Szukaj

Ocena kierowcy - BMW i3 Hatchback i3

pp, 8 lat temu
Silnik Elektryczny 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW i3 Hatchback i3 Elektryczny 170KM 125kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Formularz zawiera błędne dane z zakresu zasięgu pojazdu
5,0
Całokształt
Niezwykły samochód pod wieloma względami. Wycieczka w przyszłość, tu prawie wszystko jest inaczej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest tylko elektryczny, tak jak by go nie było. Pracuje nie wydając żadnych dźwięków. Generuje za to sporo emocji choć inaczej niż silniki spalinowe. Największą przyjemność mam przy ruszaniu ze świateł. Lekkość z jaką osiąga pierwszą setkę jest zdumiewająca. Drugiej setki nie osiąga bo max prędkość to 150km/h Moment dostępny w każdej chwili, bez zwłoki, już.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie ma skrzyni biegów. To jest jeden bieg od 0-150km/h. Bez szarpnięć, bez zwłoki, bez redukowania i poszukiwania kolejnego właściwego biegu przy nagłych zmianach przyspieszenia, dziwne i genialne jednocześnie. Jest oczywiście P,N i R jak w klasycznych automatach.
4,0
Układ jezdny
Samochód dość sztywny, czasami chciał bym trochę więcej komfortu. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, a bardzo niski środek ciężkości pozwala na ostrą jazdę po zakrętach. Nie tak jak stały 4x4 i z uwagi na wyjątkowo cienkie opony trzeba uważać na mokrej nawierzchni. Tu elektronika pomaga ale jeszcze jej nie ufam.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore szyby, krótki przód, tył pionowo zakończony, czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera z tyłu pozwala precyzyjnie parkować w każdych warunkach. Elektroniczne oczy, choć uważam że to urządzenia dla motoryzacyjnych analfabetów, pomagają.
5,0
Ergonomia
wysoka pozycja za kierownicą, łatwe wsiadanie za kierownicę. Tyne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku i zachowaniem kolejności. Nie można otworzyć tylko tylnych drzwi. Trzeba w pierwszej kolejności otworzyć przednie a następnie tylne. Do tyłu dzieci wpuszczam od strony kierowcy. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód latem się nie nagrzewa tak jak zwykły samochód z blachy. Klimatyzacja choć wydajna zużywa sporo energii i ogranicza zasięg. Zimą po wyjechaniu z ciepłego garażu trzeba używać nawiewu i to dość mocno z uwagi na parujące szyby. Trudniej usunąć parę z szyb niż w moich poprzednich samochodach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód 4 miejscowy, z przodu sporo przestrzeni, z tyłu raczej dla osób o średniej posturze i dzieci. Bagażnik niewielki, do miasta wystarczający.
5,0
Wyciszenie
Jedyne dźwięki jakie dochodzą to szum powietrza przy większej prędkości. Zapewne grubość szyb ma tu znaczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu jest bardzo wysoka a koszty ładowania są bardzo niskie, ok 6-7pln na 100km ale trzeba się liczyć z wymianą akumulatora po latach. Koszty serwisu , nie ma co serwisować. Napęd elektryczny więc to eksploatacyjna wycieczka w nieznane. Hamulcy się w zasadzie nie używa (odzyskuje energię przy zwolnieniu pedału gazu, takie hamowanie silnikiem tylko bardziej skuteczne) więc klocki i tarcze na wieki. Oleju silnikowego się nie wymienia bo nie ma, sam jestem ciekawy co mnie czeka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo dobra ale precyzyjnie określić ten parametr będę mógł po 10 latach eksploatacji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, choć jedną kampanię serwisową miałem.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW i3 Hatchback i3