Zamówiłem ten samochód w ciemno , zanim jeszcze można było go zobaczyć. Nazywam to zaufaniem do marki . Moje poprzednie samochody Audi A6 Allroad , Audi A6 , Audi Q5 spisywały się świetnie, nie psuły się , serwis wylądował na ziemi z cenami , zatem pomyślałem nowe Q7 może być tylko lepsze. Dzisiaj mogę powiedzieć nie zawiodłem się. Audi pokazało klasę i dopracowało nowy model do granicy, w której nie jestem już w stanie znaleźć słabych punktów. Nie jestem w stanie opisać wszystkich pozytywnych zmian w stosunku do poprzedniego modelu, ale na tle całej marki zmiana technologiczna wywołuje zachwyt.W pierwszym kontakcie kontrowersje wzbudziła u mnie estetyka karoserii , ale ciekawe po dwóch dniach ten samochód już się podoba , po tygodniu jest już zachwycająco.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy , dynamika wyczuwalnie lepsza niż w 4,2 TDI . Płynność gaszenia i zapalania strat-stop dopracowana do granicy w której ta funkcja przestała przeszkadzać .
4,0
Skrzynia biegów
Jest wyczuwalnie bardziej dopracowana niż poprzednia . Znakomicie sprawdza się funkcja wolnego koła , wpływając na ekonomię . Czasami czuć leciutkie szarpnięcia , prawdopodobnie w skutek skomplikowanych przełączeń między luzem wolnego koła , a prędkością obrotową wału. Niesamowite jest to że skrzynia pozwala na jazdę z obrotami 850obr/min ! bez wibracji .
5,0
Układ jezdny
Zamówiłem opcję tylnej osi skrętnej . To była najlepsza decyzja. Dzięki temu rozwiązaniu samochód jest bardzo zwrotny , nie zaciąga tyłu. Wydaje się że potrafi zawrócić na promieniu małego samochodu . Przy szybkiej jeździe autostradą spływa z pasa na pas . Nie wiem jak to inaczej nazwać . Trzeba bardzo ostro zmienić pas żeby poczuć jakąkolwiek nadsterowność . Polecam tę opcję obowiązkowo , to bardzo ułatwia życie przy dużych gabarytach.
Komfort
5,0
Widoczność
Super . Siedząc w środku ma się wrażenie że to nie jest duży samochód . Kamera cofania i parktronic obowiązkowy .
5,0
Ergonomia
Wspaniale , to jest chyba właściwe słowo porównując z innymi markami które brałem pod uwagę wybierając samochód . Q7 proponuje dobry dostęp do wszystkich funkcji , nie męczy namolną ilością przycisków .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna prosta kompozycja panela starowania . Bardzo cicha praca . Klima działa nawet przy zgaszonym silniku w funkcji START- STOP .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu , tył super , bagażnik ogromy , ale to nic dziwnego w końcu to mały autobus.
5,0
Wyciszenie
Świetne . Porównywalne z Audi A8 . Proponuję zamówić pakiet dźwiękoszczelnych szyb żeby w pełni cieszyć się ciszą. Szyber dach wyraźnie wpływa na nieprzyjemny szum przy dużych prędkościach , uff nie zamówiłem .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Audi na trzy lata w cenie samochodu :) Gwarancja na 4 lata . Czym tu się przejmować .
5,0
Stosunek jakość/cena
W klasie w której występuje ten samochód ( premium) , jest to najlepsza i nie porównywalna oferta na rynku. Nie da się bezpośrednio porównać ofert , gdyż żadna inna marka nie proponuje takich rozwiązań jak audi. Nikt nie ma osi tylne skrętnej , nikt nie ma pneumatyki w połączeniu z magneto elektryką , nikt nie ma matrixów, otwieranej klapy tylnej na gesty wraz z podnoszoną i opuszczaną roletą . To tylko parę za , ale jest jeszcze więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O tym mogę powiedzieć tylko na podstawie poprzednich trzech lat , które przejeździłem Audi . Nie było żadnych usterek ani problemów , ale różnie to bywa . Mam dobre przeczucia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O tym mogę powiedzieć tylko na podstawie poprzednich trzech lat , które przejeździłem Audi . Nie było żadnych usterek ani problemów , ale różnie to bywa.Mam dobre przeczucia
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 272KM 200kW
[l/100km]