Zawieszenie
: Wyciszenie wnętrza i komfort podróżowania.
5,0
Całokształt
Jak do tej pory moje najlepsze auto, kupione nieco przypadkiem - testowałem Mercedesa GLE, którego dostałem na weekend do wypróbowania, wracając nim z salonu wstąpiłem po drodze do Audi, bez większego przekonania. Akurat mieli wolne Q7, przejechaliśmy się nim z żoną i Mercedes przestał nam się podobać.. Zgodnie stwierdziliśmy, że Q7 na pneumatycznym zawieszeniu i z wyciszonymi szybami to jest to - komfort, cisza, przestrzeń, jakość wykończenia. Kiedy jeszcze znaleźliśmy pasujący nam egzemplarz, który skonfigurował sobie inny klient i go nie odebrał, a salon chcąc się go pozbyć zaoferował nam 100k zł rabatu od wyjściowej ceny - decyzja była prosta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i dynamiczny, potężny moment obrotowy i spora moc dają sobie radę nawet przy pełnym załadunku i komplecie 7 pasażerów. Oczywiście jak zawsze pozostaje mały niedosyt i koników mogłoby być więcej, bo jednak 273KM napędzające 2.5 tonowe auto to nie to samo co taki sam silnik w 1.5 tonowym sedanie. Klasa wyżej niż 2 litrowe jednostki z Volvo XC90 - głośne i sporo słabsze.
5,0
Skrzynia biegów
Poezja - zmiana biegów płynna, cicha, właściwie niewyczuwalna. Oprogramowanie dobrze odgaduje życzenia kierowcy - nie pamiętam, kiedy ostatni raz używałem trybu manualnego.
5,0
Układ jezdny
Dobre połączenie komfortu i pewności prowadzenia. Na początku mieliśmy wrażenie, że jest nieco zbyt miękkie na pneumatyce, ale po krótkim jeżdżeniu wrażenie minęło. Zawsze można włączyć tryb Dynamic, który usztywnia i obniża zawieszenie. W trybie Auto dostosowuje się do rodzaju drogi i prędkości, np. zmniejszając prześwit na autostradzie. Trzyma się świetnie drogi, nie "myszkuje". Osobiście mam wrażenie dużej pewności prowadzenia, nawet w okolicach 200km/h.
5,0
Karoseria
Duże, przestronne auto, szczególnie dla 3 dzieci na tylnej kanapie - są 3 oddzielne fotele, co wcale nie jest takie oczywiste u konkurencji. Środkowy 5cm węższy niż boczne, ale i tak o niebo lepiej niż w Mercedesie GLE czy BMW X5. Żona marudzi czasami trochę na te ponad 5m długości przy parkowaniu, ale coś za coś, przy wyjeździe wakacyjnym wchodzi masa bagażu.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła - wysoka pozycja za kierownicą daje wrażenie panowania nad sytuacją na drodze. Tylna kamera zdecydowanie polecana w wyposażeniu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, zdecydowanie lepiej niż w Mercedesie, trochę gorzej niż iDrive w BMW. Wszystko co potrzebne do jazdy jest tam gdzie trzeba, polecam elektroniczną wersję wskaźników, sporo możliwości konfiguracji, łącznie z wyświetlaniem nawigacji przed sobą (ale tylko fabrycznej, CarPlay i mapy Google pomiędzy zegarami się nie wyświetli). Małe minusy - niestety tylko 2 pamięci pozycji foteli zapamiętywane przyciskami, logowanie użytkownika do usług zdalnych Audi raz działa, raz nie działa. Hotspot Wi-Fi wyciąga 7-8 Mbit/s, pomimo że łączy się przez LTE które mogłoby działać i 100 Mbit/s. Fabryczna nawigacja ma jak dla mnie denerwujący głos i precyzję sporo za nawigacją Google, dlatego używamy głównie Apple Car Play do nawigowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak trzeba, polecam 4-strefową klimę, ma dodatkowe boczne nawiewy na słupkach B dla środkowej kanapy i osobny panel z tyłu. Jonizacja powietrza - żona podobno to wyczuwa.. Brak za to regulacji wentylacji dla 3 rzędu siedzeń. Elektryczne dogrzewanie w zimie grzeje już przy zimnym silniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obecnie tylko BMW X7 i nowy Mercedes GLE może się równać pod względem przestronności. Większy jest GLS, ale to już nie ta półka cenowa. Ogromny bagażnik, chociaż w wersji 7-miejscowej nieco płytszy niż w 5-miejscowej.
5,0
Wyciszenie
Bije na głowę wszystko w swojej klasie. Spokojnie można rozmawiać nie podnosząc głosu przy 180km/h. Polecam wersję na pneumatyce i z podwójnymi klejonymi szybami, nie ma drugiego tak wyciszonego auta w tej klasie (a jeździłem przed zakupem całą konkurencją z segmentu premium).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy jak to w markach premium tanie nie są. Niskie zużycie paliwa jak na tak spore auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak zawsze w markach premium ceny opcji są z kosmosu. Ta sama opcja ma zupełnie inną cenę w Tuaregu/Q7/Cayenne, pomimo że to ta sama płyta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezpośrednio po zakupie naprawiane złącze anteny wewnętrznego telefonu, podobno jakaś wada fabryczna, dawali zbyt krótki i zbyt mocno zagięty kabel który pękał. Wymienili i od tego czasu na szczęście nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na razie nic, ale po prawdzie nie jeżdżę obecnie tym autem zbyt wiele.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 272KM 200kW
[l/100km]