazdy (maksymalna prędkość 160-180km (w zależności od obciążenia i wiatru :) ).
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, aczkolwiek na początku wsteczny i jedynka mogą się mylić.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny doskonały, cicho żadnych stuków nic nie przenosi się do wnętrza, jednocześnie przyjemnie sztywny żadnych pochyleń na zakrętach, wspomaganie działa inteligentnie przy dużych prędkościach kierownica kręci się z oporem dając wrażenie pełnej kontroli nad kierunkiem jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jak najbardziej ok, jednak do tyłu bardzo słabo, podniesiony zarys tylnych okien i klapy dający wrażenie dynamicznej sylwetki auta w praktyce oznacza minimalną tylną szybkę dodatkowo przesłoniętą zagłówkami tylnej kanapy, czujniki cofania w tym aucie muszą być obowiązkowo.
4,0
Ergonomia
Dla kierowcy, jak to w BMW bdb, przydało by się więcej schowków i uchwyty na napoje. Bardzo czytelny wyświetlacz komputera nawet gdy padają na niego promienie słońca bez kłopotów daje się odczytywać. Mały bagażnik (pomimo tego iż mamy do czynienia z hatchback\'iem) - efekt tylnego napędu (wał i most), tunel wewnątrz nadwozia także nie poprawia komfortu jady dla 5go pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie siedzenia OK, gorzej z pasażerami tylnej kanapy którzy mają niewiele miejsca na nogi (przy przesunięcia przedniego fotela maksimum do tyłu praktycznie dotyka on tylnej kanapy), małe tylne drzwi i wysoki próg nie ułatwiają wysiadania.
5,0
Wyciszenie
Świetne, cicho nie słychać silnika ani zawieszenia, plastiki miękkie nic nie skrzypi i nie stuka.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik benzyna 1,6 115KM do 110km/h jest ok 6,5-6,9l/100km. jeśli jednak przyśpieszymy do 120-130km spalanie gwałtownie wzrasta do poziomu 7,8-8,1l./100. Średnie spalanie na trasie 2700km. podczas mojej podróży na Chorwację (czyli generalnie jest to spalanie na trasie z czego większości po autostradach gdzie nie przekraczałem 130km) wyniosło 7,2l. czy to dużo czy mało? W cyklu z przewagą jazdy miejskiej średnio auto spalało 12,1/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Najmniejsze BMW w cenie salonowej ok. 80tys. Golf, Mazda3, Leon zaproponują w tej cenie więcej - ale jak to mówią \"posiadanie znaczka BMW - bezcenne\" :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie nic się nie dzieje, ale, wymieniane było jedno światło postojowe (oring) cena 150pln, a także jeden ksenon - koszt 250pln - trochę boli. Dodatkowo czujniki klocków hamulcowych - ich działanie opiera się nie na zwieraniu do masy a na przerwaniu obwodu czujnika w efekcie czujnik ulega nieodwracalnemu zniszczeniu a tym samym naraża na dodatkowy koszt ok.60pln, aby unikać wymiany czujnika należy dokonywać profilaktycznych wymian klocków, grubość czujnika jest jednak tak wielka iż taka wymiana oznacza iż wyrzucamy klocek na którym grubość okładziny ciernej wynosi ponad 1cm co w praktyce oznacza spokojnie kilka tysięcy km jazdy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety tutaj trochę się zawiodłem, auto podobno przy 30tys. przeszło kontrolę rozrządu jednak już przy 46tys.km napinacz się rozleciał, łańcuszek przeskoczył o jedno oczko na szczęście silnik nie uległ zniszczeniu ale koszt naprawy w srwisie BMW przekroczył 3tys.pln
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 116i 115KM 85kW
[l/100km]