Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q8 SUV

grzegorz_g, 1 dzień temu
Silnik 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi Q8 SUV 3.0 50 TDI 286KM 210kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wg mnie sliczna linia coupe a miejsca w srodku full wypas dla obu rzedow i pojemny bagaznik
Inne : Wyciszenie auta jest fenomenalne
Zawieszenie : To auto z tylna osia skretna w trybie dynamic to prawdziwy pożeracz zakretow !1
5,0
Całokształt
Super auto o sportowym wyglądzie i świetnych osiągach a do tego wyjątkowo obszerne i komfortowe w środku. Moim zdaniem najładniejszy suv coupe na rynku pozostający praktycznym rodzinnym autem. Opadajaca linia dachu nie zabiera wiele przestrzeniu bagazowej a na tylnej, regulowanej kanapie moga bardzo komfortowo podrózować 2metrowcy za 2 metrowcami. Silnik o mocy blisko 300 koni (w moim egzemplarzu nawet 314km - sprawdzone na hamowni) ze stałym napędem 4x4 quattro wraz z tylną osią skrętną i pneumatycznym zawieszeniem sprawia, że jazda tym autem sprawia wielką frajdę i nie czuć ani jego masy ani gabarytów. W trybie auto lub komfortowym jest komfortowo nawet na 22 calowych felgach a jak chcemy poszarzowac na zakretach skrzynia, zawieszenie i kierownica w tryb dynamic i można testowac niemiecka technologie ;-) Automatyczna skrzynia biegów ma odczuwalne opoznienie, ale można je zmniejszyć w trybie dynamic lub zmieniajac biegi lopatkami. Mild hybrid powoduje, że auto rusza bardziej niż żwawo bez koniecznosci procedury startowej. Auto jest doskonale wyciszone a z dodatkowymi szybami dzwiekoszczelnymi bocznymi i przednią jest wzorem ciszy i przy predkosciach autostradowych i wyższych na niemieckich autostradach z zewnatrz nie dobiegaja zadne dzwieki. Co ciekawe ten 3 litrowy diesel zadowala sie srednio 10,6 l/100 km (spalanie na dystansie 46 000km) a nie mam lekkiej nogi. Zdecydowanie polecam to auto i kompletnie nie rozumiem negatywnych opinii na jego temat. Od dwóch lat zero usterek, silnik nie bierze oleju w ogóle (żadnych dolewek), adblue usprawnione i również nie domaga sie czestego dolewania. Asystenci kierowcy dzialaja pewnie i nienerwowo. Kontrola pasa, aktywny tempomat, który pozwala jezdzic zarowno na autostradach jak i w korkach w miescie aż do calkowitego zatrzymania i ponownego startu bez pomocy kierowcy, asysta w zakretach, asysta na skrzyzowaniach, wykrywanie ruchu poprzecznego z tyłu, wszystko dziala tip top. Szkoda tylko, że chcąc mieć tych wszystkich asystentów nie można wybrać kierownicy ze spłaszczonym wieńcem, która wg mnie wygląda mega kozacko. W zamian wjeżdża pełne ale za to podgrzewane, mięsiste koło kierownicy. Co kto lubi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, w moim egzemplarzu 314 koni gna tego suva jak dzika w żołędzie ;-) W przeciwieństwie do poprzedniej Q7 rowniez z 3 litrowym dieslem silnik w Q8 w ogóle nie domaga sie dolewek oleju, ani jednej przez 2 lata. Pracuje cicho i równo. Tylko na postoju można usłyszeć, że to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia radzi sobie bardzo dobrze, ale ma odczuwalne opoznienie. Mozna je zmniejszyc w trybie dynamic badz uzywajac lopatek. Kompletny nonsens, że to opoznienie moze powodowac zagrozenie w ruchu.
