Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 II SUV

grzegorz_g, 2 dni temu
Silnik 3.0 TDI 218KM 160kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi Q7 II SUV 3.0 TDI 218KM 160kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Pomimo, że Q7 ma quattro ultra (czyli takie dołączane, z maksymalnie 55% mocy na tył), to w połaczeniu z tylna osia skretną prowadzi sie fenomenalnie.
Inne : Cena, cena i jeszcze raz cena a dokładniej turbo niska rata leasingu + wysoka wartość rezydulna.
5,0
Całokształt
Zacznę od tego, że nie planowałem zakupu audi Q7, bo wydawało mi się, że to wielkie auto będzie kosztować miliony monet. Rozważałem Q5, volvo XC60 i suva mercedesa. Po jeździe testowej i symulacji leasingu wybór mógł być tylko jeden!!! Q7 to świetne auto rodzinne z przepastną przestrzenią w dwóch rzędach (trzeci opcjonalny jest tylko dla mlodzieży do 1,65 cm wzrostu) oraz wielkim foremnym bagaznikiem. To bardzo sprawny czołg (ponad 5m 5cm), który dzięki tylnej osi skrętnej potrafi poruszać się z niebywałą gracją na parkingu, mając promień skrętu niczym fiat 500 a w trasie z włączonym trybem dynamic i obniżonym pneumatycznym zawieszeniem doskonale radzi sobie w zakrętach. Jest niezwykle stabilny, przewidywalny i godny zaufania. Można nim sprawnie, szybko i bardzo komfortowo pokonywać tysiace kilometrów nie czujac zmęczenia. Mój egzemplarz miał zbyt słaby silnik jak na te gabaryty - 218km i dopiero jak po wygaśnieciu gwarancji, zwiększyłem moc do 300km auto nabrało wigoru i oczekiwanej werwy. Spalanie przed modyfikacja na poziomie 10,7 l spadło do 9,9 l !!! Zdecydowanie rekomenduję kupować to auto z mocniejszym silnikiem 286km i absolutnie zawsze z tylna osią skrętną! Polecam wszystkim, którzy cenią sobie ciszę, komfort i lubią cztery pierścienie ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mój egzemplarz miał 218km i to jest za mało na tego smoka. Dopiero zwiekszenie mocy po 3 latach kompletnie zmieniło charakter samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo sprawnie, ale niestety ma wyczuwalne opoznienie co w połączeniu ze zbyt niska mocą 218km nie zachęca do dynamicznej jazdy. Po wgraniu mapy silnika i likwidacji laga skrzyni po wygasnieciu gwarancji auto nabrało wigoru i zmieniło kompletnie swoją charakterystykę. Banan na ustach kierowcy niewielkim kosztem.
5,0
Układ jezdny
Pneumatyczne zawieszenie + tylna os skretna + zmienne tryby jazdy powoduja, że Q7 jest fenomenalnym autem - zarówno komfortowym jak i dynamicznie wchodzącym w zakręty.
4,0
Karoseria
No cóż jednym się podoba a inni twierdzą, że to "dziadkowóz" i wygląda jak podniesione kombi. Tył auta jest zdecydowanie najlepszy, mocny, silny. Przód i bok to kwestia gustu. Dla mnie w momencie wyboru kryterium była cena i możliwości transportowe i z obu Q7 wywiązało się perfekcyjnie!
Komfort
5,0
Widoczność
Perfekcyjna we wszystkich kierunkach, nawet pomimo braku kamer 360 dawałem radę. Parkowanie dzięki tylnej osi skrętnej genialne.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki, intuicyjne, świetne spasowanie i materiały wysokiej jakości. Bardzo cieszyła mnie kierownica ze spłaszczonym wieńcem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorcowe działanie zarowno 4 strefowej klimatyzacji jak i ogrzewania. Pomimo braku ogrzewania przedniej szyby nigdy przez 5 lat nie miałem problemów z parujacymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Q7 to wielkie auto z wielkim bagażnikiem, przesuwna tylna kanapa pozwala albo jeszcze powiekszyc bagaznik albo przestrzen w drugim rzedzie. Tu nikt nie bedzie narzekał na brak miejsca, nie ma prawa.
5,0
Wyciszenie
Q7 fabrycznie jest b.dobrze wyciszona, ale gorzej niż np Q8, pomimo bezramkowych szyb. Gdybym kupował kolejna Q7 wzialbym dzwiekoszczelne szyby. Zero nieprzyjemnych dzwiekow w kabinie. Po 5 latach użytkowania nic sie nie zmieniło, zadnych stuków, puków, żadnego trzeszczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 5 lat nie wydarzyło sie nic. Gdy atakowały mnie dwie fabie i raz superb trzeba było w ramach OC sprawcy wymienić tylny spojler i przy superbie hak holowniczy - bagatela 25 000 pln. Gdybym miał za to zapłacić sam, nie byłobo śmiesznie, no ale to superb wjechał mi w kufer i to było jego zmartwienie i PZU.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja Q7 nie była mocno dopakowana wyposażeniem, co przy wartości auta 400 000, ponad 20% rabacie i bardzo atrakcyjnej na tamte czasy wartosci rezydualnej skutkowało rata leasingu na poziomie wypasionego Forda Mondeo ! Po wykupie sprzedałem ją z zyskiem i finalna wartość raty nie przekraczała 2000 pln miesiecznie za takiego smoka! Nigdy nie udało mi się tak korzystnie użytkować auta! Volkswagen Leasing jestescie najlepsi, nawet pomimo dodatkowych opłat za cokolwiek sie da :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat tylko przeglądy i płyny, absolutnie żadnych "ale".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat tylko przeglądy i płyny, absolutnie żadnych "ale". Jak wjechał mi w kufer superb trzeba było wymienić hak holowniczy (robocizna i nowy hak 25 000 pln) - fajnie, że koszty pokryło OC sprawcy.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q7 II SUV