Układ hamulcowy
: Doskonałe hamulce ceramiczne.
Na drugim miejscu świetny silnik.
3,0
Całokształt
Całokształt oceniłbym na przeciętny pomimo, że w poszczególnych kategoriach auto odebrało wysokie noty. Owszem, jazda sprawia wielką przyjemność, na co składa się moc, prowadzenie, dźwięk itd. Jednak to wciąż \"tylko\" Audi - droższy Volkswagen. Wiem, że ostatnio Audi bardzo awansowało technologicznie, że modele RS może są nawet lepsze od porównywalnych BMW M lub Mercedesów AMG i że R8 jest ukoronowaniem ostatnich lat postępu tej niemieckiej marki. Wielkim plusem jest dostępność i możliwość serwisowania w polskiej sieci. ALE: to - jak wspomniałem - tylko Audi, brakuje mu prestiżu i jest bardzo drogie. Za te pieniądze (egzemplarz, którym jeździłem był skonfigurowany za 975tys. zł.) można mieć Porsche 911 Turbo S, Ferrari F430, Lamborghini Gallardo - to prawdziwe, a nie w ubraniu Audi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Audi jest w posiadaniu Lamborghini więc skorzystali z ich doświadczeń, co wyszło na dobre. Silnik pięknie brzmi i niesamowicie wyrywa to auto, ale w tym przypadku nie mogło być inaczej.
4,0
Skrzynia biegów
R-tronic. Ciężko coś powiedzieć nie będąc specjalistą. Jest to automat z możliwością ręcznej zmiany. Nigdy nie daje się odczuć \"zmulenia\", ale to już chyba nie te czasy.
4,0
Układ jezdny
Samochód jedzie, jak po szynach, ale przy zastosowanej w nim technologii nie może być inaczej, a do tego legendarne Quattro. Doskonałe ceramiczne hamulce. Mimo wszystko układ kierowniczy mógłby być lepszy.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak, to w sportowym bolidzie, siedzi się nisko, widoczność jest mocno ograniczona, a do tyłu - racji centralnie umieszczonego silnika - żadna.
4,0
Ergonomia
Nieco gorzej niż w cywilnych Audi, ale kto by się tym przejmował. Jak na sportowe auto, to jest i tak bardzo dopracowany pod względem użytkowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku, nie ma na co narzekać. Jak na sportowe auto, to jest i tak bardzo dopracowany pod względem użytkowym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer siedzą wygodnie, nawet bardzo, ale warunek jest taki, że są wysportowani i średniego wzrostu.
3,0
Wyciszenie
Słabe, ale w tym aucie to zaleta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma co wierzyć prospektom reklamowym. Auto swoje musi spalić. W miastach są korki, a w trasie się ciśnie - proste.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co doskonale, ale oceniam nówkę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co doskonale, ale oceniam nówkę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.2 V10 FSI 525KM 386kW
[l/100km]