5,0
Układ jezdny
Miazga !!! Pneumatyka nawet z 22 calowymi felgami pozwala plynac tym suvem w trybie komfortowym lub automatycznie dostosowujacym sie auto. W trybie dynamic w polaczeniu z tylna osia skretna jest demonem zakretow. Jazda zakopianka w górnych limitach dozwolonych predkosci to dla tego auta fraszka. Pewne prowadzenie.
5,0
Karoseria
Moim zdaniem najładniejszy suv coupe na rynku, w dodatku najbardziej praktyczny. Szary daytona z pakietem s-line, przyciemnianymi szybami, plus pakiet czerń plus prezentuje się bardzo dynamicznie i sportowo z każdej strony.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku jest bardzo dobrze a majac dodatkowe kamery 360 i tylna os skretna parkowanie tym autem to czysta przyjemnosc.
5,0
Ergonomia
Niemiecki wzor, wszystko intuicyjne, na swoim miejscu, nic nie skrzypi, materialy najwyzszej jakosci, mięsista kierownica z funkcjonalnymi przyciskami do wlaczenia i regulowania wszystkich niezbednych funkcji. Obsługa ekranów dotykowa/haptyczna, bardzo czytelne cyfrowe zegary i wskazniki. Fotel regulowany elektrycznie w wielu plaszczyznach z funkcją pamięci. Koniecznie wewnetrzne lusterko automatycznie przyciemniajace sie i zewnetrzne elektrycznie sterowane lusterka z funkcja antyoslepieniowa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe ! nawet przy minus 17 stopniach auto nagrzewa sie bardzo szybko a szyby nie paruja w trakcie jazdy. Ogrzewane i wentylowane fotele to mus przy skorzanej tapicerce i dzialaja rewelacyjnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest mega zaskakujace, ze w aucie o linii coupe 2 metrowiec za 2 metrowcem ma tak duzo przestrzeni na nogi oraz wystarczajaco nad glową a bagaznik ma wciaz ponad 600l. Jak potrzeba jest przewiezc wiecej gratow, to po wyjeciu rolety wchodza w niego 4 srednie walizki, 2 kabinowki i 4 duze plecaki. Kanapa dzielona 40/20/40 pozwala przewozic dlugie przedmioty, co nie przeszkadza komfortowo podróżować czterem rosłym pasażerom.
5,0
Wyciszenie
Q8 jest nadzwyczaj dobrze wyciszone pomimo bezramkowych szyb !!! A moj egzemplarz z dzwiekoszczelna szyba przednia i szybami bocznymi izoluje wszelkie dzwieki do predkosci 200km/h na niemieckich autostradach. Genialne ! Muzyka z dodatkowo platnym dzwiekiem przestrzennym bang olufsen juz w wersji posredniej za 6k pln gra swietnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od dwoch lat jedynie przeglady i plyny. Nie dzieje sie nic. System adblue w porównaniu do poprzedniego auta Q7 zostal najwyrazniej dopracowany, bo nie musze go dolewac co 10k km. Lakier daytona jest bardzo twardy i odporny na uszkodzenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie, ale to premium i topowy flagowiec, wiec cena ponad 500 000 pln nie dziwi w tym segmencie. Biorac jednak pod uwage bardzo wysoka wartosc rezydulna (73% po 3 latach) rata leasingu jest na poziomie aut o ponad 100 000 pln tanszych. Brawo Volskawagen leasing
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza sie, że apple car play wylacza sie w centrum miasta w korku i zanim powroci trzeba czekac nawet 10 minut. Wbudowany infotainement audi, ktory rowniez wykorzystuje mapy google nie generuje tego problemu nigdy i dziala zawsze bezblednie. Kilka razy w trakcie jazdy w padajacym sniegu zdarzyly mi sie komunikaty o zablokowaniu czujnikow i koniecznosci wizyty w serwisie. Wylaczenie i wlaczenie auta eliminuje te bledy i mozna jechac dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od dwoch lat jedynie przeglady i plyny. Nie dzieje sie nic

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi Q8 SUV 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi Q8 SUV