Silnik
: Sześciocylindrowy silnik diesla 3.0 272 KM dobrze pasuje do tego samochodu; jest wystarczająco mocny, a przy tym dość cichy.
5,0
Całokształt
Super komfortowy i niezawodny samochód z doskonałym silnikiem i układem zawieszenia (na poduszkach). Tylna oś skrętna oraz kamera Top View to "must have" w tym samochodzie. Cichy na autostradzie nawet przy prędkościach rzędu 180 km/h. W lekkim terenie też doskonale sobie radzi. Jakość wykonania i ergonomia na najwyższym poziomie. Przy tym zero problemów z jakimikolwiek usterkami. Jestem bardzo zadowolony - dla mnie ten samochód to spełnienie marzeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny i elastyczny, a przy tym cichy. Kultura pracy na wysokim poziomie. Apetyt na olej raczej ograniczony; dolewam ok. 0,5 l na 20 tyś. km. Jest czym pojechać!
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia oferuje szybkie i gładkie wybieranie kolejnych biegów; niekiedy tylko lekko szarpnie przy zmianie z 2 na 3. Przy dynamicznej jeździe zdecydowanie powinna być ustawiona w trybie S - wtedy jeszcze szybciej reaguje na kick down.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie na poduszkach i zmienny układ kierowniczy to bajka. Możliwość znacznego podniesienia samochodu w trudnym terenie robi robotę. Tylna oś skrętna powoduje, że promień skrętu jest chyba nawet mniejszy niż w A5 i wszędzie się nim można zmieścić - rewelacja.
5,0
Karoseria
Nie jest może tak ładny jak VOLVO XC90, ale w czarnym kolorze i na dużych felgach prezentuje się całkiem przyzwoicie. Oczywiście 3 rząd siedzeń to ponury żart producenta - dlatego zrezygnowałem. Nagłośnienie B&O gra bardzo dobrze. I jedna ważna , a niedoceniana funkcja - konstrukcja progów, które nie brudzą spodni, bo w całości zakrywają je drzwi!
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdą stronę. Cieszę się, że zdecydowałem się na kamerę 360 stopni, bo to rewelacja. No i światła Matrix LED to też super sprawa, szczególnie przy jeździe przez las (np. na Mazurach).
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa; sterowanie każdą funkcją bardzo intuicyjne. Wszystko super przemyślane za wyjątkiem schowka na okulary, którego brak. Poza tym piękna deska rozdzielcza, super konstrukcja podłokietnika i szeroka dźwignia zmiany biegów z wyjątkowo komfortowym podparciem nadgarstka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje i szybko chłodzi. Poza tym, wentylatory działają bardzo cicho. Tylko dlaczego w wersji z klimą dwustrefową panel klimatyzacji jest tak koszmarnie brzydki?! Chyba dlatego, żeby wszyscy brali klimę 3-strefową za grubą dopłatą. Ja w każdym razie za klimę dopłaciłem, bo bym tej prostszej na swojej desce rozdzielczej nie przeżył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażerów jest bardzo dużo. Tylny rząd siedzeń bardzo wygodny, szczególnie ze względu na możliwość wybrania odpowiedniego kąta nachylenia oparcia. Spokojnie może podróżować 5 osób. Bagażnik też bardzo pojemny i ustawny.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre; samochód cichy nawet przy większych prędkościach autostradowych, co sprawia, że jest to idealny samochód w dłuższą trasę. Nie męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży samochód koszty utrzymania związane ze spalaniem i przeglądami są rozsądne. Tylko ten koszt ubezpieczenia psuje humor.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość na najwyższym poziomie w każdym detalu, więc pomimo ceny wyjściowej powyżej 400 tyś zł i tak jest nieźle. Nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak napraw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 272KM 200kW
[l/100km]